کد خبر: ۲۴۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 21 June 2016
استاندار در دیدار با سرکنسول کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ، جمعی از مهاجرین دو کشور و کارکنان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان به مناسبت روز پناهنده

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، استاندار در دیدار با سرکنسول کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان ، جمعی از مهاجرین دو کشور و کارکنان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان که به مناسبت روز پناهنده گفت : دستور رهبری در مورد تحصیل فرزندان اتباع خارجی بدون هویت در ایران خاطره ای است که از ذهن پناهندگان پاک نخواهد شد .
هاشمی تأکید کرد هر کسی که با مهاجرین رفتاری خلاف قانون داشته باشد با او برخورد می شود زیرا حق انسان و انسانیت باید محترم شمرده شود .
وی گفت : مهاجرت یک پناهنده حاصل اراده او نیست و اگر کسی با زور و تهدید از کشور خویش مهاجرت کند برای او بسیار سخت است .
وی بیان کرد امروز جهان اسلام شرایط سختی دارد و دشمن چون از اسلام هراس دارد جغرافیای اسلام را نا امن کرده است تا مانع همبستگی کشور های اسلامی گردد .
هاشمی گفت : برخی از کشور های اسلامی از وجود مهاجرین معامله می کنند و این یعنی یک تهدید برای مهاجرین و انسانیت .
نماینده عالی دولت در استان اعلام کرد همه ی جغرافیای ایران پذیرای حضور مهاجرینی است که از راه قانونی وارد ایران می شوند.
وی گفت : جمهوری اسلامی ایران حتی در زمان جنگ هشت ساله نیز دغدغه ی پذیرش مهاجرین کشور همسایه را داشت تا به خوبی به امور آنان رسیدگی شود .
مهندس هاشمی در حضور سر کنسول کشور های همسایه (افغانستان ، پاکستان ) گفت : جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم ها نیز مرزهای کشور را بر مراجعین و پناهندگان باز گذاشت .
وی به حضور مهاجرین عراقی به ایران اشاره کرد و گفت : در زمانی که کشور عراق با ایران در حال جنگ تحمیلی بود ما از کشور عراق مهاجر پذیرفتیم .
استاندار به پدیده قاچاق انسان ناشی از مهاجرت اشاره کرد و گفت قاچاق انسان یک مصیبت است که در این راه با صحنه های دل خراشی مواجه می شویم .
هاشمی به حضور پناهندگان افغانی به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت خوشحالم که مردم استان از روحیه قشنگی برخوردارند و مضافاً این که بخشی از ساختن استان ناشی از این زیست مشترک است .
نماینده عالی دولت توسعه استان سیستان و بلوچستان را در همکاری با دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان دانست .
در این دیدار که جمعی از دانش آموزان نخبه افغانی حضور داشتند ، استاندار گفت : تحصیل در زمان مهاجرت یک سرمایه است ودستور رهبری در خصوص تحصیل شما دانش آموزان در ایران خاطره ساز خواهد ماند .
استاندار تأکید کرد ملت ایران در ارائه خدمات به مهاجرین بر کسی منتی ندارد .
نماینده عالی دولت در این دیدار تأکید کرد از مردم خود بخواهید از راههای قانونی و با مجوز وارد کشور شوند تا منجر به خسارت نگردد و حاکمیت دولت نیز حفظ شود و مانع سوء استفاده سود جویان گردد.
در ابتدای این دیدار آقای شهرکی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خلاصه ای از اقدامات انجام شده را بیان و در پایان این دیدار با اهدای جوایزی از بعضی از مهاجرین تقدیر به عمل آمد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار