مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: رزمایش مشترک دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی خدمات سفر 25 اسفند ماه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۴ 13 March 2015

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: با محوریت فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی رزمایش مورد اشاره اجرا خواهد شد، به طوری که هماهنگی‌ و برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز در دست اقدام است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای استقبال از مسافران نوروزی را آماده‌سازی عوامل انسانی و مجموعه پرسنل دست‌اندرکار حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: دوره‌های آموزشی برای عوامل شاغل در گمرکات، هتل‌ها و ... برگزار شده است.

جباری به شرکت کردن حداقل یک هزار نفر در این کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: کارشناسان فعال در این زمینه حتی دهیاران و فعالان حوزه گردشگری سلامت در دوره آموزشی حضور یافتند، به طوری که برگزاری نشست‌های توجیهی همچنان ادامه دارد.

وی به ادامه داشتن برگزاری دوره‌های آموزشی تا 25 اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: از این رهگذر برای آماده‌سازی، آموزش و توجیه پرسنل موجود جهت توسعه گردشگری اقدام می‌شود، که در این راستا دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما همکار خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد تسهیلات خدمات سفر متشکل از هشت کمیته، ادامه داد: مسئولیت کمیته اسکان گردشگران مناطق مختلف آذربایجان غربی بر عهده آموزش و پرورش استان قرار گرفته است، که نسبت به آماده‌سازی مدارس و خانه معلم برای سازماندهی مسافران اقدام می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل استقبال از مسافران نوروزی گام برداشته می‌شود، اظهار کرد: ستاد تسهیلات خدمات سفر در اغلب استان‌های کشور شکل گرفته است.

جباری به برگزاری سفره‌های «هفت سین» در بعضی بناهای تاریخی به ویژه موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی اشاره کرد و گفت: خانه صنایع دستی ارومیه در ساختمان صنایع دستی واقع در ارومیه برای عرضه محصولات، تولیدات هنری و بومی استان آماده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروزی قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: در چنین ایامی برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مراتب بیشتر و فشرده‌تر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار