کد خبر: ۲۰۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۸ 31 March 2016

‌آرامگاه حضرت مراد انصاری(رض)، یکی از صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) که در فاصله 15 کیلومتری از شهر سنندج واقع شده است، مورد تخریب و سرقت افرادی ناشناس قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: هنگام بارش شدید باران روز سه شنبه(10 فروردین ماه) آرامگاه حضرت مراد انصاری(رض)، یکی از صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) که در 15 کیلومتری شهر سنندج و در نزدیکی روستای آرندان واقع شده‌، مورد تخریب و سرقت افرادی ناشناس قرار گرفته است.

جهاندار امجدی افزود: در پی این اتفاق، سنگ قبرهایی شکسته شده و متعرضان در پی سوراخ کردن و تخریب کامل قبر مبارک این صحابی گرانقدر بوده‌اند که به دلیل بتن ریزی که در گذشته صورت گرفته، موفق به انجام این کار نشده‌اند.

تخریب آرامگاه "مراد انصاری"

وی همچنین به سرقت یک صندوق کوچک کمک‌های مردمی این آرامگاه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر شناسایی اینکه این آیا افراد وابسته به گرایشات انحرافی یا سارقان دست به چنین کاری زده‌اند، هنوز‌ محرز نشده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این قضیه هستیم و با دستور دادستان و اعلام شکایت به پاسگاه آرندان، در حال بررسی و شناسایی متعرضان هستیم.

وی در پایان یادآور شد: در سطح شهرستان سنندج 15 بقعه و آرامگاه متبرکه وجود دارد که پنج تای آنها در داخل شهر سنندج واقع شده است.

«‌ مراد انصاری یکی از آن هزاران صحابه گرانقدر و والا مقامی است که در خدمت رسول الله (ص) برای ارتقای شریعت محمدی و اعلای کلمه توحید هزاران کیلومتر راه را پیمودند و به ایران و مناطق آرندان برای جهاد فی سبیل الله تشریف آورد‌ تا پیمانی را که با رهبر دین و دنیایش بسته بود را به اتمام برساند. این صحابی بزرگ همت به روایتی نه کاملا دقیق همراه برادرش حضرت حسن انصاری، فرزندان خلف حضرت ایوب انصاری هستند که هر سه به عنوان همسنگر و یار وفادار پیامبر در غزوات اسلام شهید شدند که به رسم شهادت صحابه در هر کجا که شهید شوند، در همان مکان مدفون خواهند شد. ایشان هم به اتفاق برادرش حضرت حسن انصاری در اطراف آرندان شهید و مدفون هستند که بخاطر مبارکی، نام این مراتع را به اسم ایشان نامگذاری نموده‌اند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار