کرمان
طی آیینی «زهرا نعمتی» به‌عنوان سفیر جهانی انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان معرفی شد. ...
کد خبر: ۱۶۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ 18 January 2016
«زهرا نعمتی» قهرمان پارالمپیک که مدال طلای خود را به انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران مبتلا به سرطان یاس کرمان تقدیم کرده بود، به عنوان سفیر جهانی انجمن خیریه یاس معرفی شد.
مشاور استاندار در امور بهداشت و درمان در این مراسم که با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد، گفت: بیمارستان تخصصی خیریه‌ی جوادالائمه، برای بیماران سرطانی در خیابان مصطفی خمینی در حال ساخت و تجهیز است.
دکتر بازرگان بیان کرد: «زهرا نعمتی» علاوه بر کسب افتخارات ورزشی، با اهدای مدال خود به انجمن خیریه‌ی یاس، مایه‌ی مباهات و افتخار کرمانی و ایرانی شده است.
عضو هیات‌مدیره و موسس انجمن یاس کرمان نیز گفت: مایه‌ی مباهات انجمن یاس است که خانم «نعمتی» عشق‌شان را با بیماران این انجمن سهیم شده‌اند و مدال طلای خود را که زحمات فراوانی برایش کشیده‌اند و ارزش ملی دارد، با سخاوت تمام به این انجمن تقدیم کرده‌اند.
مینا مجدزاده ادامه داد: انجمن یاس مفتخر است که «زهرا نعمتی» بانوی پرافتخار کرمانی را به‌عنوان سفیر انجمن در کنار خود دارد تا یاری‌گر این انجمن برای ریشه‌کن کردن بیماری سرطان و ایجاد جهانی آکنده از صلح،‌ شفا و شادابی باشد.
وی خاطرنشان کرد: هدف انجمن یاس، نشر و انتقال دانش پیش‌گیری و مقابله با انواع سرطان و تسلا بخشیدن به آلام این بیماران و خانواده‌های‌شان است.
محمدعلی گلاب‌زاده، تاریخ‌دان و نویسنده‌ی کرمانی نیز در این مراسم گفت: نشانی که امروز قهرمان‌بانوی دیارمان بر گردن خود خواهد آویخت، ارزشمندتر از نشانی است که در مراسم قهرمانی المپیک دریافت کرد.
وی ادامه داد: مدال المپیک، دلیلی بر اقتدار جسمی ایشان به شمار می‌رفت، اما نشانی که ایشان امروز بر سینه می‌آویزد، نمادی از کرامت و حمیت این بانوست.
«زهرا نعمتی» نیز در این مراسم گفت: آمادگی خود را برای هرگونه هم‌کاری در مسیر دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های انجمن یاس اعلام می‌کنم.
وی هم‌چنین اعلام کرد: کمانی که در مسابقات تایلند به‌وسیله‌ی آن موفق به کسب سهمیه‌ی المپیک شده‌ام، به نفع اهداف انجمن یاس به مزایده‌ی بین‌المللی گذاشته‌ام.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ی معرفی خانم «زهرا نعمتی» به‌عنوان سفیر جهانی انجمن خیریه‌ی حمایت از بیماران سرطانی یاس کرمان، میان مدیرعامل انجمن یاس و خانم «زهرا نعمتی» امضا شد.
هم‌چنین تندیس و شال سفیری و تابلوی نماد انجمن یاس کرمان به وی اهدا شد.
گفتنی‌ است؛ «زهرا نعمتی» تنها زن تاریخ ورزش ایران است که توانسته جواز حضور در هر دو رویداد المپیک و پارالمپیک را بگیرد.
وی هم‌چنین سفیر معلولان جهان در سازمان ملل متحد و معاون بانکی‌مون، مدیرکل این سازمان است.
«نعمتی» متولد اردی‌بهشت ۶۴ در شهر کرمان است و در سال ۸۲ براثر سانحه‌ای، قدرت راه رفتن را از دست داد. وی قبل از آن تکواندوکار بود و پس از این حادثه، رشته‌ی تیراندازی با کمان را انتخاب کرد. «زهرا نعمتی» نخستین و تنها زن ایرانی است که توانسته مدال طلا را در بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان در رشته‌ی تیراندازی با کمان کسب کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار