استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که لهستان کشوری پیشرو در حوزه اقتصادی در اروپای شرقی بوده و در اتحادیه اروپا نیز نقش مهمی ایفا می کندافزود: این کشور از وجوه مختلف مورد توجه دولت ، بخش خصوصی و تجار ایرانی است.
کد خبر: ۱۹۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ 08 March 2016
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان  در دیدار با هیئت تجاری کشور لهستان گفت: در ایران نیز با توجه به شرایط جدید در روابط بین المللی در دولت یازدهم، زمینه های بسیار خوبی برای گسترش روابط تجاری با دیگر کشورهای جهان فراهم شده است.
وی ادامه داد: لغو قطعنامه ها و تحریم های اقتصادی علیه ایران می تواند باعث گسترش تعاملات اقتصادی با سرمایه گذاران خارجی در کشور باشد.
وی با اشاره به ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور درسال 2014 به حدود700 میلیون دلار تاکید کرد: با توجه به تحولات جدید این رقم باید افزایش قابل توجهی یابد و حتی می تواند به مرز یک میلیارد دلار در سال برسد.
رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش به مزیت های خراسان رضوی در حوزه ترانزیت، گردشگری و خدمات اشاره کرد و افزود: ظرفیت های قابل توجه استان، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری شرایط را برای توسعه همکاری اقتصادی فراهم کرده که باید از طریق کمیته  مشترک پیگیری شود.«رادوسلاو دوماگالسکی» معاون وزیر توسعه لهستان  نیز در این نشست گفت: این کشور  همواره خواهان توسعه روابط با ایران بوده و در شرایط تحریم نیز تعامل خوبی داشته ایم.وی افزود:  بازار ایران به دلیل زمینه های فراوانی که برای همکاری وجود دارد برای تجار لهستانی جذاب است و این کشور نیز زمینه را برای ورود بازرگانان ایرانی تسهیل کرده است.رادوسلاو دوماگالسکی گفت: به طور طبیعی شناخت کاملی از بوروکراسی اداری و مناسبات فرهنگی بین دو کشور وجود ندارد به همین منظور در تلاش هستیم تا نمایندگی وزارت توسعه را در ایران ایجاد کنیم تا علاوه بر کمک به سفارت لهستان در تبادل اطلاعات نقش آفرینی کند.
محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف گفت: موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی آموزش دیده و وجود واحدهای صنعتی و معدنی، برخورداری از بازار گسترده در داخل و کشورهای همسایه از جمله مزیت های قابل توجه استان است.
به گفته وی رتبه های برتر در تولید فراورده های لبنی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، سیمان، طلا و مس ، صنایع نساجی ، مقام نخست ملی و جهانی زعفران و رتبه های برتر در تولید پسته ، گوشت قرمز و تخم مرغ ، انار ، شیر و گوشت سفید ، انگور و گیاهان دارویی، جاذبه های گردشگری، انرژی های تجدید پذیر و یک درصد ذخایر گازی کشور از دیگر مزیت های استان است که زمینه توسعه مناسبات دو کشور را فراهم کرد.وی تصریح کرد: حمایت بانک های دو کشورهم مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این نشست رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز با اشاره به این که ارتباطات ایران و لهستان در ابتدا از سال 91 آغاز شده است، گفت: از آن زمان تا کنون 9 هیئت از ایران به لهستان و 12 هیئت از لهستان به ایران سفر کرده و با هم به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند.
مشهد دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود
همچنین در دیدار هیئت لهستانی با  شهردار مشهد،مرتضوی گفت: در حال حاضر مشهد دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدصولت مرتضوی در جریان نشست مشترک با هیئتی متشکل از وزرا و تجار لهستانی اظهار داشت: مشهد با موقعیت استراتژیک و سوق‌الجیشی که دارد، در کشوری امن واقع شده که با وجود ناامنی کشورهای اطرافش، امنیت بی‌نظیری دارد.
نهال دوستی ایران و لهستان در مشهد غرس شد
معاون وزیر توسعه کشور لهستان روز دوشنبه با حضور در باغ گیاه شناسی و با همراهی شهردار مشهد نسبت به غرس درخت صلح و دوستی اقدام کرد.به گزارش مهر، شهردار مشهددیروزدر مراسم غرس نهال صلح دوستی با حضور معاون وزیر توسعه کشور لهستان در باغ گیاه شناسی بیان کرد: امیدواریم بشر به‌جایی برسد که مسلسل‌ها را تبدیل به قلم کند.
آمادگی برای همکاری ریلی
معاون وزیر توسعه لهستان گفت: کشور لهستان آماده همکاری ریلی با شهر مشهد و کشور ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار