بيش از ۷۲ درصد از مردم استان در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند
تعطیلی کل مدارس خراسان جنوبی امروز پس از ورود دانش آموزان به مدرسه .../ نشست زود هنگام با خبرنگاران برای اعلام پیروزی و سپاسگزاری از مردم و رسانه ها/ نماینده منتخب: با اتمام انتخابات و اعلام نتایج، کار تمام نشده و من به کمک افراد نیاز دارم/ الگویی برای سایر استان ها: پيام مشترك استاندار و امام جمعه بيرجند
کد خبر: ۱۸۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 27 February 2016

       دلیل اصلی تعطیلی امروز صبح مدارس استان: این جمعیت انبوه حاضر در مدارس تا سحرگاهان منتظر رای دادن به کاندیداها ...

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...

آموزش و پرورش خراسان جنوبی در اقدامی غیر مترقبه، امروز صبح پس از این که دانش آموزان راهی مدارس شده و اغلب در حیاط مدارس منتظر ورود به کلاس ها بودند، تمامی مدارس استان را تعطیل اعلام کرد تا کار شمارش آراء و جمع آوری صندوق های رای مستقر در مدارس دچار وقفه نشود.

اولیاء دانش آموزان خاورانی(خراسان جنوبی) اغلب نسبت به این تصمیم گیری دیر هنگام معترض بودند، اما برای پایان دادن به انتظار شمارش آرایی که از 606 صندوق رای خوانده می شد، سکوت اختیار کردند تا هر چه زودتر از نتایج آرای خود آگاه شوند.

به گزارش تابناک صبح امروز، عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش حضور یافت و با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم استان در انتخابات اعلام کرد: بر اساس اطلاعیه ستاد برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و حسب ضرورت، کلیه مدارس استان درتمام مقاطع تحصیلی امروز شنبه 8 اسفندماه تعطیل است.

یک کارشناس آموزش و پرورش به تابناک گفت: دلیل اصلی این تصمیم دیرهنگام، طولانی شدن انتخابات دیروز بوده است که تا پاسی از شب (بعد از بسته شدن درب حوزه ها)، به خاطر حضور جمعیت انبوه حاضر در حوزه های رای گیری مدارس همچنان ادامه داشته و برای شمارش آراء و تجمیع صندوق ها طبق روال قانونی، فرصت کافی وجود نداشته است، وگرنه چنانچه این ازدحام آخر وقت پیش بینی شده بود، قطعا تعطیلی مدارس از شب قبل اعلام می شد تا خانواده ها و دانش آموزان امروز صبح سرگردان و بلاتکلیف نمانند.


نشست زود هنگام با خبرنگاران برای اعلام پیروزی و سپاسگزاری از مردم و رسانه ها

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...

نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بلافاصله پس از دریافت اطلاعات نهایی از نتیجه شمارش آراء و دریافت مژده پیروزی بر رقبا، با دعوت از خبرنگاران مقیم بیرجند، یک نشست خبری تشکیل داد، در حالی که به ادعای تنی چند از شهروندان، تا قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور، هرگونه مصاحبه و نشست خبری برای اعلام پیروزی کاندیداها ممنوع شده بود و ایشان نیز باید خویشتن داری نشان می داد. اما با توجه به اعلام نتایج انتخابات از سوی استاندار خراسان جنوبی به نظر می رسد این حرکت نماینده منتخب چندان مشکل ساز و قابل ایراد نیست.

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...

وی در این نشست خبری از تمام رقبای انتخاباتی خود و طرفداران آنها دعوت کرد تا با وی همکاری کنند و باور کنند که وی مرزی بین طرفداران خود و طرفداران سایر کاندیداها قایل نیست و خود را نماینده کل مردم حوزه انتخابیه و کل استان می داند و از حقوق آنها قوی تر از گذشته دفاع و به کمک سایر نمایندگان منتخب استان، امکانات بیشتری را برای شهروندان در سراسر استان فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی که در دوره حاضر نیز نمایندگی مردم حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و در میان را به عهده دارد، با تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات دیروز و تمامی دست اندرکاران مجری و ناظر و ناظم انتخابات و به ویژه خبرنگاران، از همه کاندیداها و طرفدارانشان و نخبگان استان درخواست کرد که برای شروع یک همکاری اثر بخش در راستای توسعه و پیشرفت استان با وی اتاق‌های فکر تشکیل دهند.

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...

وی گفت: مردم ایران و همه کاندیداها و طرفدارانشان پیروز واقعی این انتخابات و دشمن‌های قسم خورده انقلاب و ایران بازنده هستند.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: با اتمام انتخابات و اعلام نتایج، کار تمام نشده بلکه تازه کارها آغاز شده و در دوران بعد از انتخابات بیش از دوران انتخابات نیاز به کمک افراد دارم.

رسیدگی و پیگیری کارهای ناتمام از دوره قبل از جمله: اشتغال جوانان، مشکلات کم آبی، راه‌آهن، راه‌های استان از برنامه‌هایی است که در دست پیگیری است و برای هریک باید اقدامات سنجیده ای را برنامه ریزی کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اعتماد مردم بیرجند، درمیان و خوسف به وی تشکر کرد و ادامه داد: این اعتماد مسئولیت من را سنگین تر می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در زمینه اقتصادی نیز با سودهای بانکی بالا، سیاست‌های انقباضی و مالیات‌های بالا نمی توان از رکود خارج شد، تصریح کرد: در بحث اقتصاد دولت باید برنامه‌های خوبی داشته باشد و سیاست‌های انقباضی را رها کند تا مشکلات اشتغال جوانان نیز در سراسر کشور حل شود.


الگویی برای سایر استان ها: پيام مشترك استاندار و امام جمعه بيرجند و قائم مقام نماينده ولي فقيه دراستان برای قدردانی

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...

در یک هماهنگی اندیشمندانه، به ابتکار استاندار خراسان جنوبی، امروز صبح پیام مشترکی انتشار یافت که ذیل آن را قائم مقام نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه بيرجند و استاندار خراسان جنوبي امضاء کرده بودند.

این پیام مشترک کوتاه و مختصر که خطاب به مردم عزیز و کاندیداهای محترم نوشته شده بود، شامل سپاس از حماسه آفرینی و قانونمداری و اخلاق مداری مردم و کاندیداها و قدردانی از دست اندرکاران انتخابات و همپنین تبريك به هم استاني ها و نمايندگان منتخب آنان در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بود، به منتخبین سفارش می کرد که حال كه از طريق انتخاب در جايگاه خدمت قرار مي گيرند، بکوشند که توفيق انجام وظيفه و اداي دين داشته باشند.

متن این پیام آموزنده که می تواند الگویی برای هماهنگی و همکاری عوامل سطح بالای هر استان باشد، به شرح دیل در اختیار دفتر خبر تابناک استان قرار گرفته است: بسم الله الرحمن الرحیم / امام علي (ع): چون نشانه هاي نعمت پرودگار آشكار شد، با ناسپاسي نعمت ها را از خود دور نسازيد.

مردم عزيز و كانديداهاي محترم!

قانونمداري و اخلاق گرائي تان در روزهاي تبليغات و حضور و همراهي تان در روز انتخابات و آرامش و پذيرش آگاهانه ي تان بعد از شمارش آراء، در خور تحسين و تكريم است.

اين حضور حماسي در شرايط كنوني ضمن تاكيد بر تحقق آرمان هاي امام راحل(ره) ، مقدس ترين دفاع از نظام جمهوري اسلامي ايران، حرمت خون شهداء و ساحت رفيع ولايت فقيه بود.

از كليه ي دست اندركاران برگزاري انتخابات؛ اعم از شوراي محترم نگهبان، اعضا محترم ستاد انتخابات ، هيات هاي محترم اجرايي، نظارت و بازرسي و اعضاء محترم شعب اخذ راي استان، شهرستان ها و بخش ها؛ نيروي محترم انتظامي، اصحاب محترم رسانه و صدا و سيماي استان كه در برپايي انتخابات سالم تلاش نمودند؛ سپاسگزاريم.

ضمن تبريك به شما هم استاني هاي عزيز و همچنين نمايندگان منتخب تان در مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي؛ سلامت و سربلندي تان را آرزومنديم.

انشاءا... در سايه عنايات پروردگار، توجهات حضرت ولي عصر (عج) و ارشادات مقام معظم رهبري و برنامه هاي مدبرانه ي رئيس جمهور محترم و دولت تدبير و اميد، همه آناني كه از طريق انتخاب در جايگاه خدمت قرار مي گيرند، توفيق انجام وظيفه و اداي دين داشته باشند.

                           علي رضايي                                                                            وجه اله خدمتگزار

قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بيرجند                      استاندار خراسان جنوبي


استاندار شخصا ریز نتایج شمارش آراء مردم استان را از نفر اول تا آخر  اعلام کرد

پس لرزه های منفی و مثبت انتخابات دیروز در خراسان جنوبی ...استاندار خراسان جنوبي صبح امروز شخصا در جمع خبرنگاران حضور یافت تا آمار و نتایج شمارش آراء انتخابات را ارایه دهد، حال آن که به نظر می رسید شایسه است مقام پایین تری گزارش انتخابات را در اختیار خبرنگاران قرار دهد. این حرکت استاندار محبوب خراسان جنوبی به حساب مردمی بودن و احتیاط شایسته ایشان برای پاسخگویی یک مقام عالی به سئوالات خبرنگاران و انتقال صحیح اخبار و گزارش های انتخاباتی تحلیل شده است تا در صورتی که سئوال های چالش برانگیزی مطرح شود، استاندار شخصا پاسخگو باشد و از مشکلات بعدی احتراز شود.

به گزارش تابناک، وجه اله خدمتگزار با بيان اينكه منتخبين مردم براي توسعه استان باید از تمام ظرفيت كاري خود استفاده كنند، به نتايج انتخابات در حوزه هاي انتخابيه 4 گانه استان اشاره كرد و گفت: در صورتي كه در مورد نتايج انتخابات اعتراضي وجود داشته باشد، هيات هاي بازرسي، اجرايي و نيز دستگاه هاي اجرايي ذيربط آماده دريافت شكايات و اعتراضات كانديداها در مهلت قانوني هستند.

وي در ادامه با اشاره به نتايج شمارش آراي انتخابات در حوزه هاي انتخابيه استان، گفت: بيش از ۷۲ درصد از مردم استان در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند كه اين حضور را بايد قدر دانست.

استاندار در ادامه آمار آراء ماحوذه را ارایه کرد و گفت: مجموع آراي صحيح ماخوذه در حوزه انتخابيه بيرجند، درميان و خوسف ۱۷۲ هزار و ۵۴۳ رأي بوده كه محمد باقر عبادي با ۵۹ هزار و ۳۶۱ رأي به عنوان كانديد منتخب مردم برگزیده شده است. در اين حوزه انتخابيه محمدرضا مجيدي با ۵۸ هزار و ۸۴۹ رأي به عنوان نفر دوم، حميد آيتي با ۳۲ هزار و ۷۰۰ رأي به عنوان نفر سوم و ابراهيم تقي زاده با ۷ هزار و ۴۲ رأي در جايگاه چهارم، غلامحسين توكلي ۷ هزار و شش رأي به عنوان نفر پنجم، علي رضايي با ۳ هزار و ۵۰۰ رأي به عنوان نفر ششم، روح الله ايزدخواه با ۲ هزار و ۹۲۱ رأي به عنوان نفر هفتم و سيد جعفر محمودي نيزبا يك هزار و ۱۶۴ رأي را به عنوان نفر هشتم شناخته شدند.

خدمتگزار نتايج آراء حوزه انتخابيه فردوس، طبس، سرايان و بشرويه را نیز ارایه کرد و گفت: مجموع آراي صحيح در اين حوزه ۱۰۴ هزار و ۲۱۴ راي بوده است كه محمدرضا اميرحسنخاني با كسب ۵۱ هزار و ۶۱۵ راي بالاترین انتخاب مردم بوده است. در اين حوزه روح اله دوست حسيني با ۱۸ هزار ۴۲۴ راي به عنوان نفر دوم، محمد علي عبداله زاده با كسب ۱۶ هزار و ۹۶ راي نفر سوم و مجيد نصيرايي با ۱۱ هزار و ۴۳۵ راي به عنوان نفر چهارم بوده اند. همچنين در اين حوزه انتخابيه حسين آهنين جگر با ۴۶۰۴ راي به عنوان نفر پنجم، سيد هاشم طبسي با ۹۸۶ راي نفر ششم، سيد مجتبي عراقي زاده با ۶۷۶ راي نفر هفتم و مهدي زماني با ۳۷۸ راي نفر هشتم بوده اند.

استاندار خراسان جنوبی با ارایه نتايج شمارش آراء در حوزه انتخابيه قاينات و زيركوه گفت: در اين حوزه نيز از مجموع ۸۵ هزار و ۲۱۶ راي صحيح ماخوذه، فرهاد فلاحتي با كسب ۳۰هزار و ۱۲ راي به عنوان نفر اول و منتحب مردم معرفي شد. جواد هروي با كسب ۲۷ هزار و ۴۴۸ راي نفر دوم، علي اسماعيلي با ۲۲ هزار و ۶۳۸ راي نفر سوم و محمد علي قوي با ۱۷۸۸ راي نفر چهارم شناخته شدند. در اين حوزه انتخابيه محمد حسين احمدزاده فرد با ۱۷۰۱ راي نفر پنجم، محمدرضا عرب پور با ۱۳۴۱ راي نفر ششم، مهدي بلوطي با ۱۶۴ راي نفر هفتم و محسن علوي قائني با ۱۲۴ راي نفر هشتم می باشند.

مقام عالي دولت در استان نتايج آراء در حوزه انتخابيه نهبندان و سربيشه را چنین ارایه کرد: از مجموع ۵۴ هزار و ۹۶۳راي صحيح ماخوذه در اين حوزه انتخابيه، نظر افضلي با كسب ۱۹ هزار و ۵۵۳ راي به عنوان نفر اول و منتخب مردم معرفي شد. مصطفي نخعي با ۱۵ هزار و ۸۶۰ راي نفر دوم، محمداسماعيل اعزازي با ۷۵۶۶ راي نفر سوم ، محمد حسين زارعي با ۲۷۰۶ راي نفر چهارم و حسين رضا نخعي نيز با ۲۳۰۲ راي نفر پنجم نفرات بعدی بودند. در اين حوزه فاطمه باراني خالص با ۱۷۸۸ راي نفر ششم، مراد هاشم زهي با ۱۶۴۹ راي نفر هفتم، مهدي مومني با ۱۳۴۱ راي نفر هشتم، مهدي محمدي با ۱۳۰۴ راي نفر نهم و مهدي مودي با ۸۹۴ راي نفر دهم در اين حوزه انتخابيه معرفي شدند.

خدمتگزار به نتايج پنجمين دروه مجلس خبرگان رهبري در استان نیز اشاره كرد و افزود: در انتخاب نمینده مجلس خبرگان رهبري از مجموع كل ۴۰۶ هزار و ۱۳۱ راي صحيح ماخوذه، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي با ۳۲۵ هزار و ۴۸ رأي از حوزه خراسان جنوبي به این مجلس راه يافت و حجت الاسلام رباني نيز با ۸۱ هزار و ۸۳ رأي در جايگاه دوم قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار