معاون راه و شهرسازی خراسان جنوبی:
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: باید بحث ایمن سازی در راه‌های روستایی انجام شود که در این راستا ۲۰ نقطه حادثه‌خیز مد نظر پلیس راه و اداره راه و شهرسازی است که باید ایمن‌سازی شود که باعث کاهش تلفات و تصادفات می‌‌شود.
کد خبر: ۲۵۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 02 July 2016
 ابراهیم کریم پوردر جمع مسئولان استان با بیان اینکه 25 درصد از ترافیک استان در جاده‌های روستایی است اظهار داشت: در 3 ماهه نخست سال 53 درصد از تصادفات استان در جاده‌های روستایی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 93_94 خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات به خود اختصاص داده است‌ افزود: در بحث کامیون نیز خراسان جنوبی از رتبه 11 به رتبه 5 رسیده است و کاهش تصادفات کامیون را داشته است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال 94 تعداد 185 نفر در خراسان جنوبی کشته شدند بیان کرد: از این تعداد 23 نفر عابر پیاده و 10 درصد تصادفات موتوری بوده است.

کریم‌پور با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات در محور‌های بیرجند و طبس بوده است افزود: باید بحث ایمن‌سازی در راه‌های روستایی انجام شود که در این راستا 20 نقطه حادثه‌خیز مدنظر پلیس راه و اداره راه و شهرسازی است که باید ایمن‌سازی شود و ایمن‌سازی این مناطق باعث کاهش تلفات و تصادفات می‌شود.

مرتضی عربی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: خانه مسافر یکی از ظرفیت‌هایی است که در شهرستان طبس و فردوس ساماندهی شده و ظرفیت در این خانه‌های مسافر برای 2 هزار و 500 نفر است.

وی با اشاره به کمپ‌های گردشگری استان افزود: 50 کمپ در پارک‌ها و مراکز ورودی شهر‌ها با ظرفیت 15 هزار نفر ساماندهی شده و آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است و همچنین مهمان‌سرا‌ها، زائرسرا‌ها، بقای متبرکه و سایر اماکن نیز برای پذیرایی از مسافران و زائران سفرهای تابستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

عربی تصریح کرد: ناظران و بازرسان نیز در قالب کمیته‌های سفرهای تابستانی به نظارت و بازرسی از اماکن خواهند پرداخت تا بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

وی با اشاره به چادرهای مسافرتی خاطرنشان کرد: سیاه چادر‌های عشایری نیز در شهرستان‌های نهبندان، طبس، زیرکوه و بشرویه به صورت 24 ساعته آماده باش هستند تا مسافران از آن استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه تابستان امسال هتل‌های استان با 227 اتاق و 580 تخت برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران آماده‌ هستند گفت: همچنین در مهمانپذیر‌ها 296 اتاق با 680 تخت برای میزبانی از مسافران تابستانی فراهم شده است.

عربی از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی 24 ساعته برای مسافران و گردشگران خبر داد و بیان کرد: تلفن 3175 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به پیشنهادات، انتقادات، شکایات و سوال‌های مسافران در خصوص کشیک‌های صنفی مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به‌ اسکان آموزش و پرورش استان برای پذیرش مسافران و گردشگران یادآور شد: 28 مدرسه با 243 کلاس و 5 کلاس ویژه برای اسکان مسافران خراسان جنوبی در تابستان امسال در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار