امام جمعه پلدختردرجلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر:
امام جمعه پلدختر با اشاره به اینکه این حکومت براساس تمدن اسلامی بوده است خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) از نظر سیاسی ماهیت حکومت را تغییر داد.
کد خبر: ۱۶۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴ 26 January 2016


به گزارش خبرگزاری تابناک  از پلدختر لرستان، روز دوشنبه 5 بهمن ماه جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه فجر امسال با حضور حجة السلام محمد سوری امام جمعه پلدختر ونورالدین درمنان وکمیته های این ستاد در محل فرمانداری پلدختر تشکیل شد.


حرکت انقلابی از تغییر درونی شروع می شود

امام جمعه پلدختر دراین نشست گفت: تا انسان از نظر درونی ونفسانی تغییر نکندنمی تواند تغییری در سرنوشت خود انجام دهد.

وی با بیان اینکه برای تغییرانسان لازم است که اول نگرشش را تغییر داد، افزود: امام خمینی (ره) با حرکت انقلابی خود سرنوشت ملت ما را تغییر داد.

سوری به شرایط قبل از انقلاب اسلامی وحاکمان گذشته اشاره کرد وگفت: آنها لاابالی بودند وبه هیچ چیز اعتقاد نداشتندوبراین سعی بودند که مردم مارا بی دین بار بیاورندولی امام از همین جامعه که آنها برآن حاکم بودند همچون حسین فهمیده ها وشهدا را تربیت کرد.

مقایسه قبل وبعد از انقلاب

امام جمعه پلدختر در ادامه سخنان خودبا این بیان که اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را بدانیم باید بین شرایط قبل وبعد از انقلاب یک قیاس داشته باشیم؛ دست آوردهای انقلاب اسلامی را در چند وجه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی وعلمی بررسی کرد وگفت: به عنوان دست آوردهای انقلاب لازم است که هرکدام از این ابعاد را با قبل از انقلاب وحکومت پهلوی مقایسه کنیم .

سوری ادامه داد: اینکه ازنظر وضعیت سیاسی بدانیم که چقدر رشد داشته ایم باید وضعیت سیاسی قبل از انقلاب را نگاه کنیم .

وی با بیان اینکه نظام سیاسی ایران قبل از انقلاب سلطنتی وموروثی بود عنوان کرد: درنظام پهلوی مردم هیچگونه اختیارونقشی نداشتند وکلام شاه را کلام خدا می دانستند.

محمد سوری ادامه داد: ازنظر اقتصادی هم کشورما مخصوصا در اواخر عمرحکومت پهلوی کاملا وابسته بود وما هیچ چیزی از خودمان نداشتیم وروزانه 6 میلیون بشکه نفت صادر می کردیم وکشور ما در واقع یک کشور وابسته ومصرف گرا بود.

امام جمعه پلدختر شرایط زندگی مردم ایران را قبل از انقلاب مانند کشورعربستان دانست واشاره کرد: در دستگاه پهلوی مردم مانند عربستان امروزهیچگونه اختیاری از خودشان نداشتند.

وی در بررسی شرایط اجتماعی ایران در زمان حکومت پهلوی به زندگی روستاییان درآن زمان اشاره کرد وافزود: روستا مولد است واگر بخواهد کشوری وشهری از محرومیت نجات پیدا کند باید روستاییان به عنوان نیروهای مولد تقویت شوند ولیکن حاکمان وقت بر اساس سیاست غلط روستاییان را به مهاجرت به شهرها ترویج وتشویق می کردند درنتیجه جامعه دچار فقروحاشیه نشینی شد.

سوری در زمینه شرایط فرهنگی قبل از انقلاب نیز گفت: فرهنگ ما یک فرهنگ دینی بود وشاه سعی می کرد که این فرهنگ دینی را از ما بگیردویک نوع سبک زندگی غربی را درمیان ما ترویج بدهد واز رادیو وتلوزیون و راه های متعددتلاش کرد تا یک فرهنگ کاملا غربی به جای سبک زندگی اسلامی حاکم کند.

سوری از نظر سیاست خارجی حکومت پهلوی را وابسته به بیگانگان دانست وخاطر نشان کرد:از نظر سیاست خارجی ما کشوری کاملا وابسته بودیم چون حاکم وقت معتقد بود که باید تحت سلطه یکی از دو بلوک آمریکا یا شوروی قرار داشته باشیم .

سوری تصریح کرد: شاه درپاسخ به اعتراض مردم برعلیه افتخارکردن او به این وابستگی می گفت که آمریکا ازما حمایت می کند .

دست آوردهای انقلاب برآمده از حرکت امام خمینی (ره) بوده است

امام جمعه پلدختردست آوردهای انقلاب را برآمده از حرکت امام خمینی (ره) دانست وبا بیان اینکه انقلاب ما به رهبری امام خمینی (ره) از نظرسیاست داخلی وخارجی باعث تحولاتی شد،عنوان کرد: ابتدا از نظر داخلی حکومت سلطنتی وموروثی را کنار زد ویک حکومت دینی با نظام مردم سالاری دینی بوجود آورد که درواقع اصولش استقلال، آزادی ،عدالت وپیشرفتبود.

وی با اشاره به اینکه این حکومت براساس تمدن اسلامی بوده است خاطر نشان کرد: امام (ره) از نظر سیاسی ماهیت حکومت را تغییر داد.

سوری به تحول خارجی متاثر ازحرکت انقلابی امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت: ازنظر بین المللی هم که مارا وابسته می دانستند امام براساس ایده نه شرقی ونه غربی یک نوع ایده جدید به نام حکومت ولایی وکاملاً موفق که دردنیا سابقه نداشت مطرح کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب حاکمان وقت حامی ظالمان بودند اظهار داشت: امام(ره) با بیان یک ایده ایی در دفاع از مظلوم ومستضعف مطرح کردند ولو اینکه ایران خودش تنها باشدآن را در همه جا به عنوان یک اصل پذیریفتند

از نظر علمی ودفاعی مقتدرهستیم

رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجرشهرستان پلدختر به پیشرفتهای علمی کشور بوسیله حرکت انقلاب وسنگ اندازی دشمنان اشاره کردوافزود: از نظر علمی وفناوری در انقلاب آن قدر پیشرفت کرده ایم که در همه علوم حرف برای گفتن داریم لذا آنها از راه های متعدد از جمله تحریم درصدد بودند تا جلوی پیشرفت علمی مردم را بگیرند.

سوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد دفاعی و نظامی کشور پس از انقلاب وماجرای اخیر دستگیری ملوانان آمریکایی ،تاکید کرد: از نظر نظامی ودفاعی آنقدر مقتدر هستیم که ابرقدرتها باید بیایند زانوی ادب زمین بزنند

سوری افزود: همین کشوری که پادشاهش مانند غلامی در خدمت رییس جمهور آمریکا بوده است الان می بینیم که آمریکا در چنین مواقعی التماس می کند.

امام جمعه پلدختربا بیان اینکه امام اسلام ناب را احیا کرد خاطر نشان کرد: اثر انقلاب ما منزوی کردن آمریکا بوده است وآمریکا با حرکت انقلاب منزوی شد.

مدیران از موازی کاری در افتتاح طرح ها پرهیز کنند

حجة السلام محمد سوری در پایان با بیان اینکه وظیفه داریم دست آوردها وارزشهای نظام را بیان کنیم تصریح کرد: دهه فجر فرصتی است که این دستاوردها گفته شود وتمام مجموعه باید در این زمینه هماهنگ عمل کنند.

سوری تاکید کرد: مدیران دستگاه ها باید درفعالیت وافتتاح طرح ها در دهه فجر از موازی کاری پرهیز کنندوافتتاح هر طرح بر مبنای اداره ذیربط باشد.

فرماندار پلدختر:باید دست آورد های نظام را برای مردم تصریح کنیم

نورالدین درمنان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت دهه فجربیان کرد: تهدیدات آمریکا رجز خوانی است وزمانی هم که ملت ایران انقلاب کردهمه گزینه های آمریکا روی میز بود.

وی افزود: اقتدار دستگاه دفاعی ما ، فتح قله های علم ودانش توسط جوانان ما ، تنومند شدن انقلاب ، وصدور انقلاب به سراسر جهان باعث شده است که آمریکا خودش بداند که تهدیداتش بی نتیجه است .

فرماندار پلدختر با اشاره به ماجرای اخیر دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: گزینه های روی میز آمریکا دیگر مفهومی ندارد.

وی بیان کرد: پشتوانه مردم والگوی شهیدان وپایمردی مردم در تحریمها وموفقیت دیپلماسی کشورنشان از اقتدار نظام است.

درمنان خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم بر اساس آنچه حریت وآزادی این نظام است دست آوردهای نظام را برای مردم تصریح کنیم .

شایان ذکر است که در این نشست هرکدام از کمیته های این ستاد به ارائه برنامه ها وتشریح وظایف خود در برگزاری باشکوه این مراسم پرداختند.

خبرنگار: رضا جودکی نژاد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار