استاندار يزد با صدور پيامي به مناسبت 19 ارديبهشت روز اسناد ملي و ميراث آورده است: امروز آنچه براي جوانان ما ضروري است شناخت فرهنگ خودي و شناخت خويشتن خويش بوده و اين كاري است كه سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران در آن نقش بسزايي دارد.
کد خبر: ۲۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 08 May 2016
به گزارش تابناک یزد،در پيام سيدمحمد ميرمحمدي آمده است: گذشته چراغ راه آينده است و شناخت گذشته مبناي برنامه ريزي هاي حال و آينده يك جامعه است زيرا تا گذشته را نشناسيم آينده را نخواهيم شناخت و تاريخ نگاري ها و پژوهش هاي تاريخي بدون اسناد و مدارك نمي تواند دقيق باشد.
اين پيام مي افزايد: اسناد آينه تاريخ و فرهنگ و گنجينه گرانبها و تجديد ناپذير يك جامعه است و با آنها مي توان به سبك زندگي، امور اداري و اجرائي، فرامين، دستورالعمل ها و آرمان ها و دغدغه ها و چالش ها، دردها و شاديهاي نياكان پي ببريم.
اين پيام ادامه مي دهد: امروزه آرشيو ملي كشورها يكي از شاخصه هاي بزرگ سياسي، اجتماعي و فرهنگي آنهاست و ما نيز مي توانيم با تمدن و تاريخ كهني كه داريم همراه با آن اصالت ها، عرفان، عشق و ايمان بزرگترين آرشيو جهان را داشته باشيم و رسيدن به آن همت و عزم ملي مي خواهد.
در پيام استاندار يزد همچنين آمده است: يزد دارالعباده و دارالعلم نيز پاره اي از خاك اين كشور است كه ازنظر سابقه فرهنگي و تاريخي غني است و مي توان با استفاده از مكتوبا ت و اسناد بايگاني ادارات و منازل به آرشيوي ديدني و تماشايي دست يافت.
ميرمحمدي در پايان اين پيام آورده است: اينجانب روز اسناد ملي و ميراث مكتوب را به همه دست اندركاران آن دركشور و استان تبريك عرض مي كنم و براي آنها در اين راستا توفيق روز افزون از خداوند منان خواستارم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار