شهردار کرمانشاه در دیدار با طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواستار نگاه متفاوت و حمایتگرانه دولت در بخش بودجه به شهرداری کرمانشاه شد.
کد خبر: ۲۰۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 31 March 2016
شهردار کرمانشاه در دیدار با طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواستار نگاه متفاوت و حمایتگرانه دولت در بخش بودجه به شهرداری کرمانشاه شد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری؛ در دیدار شهردار کرمانشاه با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که در دفتر شهردار برگزار شد، درمورد توسعه شهر کرمانشاه و تأثیر آن بر توسعه استان و موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر شد.

عبدالرضا شعبانی در این دیدار ضمن تشکر از مجموعه مدیریتی استان و از جمله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خاطر زحمات و تلاشهایشان برای توسعه استان، گفت: باتوجه به مشکلاتی که از گذشته در کرمانشاه وجود داشته و مانع از آن شده که کرمانشاه به جایگاه اصلی خود برسد، امید می رود که با اخذ منابع مالی بیشتر از دولت تدبیر و امید بتوان این کاستی ها را جبران کرد و برای توسعه این شهر با برنامه ریزی بهتری گام برداشت.

وی گفت: کرمانشاه پتانسیل بالایی دارد و در حوزه های عمرانی و خدماتی می شود با امکانات کمی و کیفی بهتر به مردم شریف این شهر خدمت کرد اما با شرایطی که بر درآمد شهرداری حاکم بوده و رکود سالهای اخیر بخصوص سال 94، باعث شد شهرهایی مثل کرمانشاه آسیب بیشتری ببینند.

شعبانی افزود: علیرغم مشکلات مالی و مشکلات پیش رو، بودجه سال 95 شهرداری، بودجه ای منطقی بسته شده ولی نیازمند حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ منابع مالی بالادستی بیشتر برای کرمانشاه هستیم.

شهردار کرمانشاه تأکید کرد: استفاده از کمک های بلاعوض دولت به شهرداریها، اهرمی مهم در گردش چرخه فعالیت های شهرداری به شمار می رود.

وی ادامه داد: راهکارهای تأمین مالی پروژه های عمرانی و خدماتی و منایع درآمدی مورد نیاز جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان همواره از اساسی ترین چالش های مدیریت شهری به شمار می آید.

به گفته شعبانی به دنبال کاهش کمک های دولتی از سال 1362 (همزمان با تصویب طرح خودکفایی شهرداریها در قانون بودجه) نحوه کسب درآمد برای اداره مطلوب شهر همواره از دغدغه های جدی مدیران شهری بوده است.

 

وی افزود: از یک سو پرداخت هزینه های بسیار سنگین اجرای طرح های زیرساختی (شامل تملک زمین – آسفالت معابر و ...) بدون حمایت های دولتی میسر نبوده و از سوی دیگر عدم به روز شدن برخی عوارض ها مانند عوارض نوسازی و عدم وجود قوانین حمایتی جهت دریافت عوارض و همچنین به روز نبودن قانون شهرداری ها با توجه به واقعیت های امروز جامعه، اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را با مشکل کسری اعتبار و در نتیجه توقف های طولانی مواجه ساخته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار