امام جمعه ابرکوه با تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: دوران زندگی پر فراز و نشیب امام رضا (ع) سرفصلی برای ایجاد تحول در سیر حیات و پویایی مکتب ولایت شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 11 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار کرد: چون دوران پر خفقان حکومت هارون و خلفای قبلی بنی عباس تداوم جنایات دوران حکومت بنی امیه امان شیعه را بریده بود.

وی افزود: هنر بزرگ امام رضا (ع) این بود که موفق شد پس از هارون و در دوران مأمون در قلمرو وسیع سلطنت عباسی موقعیت تشیع را تثبیت کند و ضمن حفظ جان و اعتبار و عظمت خود به عنوان محور و روح جمعیت شیعه موقعیت پیروان مکتب ولایت را نیز در جهان بخصوص ایران گسترش دهند.
حسینی ادامه داد: گرچه هدف مامون از آوردن امام رضا(ع) به مرو و خراسان، خنثی کردن خطر علویان بود و به همین دلیل امام (ع) را ملزم و مجبور به پذیرش ولایت عهدی کرد تا مبارزات ضد ظلم شیعه را به فعالیت سیاسی بی خطر مبدل کند.
امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: اما به لطف خدا امام هشتم (ع) که افتخار میزبانی وجود شریف خود را به مردم خراسان و ایران داده است در مقام قانونی و حکومتی خود فریاد بلند حقانیت مکتب اهل بیت شد.
حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره دومین شهید محراب خاطرنشان کرد: شهید آیت الله دستغیب بزرگ مردی که فقیهی فرزانه و عارفی کامل و معلم اخلاق و مهذّب نفوس بود .
وی خاطرنشان کرد: تابلو زندگی آن شهید گرانقدر بزرگ منشی در قالب ساده زیستی و مردم دوستی را که همواره با ذکر و یاد خدا بود، نوازنده چشمها می کرد.
حسین اظهار کرد: بنده حداقل پنج سال از نزدیک شاگردی ایشان را داشتم و شاهد بودم که زندگی ساده و محقرانه ایشان شباهت تام با سیره اجدادش داشت.
وی افزود: شهید دستغیب از هرگونه تشریفات و تجملات و مظاهر فریبنده دنیاگریزان بودو عشق و دلدادگی او به اهل بیت (ع)، تقوای و زهد و تواضع و صبر و اخلاقش ایشان را محبوب القلوب همه مردم کرده بود.
امام جمعه ابرکوه باتشکر از حضور 25 میلیونی زائران دربرگزاری زیارت اربعین در قالب کنگره عظیم جهان تشیع در کربلا تاکید کرد: این اجتماع عظیم قدرت نرم جبهه پیروان مکتب اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشت و عظمت شیعه در برابر کفاررا پس از قرنها به تصویر کشید.
وی خاطرنشان کرد: حماسه اربعین حسینی ظرفیت عظیمی را برای جهان اسلام ایجاد کرد و فرصتی در جهت زمینه سازی برای هم اندیشی جهان اسلام شد.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به فرارسیدن هفته وقف گفت : در تعالیم اسلامی و دینی احکامی وجود داردکه مانند وقف ضامن گسترش عدالت و مساوات در بین مردم و ماندگاری احسان نیکو کاران و پشتوانه فعالیتها و امور خیریه می باشد .
وی خطاب به مردم افزود: به فکر خود و فردای قیامتتان باشید وبا وقف بخشی از مال خود احسان ماندگار برای خود باقی بگذارید.
به گزارش ایرنا، همچنین نمازجمعه در شهر مهردشت بخش بهمن این شهرستان نیز به امامت حجت الاسلام رضا علیزاده با حضور قشرهای مختلف مردم این بخش اقامه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار