با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی و معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 10 February 2016
عیسی منصوری در این جلسه با بیان این که در حوزه ی اشتغال صرفا پرداخت تسهیلات کافی نیست؛ تاکید کرد: اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست.
وی با اشاره به این که وظیفه ی ذاتی بانک ها و موسسات پولی و مالی ارائه ی تسهیلات است؛ نه دستگاه های اجرایی، رویکرد اغلب نهادهای حمایتی و توسعه ای را طی سالیان گذشته، پرداخت تسهیلات عنوان کرد.
معاون توسعه ی کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: متولی ایجاد اشتغال صرفا این وزارتخانه نیست؛ بلکه این مجموعه، هماهنگی و راهبری موضوع را به عهده دارد و سایر دستگاه ها باید مطابق با ماموریت های ذاتی خود برای این مهم تلاش کنند.
منصوری اظهار داشت: باید به دنبال ایجاد اشتغالی باشیم که منجر به ارزش اقتصادی شود و این مهم جز با شناسایی گلوگاه ها و صنایعی که دارای این ظرفیت هستند؛ محقق نمی شود.
وی گفت: در کنار ارائه ی تسهیلات به این گونه واحدها، باید از طریق کمک های فنی و اعتباری مورد حمایت قرار گیرند.
منصوری با بیان این که مساله ی اشتغال و کاهش فقر یکی از مهمترین موضوعات کشور است؛ افزود: در دولت یازدهم برای این مهم به صورت علمی و کارشناسی شده برنامه ریزی های فراوانی صورت گرفته است.
وی افزود: طی پنج  برنامه ی توسعه ی کشور، در حوزه ی اشتغال صرفا به تدوین برنامه و پروژه، پرداخته شده و در همین راستا اقدامات مقطعی و ضربتی، انجام شده است.
معاون توسعه ی کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: برای اشتغال پایدار و تحقق توسعه، نیازمند سیاست اشتغال هستیم که در برنامه ی ششم توسعه، به آن توجه شده است.
معاون توسعه ی کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: از مجموع عدد اشتغال در کشور 3.4 میلیون نفر از طریق کاخانه ها و 18.5 میلیون نفر به وسیله ی مشاغل خرد و کوچک، ایجاد شده است.
منصوری، عدد اشتغال غیر رسمی کشور را 57 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم از 30 درصد به میزان کنونی افزایش یافته که این موضوع نگران کننده است و به دلیل ثبت نشدن آن در هیچ منبع آماری، در سیاستگذاری ها لحاظ نمی شود.
وی افزایش این آمار را ناشی از عملکرد غیر صحیح در حوزه ی اشتغال دانست.
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه محمد مهدی مروج الشریعه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی  منابع استانداری خراسان رضوی گزارشی از اقدامات ارائه شده در حوزه ی اشتغال استان، ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار