ترجمه منظوم اشعار آیت الله العظمی خویی که در وصف مناقب و فضایل امام علی ع سروده شده است، در خوی رونمایی شد.
کد خبر: ۲۱۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 23 April 2016
از کتاب
به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی،  در این مراسم که به همت خانه دانش و فرهنگ زریاب و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری خوی در آمفی تئاتر هلال احمر این شهر ترتیب یافته بود، رییس هیئت مدیره این موسسه به بیان اهداف این سازمان مردم نهاد و روند انتشار این اثر پرداخت.
سید حسین حسن زاده تقارن مبارک میلاد امام علی و آیت الله خویی در ۱۳ و ۱۵ رجب را عامل انتخاب این روز برای برگزاری این مراسم عنوان کرد و افزود: به خاطر احساس دینی که اعضای خانه دانش و فرهنگ زریاب به ساحت این بزرگ مرجع عالم تشیع داشتند نخستین اثر مکتوب این موسسه را به این کتاب اختصاص دادند. حسن زاده استمرار جلسات ماهیانه نقد و بررسی کتاب، انتشار ۴ کتاب جدید ، برگزاری مراسم بزرگداشت برای مفاخر فرهنگی و تلاش برای ایجاد موزه میراث مکتوب را از برنامه های این موسسه برای سال جاری عنوان کرد.
دراین مراسم امام جمعه خوی با ارائه توضیحاتی درباره این کتاب، اظهار داشت: کتاب علی(ع) امام البرره آخرین نوشته آیت‌الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خویی (ره) در دوران بیماری ایشان بوده که دارای دو نوع ترجمه نظمی و نثری است و همچنین این کتاب دارای ۹۰۰ بیت در وصف امام علی (ع) بوده و آیت الله العظمی حاج سید ابواالقاسم خویی (ره) در ابیات خود روایاتی از ائمه اطهار(ع) را وارد کرده است.
حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری افزود: آیت الله العظمی حاج سید ابواالقاسم خویی (ره) از مراجع مظلوم زمان خود بودند و پدر ایشان، سید علی اکبر خویی(ره) از علمای بزرگ شهرستان خوی  بودند، این عالم یزرگ در سن ۱۳ سالگی از خوی به شهر مقدس نجف هجرت کردند و سال‌های سال به تربیت شاگردانی همچون آیات امام موسی صدر، میرزا جواد تبریزی، شیخ محمد تقی جعفری، سید علی سیستانی و محمد تقی بهجت پرداختند.
دکتر محمد باقر محسنی که ارجوزه آیت الله خویی را به نظم برگردانده است با اشاره به روند دسترسی به این اشعار خاطر نشان کرد: نهایت دقت و تلاش به عمل آمده است تا با امانتداری کامل مضمون اشعار به نظم کشیده شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد : از ۹۰۰ بیتی که توسط آیت الله العظمی خویی سروده شده است ۱۵۹ بیت آن که مستقیما به آیات و روایات اشاره شده است به نظم کشیده شده است. وی نقش برگردان و تحشیه جامع این اشعار به نثر را توسط دکتر جلیل تجلیل از مهمترین علل موفقیت خود در به نظم کشیدن این قصیده عنوان کرد.
در پایان این مراسم از این اثر ماندگار آیت الله العظمی خویی رونمایی به عمل آمد و جشن امضای کتاب برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار