با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز بیش از 9 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گرفت.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 28 May 2016
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انسداد 130 حلقه چاه غیرمجاز همدان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز بیش از 9 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گرفت.

مرتضی عزالدین امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح تعادل‌بخشی تا کنون یک‌هزار و 491 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است، اظهار کرد: با انسداد این تعداد چاه افزون بر 148 میلیون و 200 هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی تعداد چاه پر شده را در شهرستان رزن 268 حلقه، همدان 199 حلقه، کبودراهنگ 329 حلقه، تویسرکان 178 حلقه، نهاوند 85 حلقه، ملایر 116 حلقه، بهار 176 حلقه، اسدآباد 88 حلقه و فامنین 52 حلقه دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: تنها در شهرستان رزن 68 میلیون متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‎جویی شده که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 2 هزار و 680 حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده که این روند در حال انجام است.

عزالدین ادامه داد: در سال آتی هم به همین روال چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شوند تا در استان شاهد وجود چاه غیر مجازی نباشیم.

 وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس میانگین جهانی کمتر از 70 درصد آب در بخش کشاورزی، 10 درصد شرب و 20 درصد برای بخش صنعت مصرف می‎شود و این در حالی است که در استان همدان بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی، هفت درصد در شرب و مابقی در صنعت مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‎ای استان همدان با بیان اینکه دشت‌های استان همدان در وضعیت ممنوعه قرار دارند، گفت: دشت کبودراهنگ با کسری 76 میلیون متر مکعبی به عنوان دشت ممنوعه بحرانی در استان همدان مطرح است که وضعیت نامطلوبی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار