تابناک: رئیس اداره ورزش و جوانان شهر ستان اراک: حضور پرشور و استقبال خوب جوانان استان از این سوگواره نشان از ارادت بالای جوانان به سرور و سالار شهیدان دارد.
کد خبر: ۱۴۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 09 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، مراسم اختتامیه نخستین سوگواره شعر جوان و دانشجویی استان مرکزی با عنوان اشک آب درسالن اجتماعات پروفسور حسابی  فرهنگسرای آئینه اراک برگزار شد .

دراین مراسم که در فضایی آکنده از صفا و معنویت برگزار شد شاعران جوان و برگزیده  نخستین سوگواره شعرجوان و دانشجویی استان به شعرخوانی درتعزیت  حماسه خونبار کربلا پرداختند .

عابدحقدادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک درحاشیه این  مراسم به شیوه  برگزاری نخستین سوگواره شعر جوان و دانشجویی استان مرکزی اشاره کرد و گفت: فراخوان این سوگواره از آبان ماه جاری از طریق رسانه های مختلف به اطلاع عموم جوانان ودانشجویان استان رسید که با توجه به اطلاع رسانی اینترنتی جوانان عزیز از شهرستان های استان  و استان های همجوار شرکت  کردند .

وی هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی در میان در جوانان اعلام کرد و گفت: حضور پرشور و استقبال خوب جوانان استان از این سوگواره  نشان از ارادت بالای جوانان به سرور و سالار شهیدان دارد .

در این مراسم دکتر ذوالانواری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در سخنانی  جنبش دانشجویی را پیشگام و پیشقدم در جنبش  های منتهی به انقلاب اسلامی دانست و به لزوم  تبیین  شفاف و کارشناسانه شرایط کشور پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از آن تاکید کرد .

ذوالانوار ی به شبهات ایجاد شده در ذهن جوانان به ویژه دانشجویان  اشاره کرد و گفت: مهمترین تفاوت میان شرایط پیش و پس از انقلاب اسلامی  موضوع استقلال  و ایجاد حاکمیت مبتنی بر  آرا مردم است .

وی افزود: جوانان و دانشجویان باید با نگاه عمیق تری به مطالعه تاریخ بپردازند تا نیات اقدامات  اجرایی دوران ستمشاهی را درک کنند .

وی با بیان مثالی از ایجاد خط راه آهن در دوران رضاخانی در ایران گفت: متاسفانه  خط راه آهنی که با استفاده از بودجه عمومی کشور و بستن مالیات بیشتر بر برخی کالاها کشیده شد تنها با نیت استفاده بیگانگان در جنگ جهانی دوم و پس از آن طراحی  شده بود  و این گواه بارز ظلم به کشور است .

در ادامه مهدی قاسمی رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگی و هنر اراک در سخنانی  که با شعر خوانی  همراه شد بزرگداشت حادثه  مهم کربلا را  وظیفه  همه آحاد به ویژه  فرهیختگان  جوان و دانشجویان دانست و خواستار تلاش بیشتر دانشجویان در این زمینه شد .

بر اساس اعلام دبیرخانه  سوگواره از 60 اثر  رسیده به  دبیرخانه جشنواره 3 اثر در بخش جوان ،3 اثر در بخش دانشجویی حایز رتبه های اول تا  سوم  شدند و 4 اثر با رای هیات داوران شایسته  تقدیر شدند .

این گزارش حاکی است  بر اساس رای هیات داروان در بخش جوان  علیرضا اطلاقی از ساوه حائز رتبه اول ،ملیحه اکبری از اراک حائز رتبه دوم  و محمد  زارعی  از دلیجان  حائز رتبه سوم شد. در بخش  دانشجویی یاسر مسافر از اراک ،پیمان  طالبی از دانشگاه تفرش و ناصر دوستی از اراک  حائز رتیه های  اول  تا سوم شدند .

همچنین از آثار محمد توکلی از دلیجان ،مهدیه امینی از  ساوه ،سعید دشتی  از اراک  و امین ملا عبدالهی  از اراک  تقدیر شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار