شوراي هماهنگي احزاب و گروه هاي اصلاح طلب استان همدان در خصوص شهادت ناجوانمردانه شیخ نمر و حوادث سفارت عربستان سعودی به رییس جمهور نامه ای نوشتند .
کد خبر: ۱۶۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 12 January 2016

شوراي هماهنگي احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان همدان در خصوص شهادت ناجوانمردانه شیخ نمر و حوادث سفارت عربستان سعودی به رییس جمهور نامه ای نوشتند .

به گزارش تابناک همدان؛ نامه شوراي هماهنگي احزاب و گروههاي اصلاح طلب استان همدان به رییس جمهور در خصوص شهادت ناجوانمردانه شیخ نمر به شرح ذیل می باشد.

در این نامه آمده است:

خبر اعدام روحانی آزاده ومبارز نستوه شهید شیخ نمرباقرالنمر، توسط نظام پادشاهی و مستبد عربستان موجی از تنفر را در میان مسلمانان بوجود آورده است.

منطقه خاورمیانه و جهان اسلام هر روز شاهد کشتار و قتل انسانهای بیگناهی است که به دلیل خودکامگی ویا ترویج خشونت توسط دولت ها ویا گروههای افراطی و پایبند نبودن آنها به زیست مسالمت آمیز بین فرق مذهبی وقومیت های مختلف جان خود را از دست می دهند .

متاسفانه چشم انداز امیدوارکننده ای ازبرون رفت از این وضعیت دیده نمی شود ، موج فزاینده ی به بند کشیدن منتقدان و آزادی خواهان و عدم رعایت معیارهای انسانی - اسلامی درمواجهه و یا محاکمه ایشان به ویِژه در کشورهای اسلامی که باید چهره ای رحمانی از دین مبین اسلام را به جهانیان نشان دهند سخت آزاردهنده و کمک به ساخت و بافت پروژه اسلام هراسی در سراسر جهان است .

اصلاح طلبان دراین نامه گفتند : اعدام شیخ نمرتلنگری در افکار عمومی مردم دنیا ایجاد و آنها را متوجه نقش دولت عربستان بعنوان یکی از کشورهای بحران سازوناقض حقوق بشر منطقه کرده بود، گروهی که تجربه و سابقه ای طولانی درایجاد بحران و تحمیل هزینه به کشور و مردم دارند به سفارت این کشور حمله و با ورود به آن شرایطی را فراهم کردند که دولت عربستان از جایگاه متهم به مدعی تبدیل و به این کشور کمک کردند تا همراه جمعی دیگر از دوستان خود پرونده جدیدی را برای ایران اسلامی بگشاید.

مادامی که محکومیت این قبیل از اقدامات در حد کلام برخی از مسئولین باقی بماند نمی توان به حل این معضل خطرناک و مخالف با منافع ملی امیدوار بود .

در این نامه احزاب و گروههای اصلاح طلب استان همدان از رییس جمهور درخواست کرده اند، تا تمامی دستگاه های مسئول بصورت جدی و شفاف و آشکار به معرفی طراحان و حامیان جریان های افراطی اقدام و همه رسانه ها از جمله رسانه ملی به ابعاد مهم این گونه افراط گری ها و تند روی ها پرداخته و تا پیگیری و اقدام بر علیه تضییع کنندگان منافع ملی و شکل دهندگان پروژه نفوذ با بحران آفرینی بر سر راه منافع ملی و همگرایی جهان اسلام لحظه ای فروگذار ننمایند.

در پایان آمده است ، مماشات با چنین اقداماتی راه را بر افراط گریهای آتی این جریان به ظاهر خودسر و انقلابی هموارتر می نماید .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار