رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی گفت: با رصد تخلفات انتخاباتی، تبلیغات زودهنگام شناسایی و ثبت‌شده است و به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 14 February 2016

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در خصوص تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی گفت: با رصد تخلفات انتخاباتی، تبلیغات زودهنگام شناسایی و ثبت‌شده است و به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا،سرهنگ "اکبر امینی"به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به دستگاه‌های اضافی نصب شده بر روی کارت‌خوان‌ها و یا دستگاه‌های عابر بانک توجه داشته باشند چرا که این دستگاه‌ها از کارت کپی می‌گیرند و موجبات سوءاستفاده‌های سودجویان را فراهم می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از کارت‌خوان‌ها و عابر بانک‌هایی استفاده کنند که قطعه‌ای اضافی بر روی آن نصب نشده باشد، افزود: برخی سودجویان قطعه‌ای به نام پُز(POS) را بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان نصب می‌کنند که این وسیله تقریبا به اندازه یک گوشی تلفن همراه بوده و یک کپی از کارت تهیه می‌کند و با دوربین‌های ریزی که بر روی دستگاه نصب است، رمز را بازخوانی کرده و موجبات سوءاستفاده سودجویان را فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: گرچه این موارد در استان همدان تاکنون رخ نداده است اما شهروندان باید با دقت بیشتری از این سیستم‌ها استفاده کنند.

40 درصد جرائم فضای مجازی مربوط به برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی است

سرهنگ امینی در ادامه با بیان اینکه 40 درصد جرائم فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: تجزیه و تحلیل وضعیت این افراد نشان می‌دهد که بیشتر افرادی که قربانی شده‌اند، به علت ناآگاهی و کمبود اطلاعات بوده است.

وی به اقدامات پلیس فتا برای ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه اشاره کرد و افزود: با تعیین جامعه هدف و حضور کارشناسان در مدارس، ادارات و مساجد و همچنین آگاه‌سازی لازم از طریق صدا و سیما، بایدها و نبایدهای استفاده کاربران از اینترنت را ارائه می‌دهیم.

رئیس پلیس فتای همدان اظهار کرد: 10 درصد جرائم فضای مجازی به کلاهبرداری‌های اینترنتی و 9 درصد آن نیز به مزاحمت‌های اینترنتی اختصاص دارد که با افراد شناسایی شده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی قاچاق صوت، سرقت داده‌ها و نشر اکاذیب را از دیگر جرائم فضای مجازی خواند و افزود: گرچه آمار این تخلفات در استان ناچیز است اما در صورت رخداد یا در همین مرکز پیگیری می‌شود و یا اینکه خود مردم شکایت می‌کنند و روال قضایی آن طی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار