کد خبر: ۲۰۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 09 April 2016


معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه شترداری یکی از معضلات نظرآباد محسوب می‌شود چرا که شترها در عرصه‌ها رها و قادر به خروج آن‌ها نیستیم، گفت: این دسته از اقدامات سبب تبدیل نظرآباد به کانون ریزگرد منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مهدی فتحی در جلسه کنترل چرای دام در مراتع استان البرز که پیش از ظهر امروز در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه باید آگاهی‌های لازم در راستای مشکلات موجود بخش مرتع به مرتع‌داران ارائه شود، اظهار داشت: در این بخش کلاس‌های آموزشی خوبی با همکاری‌ دهیاری‌های استان البرز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه وجود دام‌های غیرمجاز در مراتع استان البرز تهدید جدی برای این بخش محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه تنها 200 هزار راس دام مجاز قادر به تعلیف در مراتع استان هستند سال گذشته شاهد حضور 378 هزار و 481 راس دام در این مناطق بوده‌ایم.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه چرای این تعداد دام بیش از ظرفیت و توان مراتع استان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در این بخش 327 اخطاریه و ابلاغیه به دامداران متخلف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تعیین ظرفیت مراتع استان البرز 2 تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی استان و سازمان امور عشایری کشور منعقد شده است، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین مشکلات استان در بخش مراتع به دام‌های عبوری غیرمجاز باز‌می‌گردد.

فتحی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از ورود دام‌های غیر مجاز به مراتع استان البرز 4 ایستگاه ثابت بر مسیر ایلراه‌های استان مستقر شده است، یادآور شد: باید مانع از ورود دام‌های غیرمجاز به استان شد و دام با هزینه دامدار و به وسیله ماشین از استان خارج شود.

وی با بیان اینکه بخش مرتع با مشکل اعتباری نیز رو‌به‌رو است از این رو امیدواریم اعتبار خوبی نسبت به سنوات گذشته برای این بخش در نظر گرفته شود، اظهار داشت: خوشبختانه کمترین مشکل را با دامداران بومی خود داریم.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه شترداری یکی از معضلات شهرستان نظرآباد محسوب می‌شود چرا که شترها در عرصه‌ها رها و قادر به خروج آن‌ها نیستیم، خاطرنشان کرد: این دسته از اقدامات سبب تبدیل نظرآباد به کانون ریزگرد منطقه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار