معاون منابع طبیعی مازندران
معاون جنگل‌داری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: منابع طبیعی دارای مشکلات بسیاری از جمله کمبود اعتبار و نیروی انسانی است.
کد خبر: ۱۹۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 12 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمدرضا جهان‌آرا در همایش روز شهید و هفته منابع طبیعی ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: ملت ایران در تمام دنیا بی‌نظیر است چرا که به یاد عزیزترین کسانشان که شهدا باشند درخت می‌کارند.

معاون جنگل‌داری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به اینکه منابع طبیعی دارای مشکلات بسیاری از جمله کمبود اعتبار و نیروی انسانی است، تصریح کرد: مشارکت مردمی کمک‌کار خوبی در این زمینه می‌شود و در این زمینه نیز تجارب خوبی مثل هفتم اسفند را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: منابع طبیعی جز با کمک مردم هرگز نمی‌تواند مشکلات خود را برطرف کند و هر موقع با مردم بودیم مشکلات حل شدند.

این مسئول به سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: این نهادها دارای تشکل‌های خاصی هستند و باید از آن‌ها استفاده‌های بهینه کرد چرا که این تشکل‌ها انصافاً پشتوانه منابع طبیعی‌اند.

جهان‌آرا با بیان اینکه مشکل منابع طبیعی سر جای خود باقی می‌ماند و زمانی حل می‌شود که مردم به کمک آیند، تصریح کرد: شاید متولی‌گری این کار بر عهده سازمان جنگل‌ها باشد اما سازمان جنگل‌ها دست نیاز به سمت مردم و تشکل‌های مردمی دراز می‌کند.

وی ادامه داد: عمده محصول جنگل‌ها آب و اکسیژن است که این اختصاص به ایران ندارد و مربوط به تمام کره زمین می‌شود، بنابراین همه ما مسئول حفاظت از جنگل‌ها هستیم.

همایش روز شهید و هفته منابع طبیعی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و انجمن دوستداران طبیعت سبز سیمرغ در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد و به یاد 16 شهید آرامیده در این گلزار 16 نهال غرس شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار