مدیر اجتماعی اداره کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد
مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از ارائه کارت رفاه اجتماعی ایرانیان به بازنشستگان تأمین اجتماعی این استان و پیش‌بینی 150 برنامه در کمیته کارگری خراسان جنوبی به مناسبت دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 26 January 2016
غلامرضا اشرفی در نشست خبری کمیته کارگری و تعاون با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان از قشر کارگر حمایت می‌کنند زیرا کار تعاون‌گران و کارگران خالصانه برای نظام، انقلاب و خدا است.

وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی کارگران در بحث تحریم‌های اقتصادی کلیدی بوده است، گفت: هدف از این برنامه‌ها توجه ویژه به نقش و جایگاهی که جامعه کار و تلاش در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌اند، است.

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: جامعه کارگری هم در ابتدای انقلاب و هم در جنگ تحمیلی در دو جبهه غیر از نبرد نظامی در نبرد اقتصادی هم فعال بوده است.

اشرفی با بیان اینکه 150 برنامه در کمیته کارگری و تعاون برای ایام دهه فجر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: 19 برنامه محوری در مرکز استان و 34 برنامه محوری در شهرستان‌ها در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی برای این قشر در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اجرای ورزش صبحگاهی، تجلیل از بازنشستگان استان، برگزاری مسابقه دو و میدانی ویژه کارگران دستگاه‌های اجرایی، مسابقه والیبال ویژه بانوان جامعه کارگر، مسابقه شنا و مسابقه شطرنج از برنامه‌های ورزشی در دهه فجر است.

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در بحث رفاهی نیز اجرای کارت رفاه اجتماعی ایرانیان ویژه بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام می‌شود که ثبت‌نام آن از هفته گذشته آغاز و تا چند روز آینده نیز ادامه دارد.

اشرفی اظهار کرد: افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان به سامانه اینترنتی رفاه مراجعه یا به صورت پیامک 10001422 ثبت‌نام کنند، بعد از ثبت‌نام می‌‌توانند تا چهار برابر حقوق خود وام برای خرید کالاهای ایرانی با سود 12 درصد و بازپرداخت 12 ماهه دریافت کنند.

وی افزود: همچنین از هفته آینده طرح سبد غذایی شامل مرغ، کنسرو مرغ و برنج ویژه مشمولان کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

دبیر کمیته کارگری و تعاون خراسان جنوبی گفت: تجلیل از مبتکران و مخترعان قشر بسیج کارگر، بازدید از مراکز تولیدی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر جامعه کارگر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع خانواده متعالی در اسلام و بازدید از تعاونی‌های بانوان به منظور ترویج فرهنگ و کارآفرینی از دیگر برنامه‌های محوری در ایام دهه فجر است.

اشرفی ادامه داد: همچنین در ایام دهه فجر مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دیهوک طبس افتتاح می‌شود، همچنین 100 هزار کارگر در خراسان جنوبی فعالیت می‎کنند که تنها 68 هزار نفر از این تعداد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار