معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صنایع دستی استان طی نوروز ۹۵ خبرداد.
کد خبر: ۲۰۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 31 March 2016
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صنایع دستی استان طی نوروز ۹۵ خبرداد.

پروانه حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر،  اظهار داشت: تا پایان روز ۱۱ فروردین امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صنایع دستی استان به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد: آمار فوق مربوط به بازارچه های نوروزی و موقت برپا شده تا پایان ۱۱ فروردین ۹۵ است که اگر آمار پایگاه های ثابت ما چون تکیه معاون الملک و نمایشگاه دائمی صنایع دستی استان واقع در دبیر اعظم به آن اضافه شود فروش ما بیش از این خواهد بود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیشترین آمار فروش را مربوط به مراکز فروش شهر کرمانشاه با فروش ۶۰ میلیون تومان در روز دانست.

وی بیشترین فروش را پس از کرمانشاه مربوط به مراکز فروش بیستون واقع در شهرستان هرسین با فروش روزانه ۱۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: مراکز فروش پاوه با فروش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز و مراکز فروش روانسر و سرپل ذهاب با فروش روزانه ۵ میلیون تومان در جایگاه های بعدی مراکز پرفروش صنایع دستی استان طی این مدت قرار دارند.

حیدری در خصوص پرفروش ترین صنایع دستی استان نیز گفت: همه صنایع دستی ما از فروش مناسبی برخوردار هستند و در روستاهای گردشگری چون زدویی همه صنایع دستی اعم از مبلمان موجی، منبت، قلم زنی و... در شهر کرمانشاه نیز صنایع دستی چون کیف موجی، البسه محلی، صنایع چرمی و گیوه فروش خوبی داشته اند.

وی همچنین از افزایش مراکز موقت فروش صنایع دستی در استان طی این مدت خبرداد و تصریح کرد: هم اکنون حدود ۲۲۹ غرفه صنایع دستی و سوغات و ۱۰۷ سیاه چادر در ۶۰ نقطه استان برپاست و در روهای آتی نیز امکان تغییر تعداد آن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار