رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ گفت: اتمام مرمت حمام کردآباد کبودراهنگ نیازمند 100 میلیون ریال اعتبار است.
کد خبر: ۱۵۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 05 January 2016

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ گفت: اتمام مرمت حمام کردآباد کبودراهنگ نیازمند 100 میلیون ریال اعتبار است.

به گزارش فارس ، مهدی غلامی با بیان اینکه کبودراهنگ دارای 208 اثر تاریخی است، اظهار کرد: این آثار تاریخی شامل تپه‌ها، ابنیه باستانی، قلعه‌ها، غارهای طبیعی و امامزاده‌هاست.

وی از ثبت ملی 120 مورد از آثار تاریخی کبودراهنگ خبر داد و گفت: این آثار در طول سال مورد بازدید علاقه‌مندان و گردشگران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کبودراهنگ از مرمت حمام کردآباد این شهرستان خبر داد و گفت: 90 درصد مرمت این بنا انجام شده و 55 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مرمت 10 درصد باقی‌مانده این حمام تاریخی نیازمند اختصاص 5 تا 10 میلیون تومان اعتبار است که برودت هوا نیز اجازه ادامه کار را نمی‌دهد.

غلامی با اشاره به اینکه 10 مورد از حمام‌های تاریخی در لیست حفاظت میراث فرهنگی ثبت شده است، افزود: سه مورد از حمام‌های تاریخی ثبت ملی شده و حمام کردآباد نیز پس از مرمت به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه حمام اعظم کبودراهنگ خانه صنایع‌دستی این شهر شده است، گفت: در خانه صنایع‌دستی کارگاه آموزشی در رشته‌های مختلف برپا شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار