گزارش ویژه تابناک از پیشنهادات سرمایه گذاری فرهنگیان در خراسان جنوبی ...
استاندار خراسان جنوبی: در حال حاضر اراده جدي بين مديران استان در بخش هاي مختلف براي توسعه سرمايه گذاري و حمايت از سرمايه گذاران وجود دارد/ سرمایه گذاران به تعهدات خود پایبند باشند/ مديرعامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان: با توجه به ارزيابي هايي صورت گرفته سرمايه گذاري در بخش صنعت هواپيمايي، معدنی، فراوری محصولات کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی و مسکن و حمل و نقل استان قطعاً سودآور است
کد خبر: ۱۵۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 06 January 2016

غندالی مديرعامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان: حق عضویت صندوق، ماهانه ٥ درصد حقوق و مزایای فرهنگیان عضو است که دولت هم معادل مبلغ را به حساب صندوق واریز  می کند / صندوق ذخیره فرهنگیان خصوصی است و طبق قانون تجارت فعالیت می‌کند / صندوق ذخيره فرهنگيان محدودیتی برای سرمایه گذاری در طرح های مختلف در استان ندارد/ هر میزان که در استان زمینه کار و  ظرفیت سرمایه گذاری با سود خوب برای این موسسه  باشد آماده سرمایه گذاری هستیم

رمضانی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان: زرشک، عناب، زعفران، پنبه، گل نرگس، پسته و انار از قابلیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان است/ منابع ارزشمند مواد معدنی فلزی و غیرفلزی با ذخیره قطعی بیش از ۱/۵ میلیارد تن و وجود20 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح استان بستر مناسب جهت استقرار صنایع است

 صفدری زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند: طرح هایی که در منطقه ویژه اجرا شود سود ان نیز توسط منطقه وبژه اقتصادی تضمین می شود

زمانی معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان: سرمایه گذاری در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و گیاهان داروئی در استان می تواند سود خوبی برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد

جعفری مدیرکل راه و شهرسازی: سرمایه گذاری در بخش راه آهن استان به طول 270 کیلومتر  و سرمایه گذاری در بخش مسکن استان  می تواند توجیه اقتصادی مطلوبی داشته باشد

حقیقی مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان: صندوق ذخیره فرهنگیان با توجه به پتانسیل های معدنی استان در این حوزه وارد سرمایه گذاری شود

دشتی مدیرعامل شرکت گاز استان: آمادگی داریم سرمایه گذاری در انتقال گاز  از نهبندان تا دوراهی زابل را به صندوق فرهنگیان بسپاریم

احمد زاده رئیس بنیاد ملی نخبگان: سرمایه گذاری در بخش انرژی نو (باد) می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد

 

گزارش ویژه تابناک - جلسه كارگروه امور اقتصادي استان با حضور استاندار ، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و مدیران استانی برگزار شد و در آن ظرفیت ها و پتانسیل های استان برای مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بیان  و بر سرمایه گذاری این موسسه در استان تاکید شد.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه در گوشه و کنار استان، ظرفیت و پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد گفت : در حال حاضر اراده جدي بين مديران استان در بخش هاي مختلف براي توسعه سرمايه گذاري و حمايت از سرمايه گذاران وجود دارد.

خدمتگزار، يكي از مهمترين راه هاي برون رفت از مشكلات اقتصادي را استفاده از ظرفيت بخش خصوصي دانست و اظهار  كرد: باتوجه به ظرفيت هاي سرمايه گذاري بسيار خوبي كه در صندوق ذخيره فرهنگيان كشور وجود دارد آماده هرگونه مساعدت و همكاري با اين صندوق هستيم.

وی ضمن اشاره به وجود معافیت هایی در رابطه با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان، اظهار  امیدواری کرد که سرمایه گذاران نیز در راستای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه بکوشند و به مساله معافیت های مالیاتی در این زمینه توجه کافی داشته باشند.

خدمتگزار همچنین به پایبند بودن سرمایه گذاران به تعهدات خود تاکید کرد و گفت: در کنار حمایت هایی که مدیران از سرمایه گذاران در بخش های مختلف انجام می دهند، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی نیز باید به تعهدات خویش پایبند بوده و به آن عمل کنند تا بتوان به اهداف مورد نظر که ایجاد اشتغال و توسعه منطقه است، دست یافت.

به گفته وي در يك بازه زماني مشخص  {حدود یک ماه} گروهي متشكل از نمايندگان صندوق ذخيره فرهنگيان و نمايندگان دستگاه هاي اجرايي استان در بخش هاي مختلف در يك نشست تخصصي ظرفيت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري استان را مورد بررسي قرار داده تا بتوان به هدف مورد نظر كه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال است دست پيدا كنيم.

آماده سرمایه گذاری در زمینه مختلف در خراسان جنوبی هستیم

مديرعامل موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان  نیز در این جلسه اظهار کرد: موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تلاش می‌کند با فعالیت های اقتصادی نظیر اداره شركت‌ها، سرمایه گذاری در سهام شركت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و انجام امور خدماتی سطح رفاه فرهنگیان عضو را بهبود بخشد.

غندالی  با بیان اینکه حق عضویت صندوق، ماهانه تا ٥ درصد از حقوق و مزایای فرهنگیان عضو است، افزود: باید معادل این مبلغ را نیز دولت به حساب صندوق واریز کند تا جمع  این رقم به حساب اعضا  منظور شود.

وي به ظرفيت هاي سرمايه گذاري استان اشاره كرد و افزود: با توجه به ارزيابي هايي كه صورت گرفته است سرمايه گذاري در بخش صنعت هواپيمايي، معدنی  ، فراوری محصولات کشاورزی، منطقه ویژه اقتصادی  و مسکن و حمل و نقل  استان قطعاً مي تواند سودآور باشد.

به گفته وی  خراسان جنوبي در بخش معادن داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي است كه قطعاً در اين زمينه اقدامات و برنامه ريزي هاي مقدماتي صورت خواهد گرفت.

 غندالی افزود: در بخش صنعت هواپيمايي نيز آماده ايم تا با انجام مطالعات اوليه وارد سرمايه گذاري شويم. همچنین در حوزه کشاورزی برای کمک به کشور و جامعه کشاورزان اگر صنایع تبدیلی و پایین دستی شکل بگیرد باور ما بر این است که سودآور خواهد بود و ما علاقمند هستیم در بخش صنایع تبدیلی زرشک و زعفران ورود پیدا کنیم.

وي بابيان اينكه اولویت نخست موسسه سرمایه گذاری در حوزه نفت و انرژی است و در حال حاضر اين صندوق در ۱۲پالايشگاه نفت و پتروشيمي سرمايه گذاري كرده است، عنوان کرد:  بخش نیروگاهی اولویت دوم صندوق برای سرمایه‌گذاری است و صندوق کار خود را در این زمینه از نیروگاه‌های ۲۵ مگاواتی آغاز کرده و در زمینه انرژی‌های نو نیز آماده سرمایه‌گذاری هستیم.

آمادگی برای تبدیل شدن خانه معلم بیرجند به هتل

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در خط انتقال گاز از سربیشه تا نهبندان و در ادامه حداقل تا دو راه زابل، گفت: در بخش انرژی نو (باد) در استان انگیزه داریم تا اگر گزارشات مطالعاتی و توجیهی باشد ورود پیدا کنیم.

 غندالی برای تبدیل باشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی به هتل اعلام آمادگی کرد و افزود: باید مجوزهای لازم برای تحقق این مهم دریافت شود.

 وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان خصوصی است و طبق قانون تجارت فعالیت می‌کند، گفت: ایجاد دفتر نمایندگی صندوق در استان‌ها برای این است که از ظرفیت این صندوق برای معلمان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان آمادگی دارد در پروژه هایی از استان که توجیه اقتصادی دارد سرمایه‌گذاری کند، عنوان کرد: باید برای فرصت‌های سرمایه گذاری در استان بررسی‌هایی را انجام دهیم تا در مواردی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد که باعث افزایش ارزش افزوده  شود.

مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان با بیان اینکه این موسسه محدودیتی برای سرمایه گذاری در طرح های مختلف در استان ندارد افزود: هر میزان که در استان زمینه کار و  ظرفیت سرمایه گذاری با سود خوب برای این موسسه  باشد این موسسه آمادگی دارد در استان سرمایه گذاری کند.

زرشک، عناب و زعفران: قابلیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان

سید مهدی رمضانی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در ابتداء جلسه با اشاره به پتانسیل ها و فرصت های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجارت در استان گفت: رتبه اول در تولید زرشک و تولید عناب، رتبه دوم در تولید زعفران، رتبه سوم در تولید گیاهان دارویی، رتبه پنجم در تولید پنبه، پسته و گل نرگس و رتبه ششم در تولید انارکشور دارای قابلیت سرمایه گذاری است. احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور، فرآوری زرشک و انار، فرآوری و بسته‌بندی زعفران نیز از قابلیت‌های دیگر بخش کشاورزی استان است.

 رمضانی وجود20 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح استان را بستر مناسب جهت استقرار صنایع معرفی کرد و گفت: وجود صنایع با تولیدات صنعتی چون تایر، سیمان، کاشی و سرامیک، اکسید منیزیم، کنسانتره زغالسنگ، پودرهای میکرونیزه معدنی، شمش منیزیم از دیگر قابلیت های استان در بخش صنعت است.

 وی با بیان اینکه منابع ارزشمندی از مواد معدنی فلزی و غیرفلزی با ذخیره قطعی بیش از ۱/۵ میلیارد تن در استان وجود دارد، افزود: ظرفیت های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی در توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری، احداث هتل و رستوران از دیگر پروژه های اولویت دار سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان است.

 مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان  استقرار استان در مسیر بزرگراه های آسیایی و مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران، وجود منطقه ویژه اقتصادی در مرکز استان و مرز ماهیرود، وجود دو گمرک رسمی و چهار بازارچه مرزی و امکان بهره گیری غنی از انرژی های تجدید شونده خورشیدی و بادی را از جمله مزیت های قابل بهره برداری استان خراسان جنوبی برشمرد.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاران است

صفدری زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند نیز در این جلسه به فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران با شرایط ویژه در استان فراهم شده است که امیدواریم سرمایه گذاران از این فرصت به نحو شایسته استفاده نمایند.

وی با بیان چندین طرح برای سرمایه گذاری این موسسه در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: طرح هایی که در منطقه ویژه اجرا می شود سود ان نیز توسط منطقه وبژه اقتصادی تضمین می شود.

 مجتمع های گلخانه ای و دامپروری خراسان جنوبی

زمانی معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان نیز با بیان زمینه های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ،مجتمع های گلخانه ای و دامپروری خراسان جنوبی افزود سرمایه گذاری در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و گیاهان داروئی در استان می تواند سود خوبی برای سرمایه گذار به همراه داشته باشد.

جعفری مدیرکل راه و شهرسازی نیز به ظرفیت سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل استان گفت سرمایه گذاری در بخش راه آهن استان به طول 270 کیلومتر  و سرمایه گذاری در بخش مسکن در استان  می تواند توجیه اقتصادی مطلوبی داشته باشد.

حقیقی مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان  از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خواست با توجه پتانسیل های معدنی استان در این حوزه وارد سرمایه گذاری شود.

دشتی مدیرعامل شرکت گاز استان نیز به ظرفیت سرمایه گذاری این موسسه در حوزه گاز رسانی به شهرستان نهبندان تا دوراهی زابل اشاره کردو افزود: شرکت آمادگی همکاری درزمینه انتقال گاز در این خط را دارد.

احمد زاده رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی در سال  230 روز بادی منظم و مطمئن را دارا است گفت: سرمایه گذاری در بخش انرژی نو (باد) می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی سرمایه گذاری در گیاهان داروئی استان را بسیار مطلوب دانست و افزود: بنیاد ملی نخبگان آماده هرگونه همکاری درزمینه های سرمایه گذاری با بخش خصوصی می باشد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار