امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند، گفت: درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ع) آموخت.
کد خبر: ۲۲۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 06 May 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه شعبان فرصت مناسبی برای خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: ماه شعبان و اعیاد شعبانیه و مناسبت‌ها و اعیاد و موالید بزرگی در این ماه قرار دارد که لزوم توجه بیشتر به برکات معنوی این ماه را می‌رساند.

وی با تبریک سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: این روز، روز ولادت بزرگ پاسدار جهان اسلام حضرت امام حسین(ع) است که همه چیز خود را در راه خدا و برای خدا فدا کرد و از ارزش‌های اسلامی پاسداری کردند و این معنای اصلی پاسداری است.

آل‌هاشم اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشته و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایران اسلامی حراست کردند. آنان مفتخر به پیروی از سالار شهیدان هستند، چراکه هم آن موقع و هم بعد از جنگ و تاکنون به پاسداری از حریم انقلاب و اسلام مشغول هستند و خداوند آنان را موفق و موید بگرداند.

وی با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: درس ایثار و فداکاری به رهبر و اسلام را باید از مقام شامخ حضرت ابوالفضل عباس(ع) آموخت.

آل‌هاشم در ادامه با تقدیر از همسران جانبازان افزود: اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست.

امام جمعه موقت تبریز ضمن اشاره به میلاد تبریک امام سجاد که به نام روز آزادگان نامگذاری شده است، افزود: ماه شعبان با سه ولادت آغاز شده و این ماه، ماه زیبایی‌هاست و جلوگاه خاصی دارد و ولادت این سه بزرگوار که در حادثه عاشورا نقش و سهیم بوده در این ماه و پشت سر هم به دلیل نیست.

آل‌هاشم با اشاره به روز جهانی هلال احمر و قدردانی از زحمات این عزیزان اظهار داشت: امدادگران هلال احمر در حوادثی چون زلزله، سیل و سایر حوادث ناگوار، پیشگام بوده و کمک‌های مردمی را به نیازمندان می‌رسانند و لذا به نوبه خود از این خدمات قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به روز اسناد ملی و میراث مکتوب نیز اشاره و  بر حفظ و نگهداری کتاب‌ها و اسناد ملی تأکید کرد/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :