بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«استانهای شاد کشور کدامند؟»؛«روحاني به اصلاح طلبان قولي نداده»؛«شرط شکست سه بر یک روحانی در سال 96» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 19 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

واکنش کیهان به وساطت روحانی

کیهان با اشاره به رد‌صلاحیت‌ها نوشت: چرا با آن که می‌دانند شرایط قانونی برای نامزدی مجلس را ندارند، به این در و آن در می‌زنند؟ وساطت که نمی‌تواند شرایط قانونی ایجاد کند! این روزنامه در ستون گفت‌وشنود امروز خود آورده است: «گفت: برخی از مدعیان اصلاحات که احراز صلاحیت نشده‌اند، از رئیس‌جمهور خواسته‌اند برای تائید صلاحیت آنها پا در میانی کند.گفتم: اتفاقا آقای دکتر روحانی در تاریخ 9 آذرماه 1359 طی سخنانی که موجود است، جواب آنها را داده و گفته بود؛ «قوه مجریه در انقلاب‌های جهانی و در تاریخ، همیشه قانون را به نفع خود تفسیر می‌کردند و انقلاب را به استبداد می‌کشاندند، بنابراین در قانون اساسی ما شورای نگهبان برای مقابله با دیکتاتوری پیش‌بینی شده است».گفت: پس چرا با وجود آن که می‌دانند شرایط قانونی برای نامزدی مجلس را ندارند، به این در و آن در می‌زنند؟ وساطت که نمی‌تواند شرایط قانونی ایجاد کند!گفتم: یارو می‌گفت؛ دوغ قبول، نوشابه قبول، آب‌میوه قبول... ولی چرا بطری آب معدنی را قبل از نوشیدن، این همه تکان می‌دهی؟ چیزی نداشته ته‌نشین بشود که با تکان دادن می‌خواهی آن را قاطی کنی؟»

لغو تحریم سوئیفیت دروغ است

یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ممکن است به صورت نمادین 1000 درخواست برای بازگشایی ال سی به وجود آمده باشد، اما بازگشایی ال سی نیاز به مقدماتی مانند پرفرم دارد. برای داشتن پرفرم هم نیاز به سوئیفت داریم، بنابراین وقتی تحریم سوئیفت هنوز برقرار است و تازه شاید 10 روز دیگر برداشته شود، چگونه باید انتظار بازگشایی ال سی داشته باشیم.عسگر اولادی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم اخبار منتشر شده درباره لغو تحریم‌های سوئیفت، تحریم سوئیفیت همچنان پابرجاست و لغو آن دروغ است.عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کند بودن برداشته شدن برخی از تحریمها به نسیم آنلاین عنوان کرد: تازه امروز قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل دور هم جمع شوند و نحوه برداشتن شدن تحریم سوئیفت را بررسی کنند، بنابراین برای برداشته شده تحریم سوئیفت باید در هفته آینده انتظار بکشیم.

استانهای شاد کشور کدامند؟

دکتر نوفرستی، روانشناس و عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گزارشی از وضعیت فعلی نشاط اجتماعی و راهکارهای افزایش آن در جامعه ارائه داد و گفت: در این گزارش آمده است؛ استان تهران به عنوان چهارمین استان از نظر شادکامی شناخته شده است و استان های گیلان، بوشهر و گلستان به ترتیب در ردیف اول تا سوم رتبه شادکامی در کشور قرار دارند.

نازکشیدن نمایندگان قانونی نیست
 
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس از اقدام رئیس مجلس در دعوت از جلالی برای حضور در انتخابات انتقاد کرده و این کار را نوعی نازکردن و نازکشیدن خواند.به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: خانه ملت ۴ دی ماه متنی را از سوی آقای رئیس مجلس منتشر کرد که آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس به یکی از همکاران توصیه کرده است که در انتخابات مجلس ثبت نام کند.وی تصریح کرد: آیا استفاده از عنوان رئیس مجلس برای درخواست از یک نماینده جهت نامزد شدن غیر قانونی نیست؟ اگر سایر روسای قوا چنین اقدامی را انجام دهند، درست است؟حاجی دلیگانی تصریح کرد: این جور ناز کردن و ناز کشیدن در شان مسئولان نظام نیست.وی ادامه داد: آیا این کار، نوعی سوء استفاده و تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی شود؟

اصلاح‌طلبان از اصولگرايان ياري گيري کنند

علي افشاري از اصلاح طلبان مقيم خارج به راديو زمانه گفته است: اصلاح‌طلبان با صندوق‌هاي راي قهر نخواهند کرد. برنامه اول آنها درخواست از روحاني براي چانه‌زني با شوراي نگهبان و رهبري و بازگرداندن بيشتر افراد رد صلاحيت شده است. در صورت نااميدي محتمل است که از بين نيروهاي گمنام و بخش ميانه‌روي اصولگرايان يارگيري کنند.هفته‌هاي آينده روزهاي نفس‌گير و حساسي براي اصلاح‌طلبان است.

هزينه ستاد اصلاح طلبان چگونه تامين مي شود؟

خبرگزاری آریا مدعی شد: بعد از خروج فرايند تهيه ليست از شوراي عالي اصلاح طلبان در قالب كميته 5+5+5، قرار است برخي كارها صرفا در قالب شوراي عالي اصلاح طلبان انجام مي گيرد يكي از تصميمات براي بقاي اين شورا، بررسي طرح هايي مثل هزينه هاي انتخاباتي است.بر اساس طرح اوليه كميته برنامه ريزي، هزينه هاي صرفا ستادي و متمركز اصلاح طلبان در شهر تهران، حدود 7 ميليارد و 350 ميليون تومان برآورد شده است.بر اساس اين طرح، چهار حالت براي تامين هزينه هاي انتخاباتي در نظر گرفته شده است:

اول- دريافت مبلغ 245 ميليون تومان از سوي هر نامزدي كه در فهرست قرار مي گيرد.

دوم- كل هزينه ها از طريق سه اسپانسري كه توسط آقايان حسين مرعشي، اسحاق جهانگيري، مرتضي الويري و حسين كمالي معرفي مي شوند پرداخت شود.

سوم- اين مبلغ بين احزاب و شخصيت هايي كه عضو شوراي عالي هستند بر اساس يك فرمول وزن دهي(توسط يك كميته سه نفره) تامين شود.

چهارم- تركيبي از سه پيشنهاد قبلي؛ بخشي را احزاب، بخشي را نامزدها، بخشي را اسپانسرها و بخشي را شخصيت هاي عضو شورا تامين نمايند.(ارايه فرمول توسط وسط موسوي لاري، مرعشي و محسن آرمين)

قرار شده اين پيشنهادات در جلسه آتي شوراي عالي اصلاح طلبان مورد ارزيابي قرار گيرد.

روحاني به اصلاح طلبان قولي نداده

محمدرضا خباز نماينده سابق اصلاح طلب مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با آريا در خصوص درخواست اصلاح طلبان از رئيس جمهور براي ورود به موضوع رد صلاحيت ها گفت : بنده از اين موضوع خبر ندارم و اين خبر در مجامع عموم مطرح نشده است. خبر ندارم آقاي رئيس جمهور هم چنين قولي را به اصلاح طلبان در مجامع عمومي داده باشند چون اگر در مجامع بود طبيعتا رسانه ها مي نوشتند و همه مطلع بودند . رئيس جمهور به عنوان دومين مقام نظام و شخص اجرايي مملکت براي پاسداري از قوانين تمامي تلاش خود را براي احقاق حق همه به کار مي گيرد. البته در سيستم اداري و قانون اساسي ما قدرت تقسيم شده است، شوراي نگهبان و هيئت نظارت جدا از رئيس جمهور عمل مي کنند، بنابراين تمام تلاش خود را مي کنند و بايد منتظر نتيجه بود.

ادعایی درباره واکنش وزیر کشور به ردصلاحیتها

یک سایت خبری مدعی شد که وزیر کشور در جلسه اخیر هیات دولت از آنچه که آن را «رد صلاحیت‌های گسترده» خوانده، انتقاد کرده است.«پایش» نوشت: «عبدالرضا رحمانی فضلی که امروز برای مذاکره با شورای نگهبان به آنجا رفته است، در جلسه هیات دولت به رئیس‌جمهور گفته است که بیش از این نمی‌تواند پاسخگوی اعتراضات استانداران و فرمانداران سراسر کشور درباره رد صلاحیت‌ها باشد.لحن سخنان وزیر کشور که از مدیران اصولگرای دولت روحانی است در این جلسه، کم‌سابقه توصیف شده است.وی با بیان اینکه اکثر نامزدهای انتخابات مجلس رد صلاحیت شده‌اند، از رئیس‌جمهور خواسته است که واکنش جدی‌تری به این موضوع نشان دهد.وزیر کشور با انتقاد از عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها توسط شورای نگهبان گفته که عدم احراز، عدم رعایت حق‌الناس است.وی بر نظر مراجع چهارگانه که در قانون به آن تصریح شده تاکید کرده و آن را مستند بررسی صلاحیت‌ها دانسته است.در این جلسه، رئیس‌جمهور از وزیر کشور خواسته که گزارش کاملی از بررسی صلاحیت‌ها و گرایش سیاسی رد صلاحیت‌شدگان را تهیه و به وی ارائه کند.

اصلاح‌طلبان باید از کاندیدای اعتدال‌گرا حمایت کنند

نماینده حامی دولت در مجلس می‌گوید اکنون که اصلاح‌طلبان صلاحیت‌شان احراز نشده و یا رد شده است باید از کاندیدای اعتدال‌گرا حمایت کنند.به گزارش فارس، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم ختم پدر حسن قشقاوی در مسجد نور تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به رد صلاحیت اصلاح‌طلبان، آیا  اعتدال‌گرایان بنا دارند که با کاندیدای خود به انتخابات ورود پیدا کنند گفت: منطقی به نظر می‌رسداعتدال‌گرایان  به دنبال عدم احراز صلاحیت اصلاح‌طلبان  از افرادی که مورد وثوق اصلاح‌طلبان نیز هستند حمایت کنند.وی افزود: اصلاح‌طلبان باید در شرایط حاضر و با توجه به شرایط فعلی از کاندیدای اعتدال‌گرا حمایت کنند و این افراد وابستگی‌های جناحی به این گروه‌ها نیز دارند.نماینده مردم رباط کریم گفت: در مجلس اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان نقطه اشتراک زیادی دارند بنابراین باید تلاش شود که این طیف در مجلس حضور حداکثری داشته باشند بنابراین اعتدال‌گران، اصلاح‌طلبان و کارگزاران همدیگر را  حمایت خواهند کرد.

درخواست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران عصر امروز در حاشیه مراسم ختم پدر حسن قشقاوی در مسجد نور تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه گفته می‌شود شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است تعطیل و به یک کمیته 15 نفره تبدیل شود آیا این مطلب صحت دارد یا خیر؟ اظهار داشت: اولین بار است که این را می‌شنوم و به عنوان عضو هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان می‌گویم که چنین چیزی صحت ندارد.وی در پاسخ به این پرسش که چه راهکاری در مورد رد صلاحیت کاندیدای اصلاح طلب دارید گفت: ما به اینده امیدواریم و پییگری‌ها و رایزنی‌های با اعضای محترم شورای نگهبان که همواره طبق قانون عمل کرده‌اند نتیجه خواهد داد.حکیمی پور تاکید کرد: ما از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور خواسته‌ایم که در مورد تأیید صلاحیت‌ها از اختیارات قانونی‌اش استفاده کند.

با ردّ صلاحیت ما شیرینی برجام به کام مردم تلخ شد!

شهربانو امانی‌انگنه، از نمایندگان مجلس ششم در بخشی از گفت‌وگوی اخیر خود با سایت جماران در اشاره به خبر ردّ صلاحیتش اظهار کرده است:«به عقیده من هیئت نظارت نه تنها زمینه شرکت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان را فراهم نمی‌کند، بلکه بدون در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن انتخابات، موجب یأس و نا امیدی سیاسیون و مردم ایران می‌شوند، بنابراین تندروها و تمامیت‌خواهان، تلاش کردند در روزهایی که فرزندان این مملکت دستاوردهایی را به ارمغان آورده‌اند که موجب شادی ملت ایران شود، این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند؛ لذا انتظار می‌رود، شورای نگهبان به قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کند».

نمایندگان نمی‌توانند به مرخصی بروند

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز پارلمان در سخنان کوتاهی با بیان اینکه تا پایان سال چند هفته کاری خواهیم داشت، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون مقداری فشار مرخصی‌های نمایندگان مجلس بالاست، بنابراین از نمایندگان می‌خواهم تا زمانی که مرخصی درخواست نکردند و عضو هیأت رئیسه مجلس که مسئول مرخصی‌هاست، کتباً با مرخصی آنان موافقت نکرده است، در جلسات علنی مجلس حضور یابند تا ما با مشکل عدد روبرو نشویم، اگر با مرخصی آنان موافقت نشود، مرخصی محسوب نمی‌شود.

باز شدن 1000 ال‌سی در یک روز  سؤال‌برانگیز است

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه باز شدن یک‌هزار ال‌سی در روز اول برداشته شدن تحریم‌ها سؤال‌برانگیز گفت: طی نامه‌ای از بانک مرکزی خواسته‌ایم تا توضیحات در این خصوص را به مجلس ارائه کند. حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در نشست خبری اخیر مبنی بر باز شدن یک‌هزار ال‌سی در بانک‌های خارجی در ساعات اولیه برداشته شدن تحریم‌ها گفت: این مسئله که در ساعات اولیه برداشته شدن تحریم‌ها یک‌هزار ال‌سی برای سیستم بانکی ما باز شده است جای سؤال دارد و بناست تا در مجلس و در قالب کمیسیون‌های صنایع و حمایت از تولید ملی، تحقیقاتی در این باره انجام شود.

هاشمی سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شد

 سایت خبری رویداد ۲۴ نوشت: پس از برگزاری جلسات و رایزنی‌های مختلف سرانجام فهرست اولیه مورد حمایت جریان اصلاح طلب و اعتدال گرا برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه تهران مشخص شد. به گفته یک منبع مطلع فهرست اولیه مورد حمایت جریان اصلاح طلب و اعتدال گرا روی ۱۶ نامزد بسته شده است. او افزود: بر اساس توافقی که صورت گرفته است آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان نفر نخست یا سر لیست این فهرست تعیین شد. 

آیت الله سیستانی بازی"کلش اف کلنز" را تحریم کرد

 آیت الله سیستانی در مورد اصل بازی "کلش اف کلنز" (clash of clans)حکم جواز نداده اند و از این رو مؤمن مکلف باید از این بازی اجتناب کند یا اینکه به حکم فقیه دیگری به صورت الاعلم فالاعلم رجوع کند، اما خرید و فروش مراحل بازی حرام است. به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه رسمی دفتر آیت الله سیستانی، نظر معظم له را درباره بازی "کلش اف کلنز" (clash of clans)و خرید و فروش مراحل بازی اعلام کرد.در این استفتا آمده: آیت الله سیستانی در مورد جواز این بازی اظهار نظر نکرده اند و از این رو مکلف می تواند به حکم فقیه دیگری مراجعه کند، اما خرید و فروش مراحل بازی جایز نیست.

واکنش فانی به دریافت کارت زرد جدیدش

به گزارش ایسنا وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره دریافت کارت زرد دومش از سوی نمایندگان مجلس در روز گذشته گفت:‌ بنده انجام وظیفه می کنم و در خصوص اموری که باید اجرا شود وظایف خود را انجام می‌دهم. روز گذشته در مجلس گزارشی از تحولات آموزش و پرورش در دو سال اخیر ارائه کردم و احساس می‌کنم آموزش و پرورش در مسیر صحیح حرکت کرده است.  او گفت: همچنین آموزش و پرورش در مسیر عقلانیت و برنامه ریزی جهت گیری‌های درستی را نسبت به پیش بینی اقدامات برای اجرای سند تحول دنبال می‌کند و در این مسیر هرگونه مشکلی را تحمل می‌کنیم.

هدیه‌های مناسبتی پوتین: این‌بار شاهین برای امیر قطر

پوتین به امیر قطر یک شاهین هدیه داد. به گزارش عصر ایران به نقل از سایت آر تی روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل خلیفه امیر قطر در مسکو به او یک شاهین هدیه داد. امیر قطر برای دیدار با پوتین به مسکو سفر کرده است. پرورش پرنده های شکاری از جمله شاهین یکی از سرگرمی های مردم در کشورهای جنوب خلیج فارس از جمله قطر است.

بسته

کمپین حمایت از برجام 

به گزارش نامه نیوز در پی اجرایی شدن برجام، کمپین های مختلفی در شبکه های اجتماعی، بویژه گروه ها و کانال های تلگرامی شکل گرفته که با انتشار طرح زیر و نوشته های متنوعی همچون کمپین صلح و آرامش، کمپین تشکر از دولت، کمپین حمایت از برجام و تیم مذاکره کننده در حال انتشار است.

قاضی‌ پور به لاریجانی: با ما چپ افتاده‌اید؟!

نماینده ارومیه طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور را مشمول اخطار اصل 75 قانون اساسی دانست. به گزارش «انتخاب»، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز -سه‌شنبه 28 دی‌ماه- در جریان بررسی این طرح اظهار کرد: این طرح موجب افزایش هزینه‌های عمومی می‌شود و چرا باید از مردم پول زور دریافت کرد؟ علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به قاضی‌پور بیان کرد: این اخطار وارد نیست، به دلیل آنکه این افزایش هزینه‌های عمومی مربوط به دولت می‌شود، نه مردم. قاضی‌پور در پاسخ به لاریجانی تاکید کرد: گویا شما با ما چپ افتاده‌اید و اعتراض‌های ما را وارد نمی‌دانید. دیروز هم طرح یک فوریتی استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی را وتو کردید و امروز هم این اخطار را.

واکنش جان کری به بلوف هسته‌ای عربستان

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، احتمال اینکه عربستان برای حفظ توازن قدرت با ایران سلاح اتمی بخرد را رد کرده و گفته است، درصورتی که ریاض پیگیر چنین اقدامی باشد‌‌ همان اتفاقاتی که برای ایران رخ داد را تجربه خواهد کرد. کری که در مصاحبه با ولف بلیتزر از شبکه «سی ان ان» درباره توافق هسته‌ای و آزادی زندانیان در ایران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد عربستان برای حفظ توان قوا در مقابل ایران از پاکستان بمب بخرد، گفته است: «شما نمی‌توانید همین طوری بمب بخرید و آن را به داخل منتقل کنید.» خبرنگار «سی ان ان» به توانایی مالی و ثروت عربستان برای خرید بمب اتمی اشاره کرد و وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: «عواقب و تنبیه‌های بسیار متنوع (منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای) برای دست زدن به چنین اقدامی وجود دارد. منظورم این است که پیامدهای عظیمی خواهد داشت. باور دارم که عربستان سعودی می‌داند چنین اقدامی برای آنها امنیت به ارمغان نخواهد آورد، چرا هر آنچه که ایران با آن مواجه شد، آنان نیز با ان روبه رو خواهند شد در خصوص پیمان منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای، بازرسی‌ها، و دیگر اقدامات.»

تراکم شدید جمعیت در زندان‌ها

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در جلسه مشترک دادستانی تهران و رئیس و معاونان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی با اشاره به ظرفیت زندان ها و گلایه از شمار زندانیان نسبت به ظرفیت مذکور گفته: امروز ظرفیت استاندارد زندان ها در کشور 83 هزار نفر است در حالیکه زندان های کشور پذیرای 220 هزار زندانی هستند. علی اصغر جهانگیر با بیان اینکه در سال گذشته 43 هزار نفر صرفاً یک روز در زندان بوده اند، از قضات خواست از اعزام چنین متهمانی به زندان خودداری کنند که قضات پیشنهاد تشکیل بازداشتگاه را برای نگهداری چنین اشخاصی ارائه دادند. وی در باب ورود مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوعه به زندان ها، ضمن پذیرش معضل، به مشکلات سازمان زندان ها در این زمینه اشاره و ابراز امیدواری کرد با رفع برخی مشکلات مالی سازمان زندان ها، از حجم اینگونه مشکلات کاسته شود.

درخواست عذرخواهی دولت به خاطر آمار روحانی

سیدمهدی هاشمی نماینده تهران و رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با فارس،‌ به دنبال اظهارات رئیس جمهور مبنی بر گشایش هزار ال سی در ساعات اولیه لغو تحریم‌های بانکی گفته: اگر طبق گفته رئیس جمهور این مسئله صحت داشته و واقعا هزار ال سی  گشایش پیدا کرده است، باید بگوییم که وزارتخانه‌های دست اندرکار و بانک‌های مرکزی باید به سبب این همه معطلی و تاخیر در اقدامات گذشته عذرخواهی کرده و پاسخ دهند. چگونه در روز تعطیل یکشنبه هزار ال سی باز می‌شود ولی در طول سال می‌بینیم که حتی 10 درصد آنها نیز گشایشی ایجاد نمی‌شود؟امیدواریم اظهارات اخیر رئیس جمهور حقیقت داشته باشد وگرنه وزارتخانه‌های مربوطه باید بابت تاخیرات در لغو تحریم‌های بانکی عذرخواهی کنند.

دولت روحانی نهصد روز نفت هشتاد دلاری فروخت

در حالی رئیس جمهور چند روز پیش گفته: "بعضی ها نیایند از رکود صحبت کنند، دولت  کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می کند، نه نفت 147 دلاری" وتاکید کرده که زمانی اقتصاد چین و هند رشد می کند و به نفت نیاز داشته و نفت ما 140 دلار می شود، بعد می گوییم چه روزهای خوشی؟ این  قشنگ نیست که کسی بخواهد ریزه خوار سفره دیگران باشد"، مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت دهم به نسیم آنلاین گفته که میانگین قیمت نفت در دولت های نهم و دهم حدود 80 دلار بوده، موضوعی که در صورت صحت، تکیه گاه اصلی اظهارات رئیس دولت یازدهم را از اساس زیر سوال خواهد برد. وی، ادامه داده که میانگین بهای هر بشکه نفت خام در دولت یازدهم تا آخر آذرماه امسال دستکم، درمحدوده همین 80 دلار بوده است.

ادبیات عجیب دفتر ازغدی درباره مدیر شبکه چهار

نامه نگاری و نوع ادبیات و نگارش رئیس دفتر حسن رحیم پور ازغدی با رئیس شبکه 4 سیما درباره برنامه های سخنرانی وی که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، تعجب رسانه‌ها را بر انگیخته است.

هزينه ستاد اصلاح طلبان چگونه تامين مي شود؟/آیت الله سیستانی «کلش اف کلنز» را تحریم کرد/بالاخره مشایی آفتابی شد

برنامه اصلاح‌طلبان برای خبرگان

موسوی بجنوردی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفته: فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان برای  مجلس خبرگان رهبری توسط مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم تهیه می شود. فعلا تا زمانیکه نتایج بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات خبرگان از سوی شورای نگهبان اعلام نشود وارد تهیه فهرست انتخاباتی نمی شویم .وی در خصوص ارائه برخی لیست ها که آنرا منتسب به اصلاح طلبان می کنند اظهار کرد: تا کنون لیستی برای انتخابات خبرگان از سوی مجمعتین تهیه نشده است. در فرصت مناسب با بررسی نامزدهای مجلس خبرگان در مجمعتین فهرست انتخاباتی خود را اعلام خواهیم کرد.

رهامی مدعی تلاش برای مراجعه به رهبر انقلاب شد

محسن رهامی عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به ایلنا گفته: قرار است کتبی یا شفاهی مسئله رد صلاحیت‌های اصلاح‌ طلبان را به رهبر معظم انقلاب گزارش کنیم و از ایشان می‌خواهیم دستور تجدید نظر نسبت به رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان را بدهند. پیگیری‌های لازم از طریق دولت و نهادهای مرتبط با آن و دوستانی که با شورای نگهبان در ارتباط هستند با برخی اشخاص موثر صورت گرفته و رایزنی‌هایی شده است. احتمالاً در روزهای آینده رایزنی‌ها و ملاقات‌هایی با اعضای شورای نگهبان و دولت در راستای رسیدگی به موضوع رد صلاحیت اصلاح‌طلبان خواهیم داشت و کار را از هر سه کانال جلو می‌بریم.

عربستان به دنبال خرید تسلیحات ده میلیارد دلاری از روسیه

روزنامه روسی «کامرسانت»، امروز- دوشنبه- در گزارشی نوشت، عربستان سعودی درصدد است تسلیحاتی از روسیه به ارزش 10 میلیارد دلاری خریداری کند که شامل سامانه‎های مدرن پدافندی و تجهیزات هواپیمایی است. این روزنامه به نقل از یک منبعی نوشت، عربستان سعودی به شدت در تلاش است سامانه موشکی «اسکندر» و سامانه پدافند هوایی «اس -400» از روسیه خریدای کرد. روسیه اخیر سامانه اس- 400 را در پایگاه نظامی «حمیمیم» در سوریه مستقر کرده است. این روزنامه روسی تصریح کرد، رایزنی برای خرید این تسلیحات قرار است در جریان قریب‌الوقوع «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی به مسکو انجام شود. بر اساس تحقیقاتی که مرکز مطالعات بین المللی صلح «استکهلم» انجام داده است، عربستان سعودی در منطقه خاورمیانه مقام نخست خرید تسلیحاتی را به خود اختصاص داده است.

مشایی بعداز مدتها آفتابی شد

رحیم مشایی بعد از مدت ها آفتابی شد، این در شرایطی است که مدت ها بود از مشایی خبری نبود و در مجامع عمومی حضور نداشت. به گزارش ایسنا، عصر امروز مراسم درگذشت پدر حسن قشقاوی مسئول کنسولگری وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد. در این مراسم در کنار تمام مسئولان کشوری و لشکری، یک چهره آشنا نیز حضور داشت. اسفندیار رحیم مشایی یار نزدیک احمدی نژاد به مراسم ترحیم رفته بود.

شرط شکست سه بر یک روحانی در سال 96

عبدالرضا داوری، مشاور و از نزدیکان رئیس دولت های نهم و دهم در گفت وگو با نامه نیوز، درباره انتخابات مجلس دهم، گفت: با توجه به پروپاگاندای تبلیغاتی که اصلاح طلبان و حامیان دولت به راه انداخته‌اند و همچنین هزینه بسیار بالای دولتی‌ها برای در دست گرفتن کرسی‌های مجلس، فکر می‌کنم رقابت دیگر جناح‌ها با اصلاح طلبان و حامیان دولت بسیار بسیار سخت خواهد بود. رد صلاحیت های گسترده طرفداران احمدی نژاد از سوی هیئت های اجرایی یک شایعه است و بنده از آن بی اطلاع هستم. اگر صحنه رقابت در سال96 از جنس رقابت در سال 92 باشد به طور حتم حسن روحانی مجددا صاحب صندلی ریاست کشور خواهد شد. اما اگر چهره ای همانند احمدی نژاد مقابل آقای روحانی قرار بگیرد به طور قطعی احمدی نژاد سه بر یک برنده ی انتخابات سال 96 خواهد بود. من آرزو دارم شاهد حضور دوباره احمدی نژاد در صحنه سیاست باشم اما ایشان بارها اعلام کردن که در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
همه زیر خط فقر رفتگان دوره دوم ریاست آقای احمدی نژاد آرزوی کاندیدا شدن مجدد ایشان برای ریاست جمهوری را دارند تا نه بزرگ خود را مستقیم به خود ایشان ابراز بدارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :