فرماندار بافق به سند چشم انداز توسعه اشاره و گفت: یکی از اولویت های اصلی این سند توجه جدی به صنعت گردشگری و صنایع دستی این شهرستان است.
کد خبر: ۱۶۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 16 January 2016

به گزارش تابناک یزد،سید مهدی طلایی مقدم اظهار کرد: شهرستان بافق ظرفیت های زیادی برای رونق و توسعه گردشگری و صنایع دستی منحصر به فرد در استان یزد دارد.

فرماندار بافق اکو توریسم، توریست مذهبی و ژئو توریسم را از پتانسیل های کم نظیر این شهرستان در بحث گردشگری خواند و افزود: امام زاده عبدا... بن موسی بن جعفر (ع) یک مکان مقدس با سبک معماری زیبا همواره مورد توجه گردشگران و زائران قرار داشته و اصولا سند گردشگری این شهرستان با محوریت این امام زاده تدوین شده است.
این مسئول، افق بلند شهرستان بافق را در زمینه گردشگری متذکر شد و افزود: این شهرستان در زمینه گردشی و مذهبی با ظرفیت امامزاده عبداالله و جاذبه های تاریخی و طبیعی، چشم انداز روشنی دارد که از نظر ما اولویت برای این شهرستان رونق گردشگری و معرفی صنایع دستی است.
وی، منطقه حفاظت شده کوه بافق را یاد آور شد و خاطر نشان کرد: این منطقه با داشتن گونه های کم نظیر جانوری مخصوصا یوز پلنگ آسیایی توجه توریسم خارجی و گردشگران داخلی را به خود جلب کرده به طوریکه این توریست ها سالانه چندین بار به این شهرستان سفر می کنند.
طلایی مقدم با بیان اینکه معدن گردی و کویر نوردی توجه گردشگران را به معادن و تلماسه های صادق آباد شهرستان بافق جلب کرده است گفت: چشم انداز زیبای ماسه های روان و همچنین حفاری های مهندسی معدن و پروسه استخراج و تولید مواد معدنی این شهرستان دیدنی است و اخیرا توجه زیادی از سوی گردشگران به این حوزه گردشگری می شود.
وی همچنین با تاکید بر ساماندهی بازارچه میدان خان گفت: راه اندازی بازارچه میدان خان بافق می تواند به عنوان یک مرکز گردشگری هم محلی برای کسب درآمد و اشتغال جوانان بافقی و هم مکانی برای جذب توریست و تبلیغ فرهنگ بافق و آثار تاریخی این شهرستان باشد.
طلایی مقدم با اشاره به قرار گرفتن میدان خان مابین آستان متبرک امامزاده عبدالله (ع) و مسجد جامع بافق گفت: امیدوارم با ارائه طرحی جامع و کارآمد بتوان در آینده ای نزدیک شاهد رشد، تبلیغ و شکوفایی این سه مرکز مذهبی ،فرهنگی و تاریخی باشیم.
طلایی مقدم همچنین صنایع دستی بافق را در استان کم نظیر خواند و گفت: از آنجاییکه مواد اولیه این صنایع از در خت خرما تامین می شود می تواند نقش ارزنده ای در اشتغال خانگی و درآمد زایی داشته باشد.
وی یاد آور شد: باد بزن، پادری، کلاه حصیری، ریسمان، سبد حصیری و حصیر بافی از صنایع دستی است که از الیاف نخل با دستان هنرمند زنان و مردان بافقی ساخته و پرداخته و به بازار فروش عرضه می شود.
این مسوول بر لزوم معرفی صنایع دستی شهرستان بافق تاکید کرد و افزود: بازار چه میدان خان بهترین مکان برای عرضه صنایع دستی بافق به شمار می آید زیرا مسافرانی که از این میدان تاریخی هم بازدید می کنند یقینا از صنایع دستی این شهرستان به عنوان سوغات سفر بهره مند خواهند شد.
بافق با دهها اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی و همچنین سه روستای هدف گردشگری و داشتن جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در فاصله 110 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار