دهه فجر انقلاب اسلامی مبارک باد: بهره برداری از 14 پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بیرجندو افتتاح سالن تطهیر معراج بهشت متقین همراه با 13 پروژه شهرداری بیرجند
فرماندار بیرجند: انقلاب و نظام همیشه مدیون حضور مردم در صحنه های مختلف است/ دولت به دلیل کمبود درآمدها شاید نتواند آنطور که در شان و منزلت مردم است، خدمات ارائه کند/ شهردار بیرجند: شهرستان بیرحند به عنوان تمیزترین شهرستان کشور معرفی شده است
کد خبر: ۱۷۸۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷ 10 February 2016

تیم شنای دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند در مسابقات دهه مبارک فجر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه سه کشور که در دانشگاه سمنان برگزار شد، موفق به کسب عنوان سوم تیمی و دریافت سهمیه شرکت در سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور شد.

به گزارش تابناک، دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه بیرجند همچنین موفق شدند مقام دوم و سوم انفرادی و مقام سوم در رشته های 4 در 100 متر مختلط تیمی و 4 در 100 متر آزاد تیمی را به دست آورند.

بهره برداری از 14 پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بیرجند

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر، 14 پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بیرجند با اعتبار پنج میلیارد و 230 میلیون ریال با حضور فرماندار بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک، علی ناصری فرماندار بیرجند در مراسم افتتاح همزمان 14 پروژه عمران روستایی در بخش مرکزی بیرجند در روستای "شوشود" با اشاره به اینکه انقلاب و نظام همیشه مدیون حضور مردم در صحنه های مختلف است، گفت: این نظام به برکت خون شهیدان در بهترین شرایط از لحاظ امنیت قرار دارد و با لطف خداوند و پایمردی مردم، دشمن هیچگاه موفق نخواهد شد امنیت کشور را به خطر بیندازد.

وی افزود: مردم ایران به دنیا ثابت کردند، هیچگاه به دنبال جنگ طلبی نیستند، ما منادیان اسلام واقعی در منطقه هستیم و در دنیا صاحب حرف و عقیده نیز هستیم.

فرماندار بیرجند اظهارکرد: روستاییان همواره با مشکلات و کمبود هایی روبه رو هستند و دولت به دلیل وجود کمبودها شاید نتواند آنطور که در شان و منزلت مردم روستاست، خدمات ارائه کند.

ناصری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر با درآمدهای نفتی پایین مواجه هستیم و اقدامات دولت برای آبادانی کشور باید از محل فروش نفت و یا وصول مالیات باشد، وقتی با کاهش درآمد مواجه هستیم برنامه ریزی و کار دقیقی لازم است که امیدواریم با تلاش بیشتر، بسیاری از کمبودها را رفع و زمینه توسعه را در همه عرصه ها فراهم کنیم.

ناصری، کمبود آب را از جمله مشکلات جدی مردم روستاها عنوان و تاکیدکرد: در بحث تامین آب باید جدیت بیشتری داشته باشیم تا مشکل آب رسانی به روستاها رفع شود.

وی اظهار کرد: تعدادی از مردم روستاها با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مشکلاتی دارند، در خصوص زمین های مورد نیاز برای آبادانی، زمین های کشاورزی و مراتع برای دامپروری موضوع را تا رفع مشکل پیگیری می کنیم.

فرماندار بیرجند در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش داشتن دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه ، خاطرنشان کرد: مردم با حضور باشکوه در انتخابات و پیروی از آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری دشمنان نظام و انقلاب را یک بار دیگر ناامید خواهند کرد.

افتتاح سالن تطهیر معراج بهشت متقین همراه با 13 پروژه شهرداری بیرجند

همزمان با دهه مبارک فجر 13 پروژه عمرانی خدماتی شهر داری بیرجند با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری ، شهردار و شورای شهر بیرجند، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

دکتر مدیح؛ شهردار بیرجند درآیین افتتاحیه سالن تطهیر معراج بهشت متقین به نمایندگی از 13 پروژه شهرداری بیرجندگفت : بمناسبت دهه مبارک فجر، 13 پروژه شهرداری بیرجند با اعتبار 73 میلیارد و 750 میلیون ریال به مرحله افتتاح رسید.

وی با اشاره به افتتاح سالن تطهیر معراج و غسالخانه بهشت متقین شهرداری بیرجند افزود: این پروژه با زیربنای 600 متر مربع و اعتبار 11 میلیارد ریال مورد بهر برداری قرار می گیرد.

به گفته وی عملیات ساختمانی سالن تطهیر معراج از سال 93 آغاز شده و هم اکنون هم به افتتاح می رسد که این پروژه از نیاز های اصلی همشهریان بیرجندی می باشد.

وی با بیان اینکه این سالن تطهیر با زیربنای 660 متر مربع و مساحت یک هزار و 500 متر مربع با اعتبار 11 میلیارد ریال ساخته شده است افزود: این سالن در دوطبقه است و اعتبار آن از محل فروش جایگاه های قبر، تغسیل، تکفین و آمبولانس ها تامین شده است.

شهردار بیرجند گفت: این سالن دارای 8 تخت شستشو است و همانند کلانشهرها به گونه ای طراحی شده که برای 30 سال آینده جوابگو باشد. سردخانه این غسالخانه هم 18 متر مربع است و حداقل 18 و حداکثر 30 نفر ظرفیت دارد. حال آن که غسالخانه قبلی 2 تخت شستشو و 4 تخت سردخانه ای داشته است. قرار است غسالخانه قبلی به سالن اجتماعات اضافه شود.

افزایش 70 میلیارد تومانی اعتبارات شهرداری در سه سال اخیر

شهردار بیرجند گفت: بودجه این سازمان تنها توسط شهرداری بیرجند تامین شده و در طی سه سال از 21 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیح افزود: از سال 94 تاکنون 60 درصد بودجه شهرداری هزینه شده و 40 درصد باقی مانده هم تا پایان سال مصرف خواهد شد. همچنین کمتر از 5 درصد بودجه شهرداری از طریق دولت و 95 درصد آن را خود شهرداری تامین می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند دارای یک هزار پرسنل است که از این تعداد 400 نفر در حوزه خدمات شهری فعالیت می کنند اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده مسئولان کشوری از شهرستان بیرجند، این شهرستان به عنوان تمیزترین شهرستان کشور معرفی شده است.

شهردار بیرجند در ادامه به دیگر پروژه های عمرانی و خدماتی شهرداری اشاره کرد و گفت: اجرای فاز دو دریاچه مصنوعی و محوطه سازی پارک جنگلی با اعتبار 6 میلیارد ریال، فاز دو جاده سلامت شامل اجرای جدول، آسفالت و تجهیزات ورزشی با اعتبار 6 میلیارد ریال از دیگر پروژه های می باشد.

افتتاح پل های خیابان سجاد و بهمن با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال

مدیح عنوان کرد: پل خیابان های سجاد و بهمن با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال و احداث سایبان ماشین آلات اداره خدمات موتوری شهرداری با اعتبار یکی میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله پروژه های افتتاح شده در دهه فجر است.

مدیح آسفالت معابر خاکی سطح شهر با اعتبار 20 میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و افزود: روکش آسفالت معابر سطح شهر با اعتبار 16 میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث گلخانه مکانیزه با اعتبار 2 میلیارد ریال، احداث ساختمان اداری پایانه مسافربری و خوابگاه در دو طبقه و با مساحت 360 متر مربع با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی از دیگر پروژه های افتتاح شده در دهه فجر را اجرای سیستم بارانی بلوار آیت الله غفاری با اعتبار 800 میلیون ریال، زیباسازی تقاطع معلم و خلیل طهماسبی و زکریای رازی با اعتبار 500 میلیون ریال، مرمت، زیباسازی و نصب وسایل تندرستی در پایانه مسافربری با اعتبار 300 میلیون ریال، پروژه های عمرانی بهشت متقین در سطح آرامستان شامل سردابه سازی و مسقف سازی قبور و دیوار سنگی با اعتبار 5 میلیارد و 750میلیون ریال عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار