رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:
رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۳ گروه در قالب اردوهای جهادی ۱۰ روزه، سه روزه و یک روزه به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند
کد خبر: ۲۵۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 02 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی قاسمی  دردیدار با گروه‌های جهادی دانشجویی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: امسال حدود 95 نفر و 33 گروه در قالب اردوهای جهادی 10 روزه، سه روزه و یک روزه به روستاه‌ها و مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: 60 درصد این گروه‌ها خواهر و در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی و 40 درصد دیگر هم گروه‌های عمرانی و در قالب ساخت مسجد، حسینه، خانه عالم و امورات عمرانی عام المنفعه فعالیت دارند.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هدف اصلی گروه‌های جهادی دانشجویی را خودسازی خود اعضای گروه عنوان کرد و افزود: در مرحله دوم خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در ماه مبارک رمضان از اهداف دیگر این گروه‌های جهادی دانشجویی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در مبارک رمضان تعداد 9 گروه جهادی به مناطق روستایی و محروم استان اعزام شده و در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین گروه‌های جهادی دانشجویی استان گروه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی هستند خاطرنشان کرد: باقی این گروه‌ها که تقریبا بیش از 20 گروه هستند در شهریور و مردادماه امسال به مناطق محرم و روستایی اعزام خواهند شد.

رئیس بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به نحوه شناسایی روستاها از طرف این گروه‌ها گفت: قبل از اعزام خود این دانشجویان جهت شناسایی روستاهای محروم به این روستاها عزیمت می‌کنند و ضمن شناسایی مشکلات روستاها و شناسنامه‌دار کردن آن و بعد از بررسی مشکلات به آن روستا مراجعه می‌کنند.

وی گفت: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای روستاها، دیدار با خانواده‌های شهدای روستاها، برگزاری حلقات صالحین و برگزاری مراسم و مناسبت‌های معنوی از سایر برنامه‌های جانبی این گروه‌ها در مناطق محروم و روستایی است.

قاسمی مطالبه‌گری را از عمده‌ترین برنامه‌های این گروه‌ها برشمرد و افزود: این مطالبه‌گری‌ها چه از مسئولینی که جهت سرکشی به این گروه‌ها می‌روند و چه بعد از پایان رفع مسائل و مشکلات روستاه‌ها را از ادارات مربوطه مطالبه می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار