کد خبر: ۲۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 05 June 2016
غلامرضا فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای طرح سنجش سلامت برای نو آموزان سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال در این طرح 48 هزار نو آموز استان مورد ارزیابی سلامت قرار گیرند.
وی ادامه داد: طرح سنجش نخستین و مهم ‌ترین گام در آغاز آموزش و پرورش دانش آموزان است به طوری که آنان در قالب این طرح در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی و جسمانی، اختلال رفتاری و گفتاری مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح سنجش به صورت الکترونیکی در استان انجام می شود افزود: تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از نوآموزان، دسترسی آسان به این اطلاعات، شناسایی به موقع اختلالات و مداخله به هنگام، صرفه جویی در هزینه ها و وقت والدین از جمله مهمترین مزیت های الکترونیکی شدن این طرح بحساب می آید.
فرزانه خاطر نشان کرد: 40 هزار و 412 نو آموز سیستان و بلوچستان سال گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که 33 هزار و 928 نفر آنان به مدارس عادی معرفی و 6 هزار و 484 نوآموز دیگر نیز مشکوک به مشکل تشخیص و برای انجام مراحل تخصصی ارجاع داده شدند.
هم اینک 621 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در بیش از 6 هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار