نماینده مردم بیرجند در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سرمایه در حال حاضر تنها رفع مشکلات سیمان باقران است، گفت: انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی در انتظار حمایت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۲۴۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 08 June 2016

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در روز گذشته ملاقات و پیگیری‌هایی با وزیر نیرو، وزیر صنعت و مدیر عامل بانک کشاورزی پیرامون مشکلات خراسان جنوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون وضعیت رکود صنعت در کشور به ویژه در خراسان جنوبی مواردی مطرح که از جمله مباحث پیگیری ما در زمینه کویرتایر بود، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت قول مساعد داد که تا چند ماه آینده مشکل کویرتایر برطرف و خودروسازان نسبت به پرداخت بدهی‌های آن اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر مباحث مطرح شده با وزیر صنعت در زمینه فاینانس چین برای توسعه بود که مقرر شد در زمینه طرح توسعه کویرتایر و فاینانس چین قول پیگیری داده که امید است هرچه زودتر تسریع شود.

عبادی به مشکلات سیمان باقران اشاره کرد و افزود: از مهم ترین مشکلات سیمان باقران در حال حاضر مشکل سرمایه در گردش است که وزیر صنعت پیشنهاد داد سیمان باقران افزایش سرمایه دهد و تنها راه در حال حاضر برای راه اندازی افزایش سرمایه است.

وی با بیان اینکه  سیمان باقران تاکنون وام‌های زیادی گرفته که سرمایه در گردش زمان زیادی شاید سپری کند، اما بهترین راه حل است، اظهار داشت: در دیدار ما با مدیرعامل بانک کشاورزی در زمینه بیان مشکلات سیمان باقران مواردی را مطرح کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی گفت: بانک کشاورزی برای رفع مشکلات سیمان باقران وصیغه می‌خواهد و در حال حاضر سیمان باقران چون سهامی عام هست وصیغه ندارد و ما در این دیدار بسیار متأثر شدیم از اینکه دستگاه‌ها مساعدت لازم را برای پیگیری کارها ندارند.

عبادی با بیان اینکه  در راستای اقتصاد مقاومتی باید به تولید کمک شود، اما اینها انگار نامی از اقتصادمقاومتی به گوششان نرسیده بود، افزود: برای پیگیری 20 میلیارد تومان وام برای سرمایه در گردش سیمان باقران با مدیر عامل بانک کشاورزی مذاکره داشتیم اما این مذاکره سبب ناراحتی و تأسف ما شد.

وی با اشاره به دیدار با وزیر نیرو اظهار داشت: در دیدار با وزیر نیرو مشکلات آبی خراسان جنوبی را مطرح کردیم که وزیر نیرو انتقال آب به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان را از دریای عمان دانست و اظهار داشت: چارچوبه اصلی طرح مشخص شده و نیازمند حمایت بخش خصوصی است که اگر بخش خصوصی وارد کار شود، دولت حمایت می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار