فرماندار دهلران از هزینه بیش از هفت میلیارد ریال برای توسعه امکانات مجموعه تفریحی و گردشگری آبگرم در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۶۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ 13 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، فرماندار دهلران از هزینه بیش از هفت میلیارد ریال برای توسعه امکانات مجموعه تفریحی و گردشگری آبگرم در این شهرستان خبرداد.
امید علی سبزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مبلغ چهار میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات ملی سازمانی میراث فرهنگی و 3میلیارد ریال نیز از کمیته برنامه ریزی شهرستان است.
وی افزود: تقویت زیرساخت های ابگرم دهلران از جمله مجوزهای لازم آب و برق، فضا سازی، استراحتگاه و وسایل تفریحی برای مردم از مهمترین این موارد است که در حال پیگیری هستند.
فرماندار دهلران گفت:در دولت تدبیر وامید ساماندهی مجموعه ابگرم دهلران در دستور کار قرار گرفته و این مهم به جد دنبال می شود تا زمینه برای حضور گردشگران وبازدید از جاذبه های طبیعی چشمه های آبگرم این شهرستان فراهم شود.
سبزی با اشاره به 400 آثار تاریخی، تفریحی ،گردشگری و دفاع مقدس در سطح شهرستان گفت: از این تعداد 80 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی افزود: شهرستان دهلران با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این بخش دارد و چشمه های آبگرم شهرستان دهلران یکی از عجایب گردشگری استان به شمار می رود هر ساله تعداد زیادی گردشگر از این چشمه ها به دلیل اهمیت بالای درمانی بازدید می کنند.
رییس میراث فرهنگی دهلران نیز گفت:کاشت درخت و گسترش فضای سبز منطقه ونورپردازی کامل مجموعه آبگرم در دستور کار است.
فرج فاضلی حصار بندی ،ساخت سرویس بهداشتی مناسب و اقامتگاه را از مهمترین نیازهای مجموعه آبگرم برشمرد.
وی با اشاره به ثبت چشمه های آبگرم در ردیف اثار ملی گفت: این مجموعه نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان برای ایجاد امکانات بیشتر و استفاده مردم است.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار گرفته است وبا بیش از شش هزار و 817 کیلومتر مربع و بزرگترین شهرستان استان از لحاظ وسعت است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار