استاندار اردبیل گفت: ضروری است خودسازی و تزکیه در ادارات استان به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶ 25 November 2015

به گزارشخبرنگار مهر،مجید خدابخش عصر چهارشنبه در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارمندی با تأکید به نقش بسیج در خودسازی کارمندان تصریح کرد: خون پاک و مطهر شهدای انقلاب موجب شد جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و در ادامه مفهوم عملی و کاربردی بسیج خود را عیان سازد.

وی با تأکید به اینکه مفهوم بسیج در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی و در اغلب عرصه‌ها خود را نشان داده است، تأکید کرد: هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری معانی کاربردی و مفاهیم غنی برای بسیج به‌کار برده‌اند.

استاندار اردبیل با تأکید به تلاش بسیج برای ترویج اتحاد و تقوا در جامعه اسلامی اضافه کرد: مسئولیت ما در زنده نگاه‌داشتن مفهوم بسیج در عرصه‌های مختلف سخت است و باید با نهایت دقت و مراقبت آن را اجرایی کنیم.

خدابخش با اشاره به مشکلات بوروکراسی اداری در سطح دنیا که به‌عنوان سیستمی فاقد احساس و عواطف شناخته می‌شود، متذکر شد: اگر خوش‌بینی و خیرخواهی به این سیستم اضافه نشود نتایج درخوری نخواهد داشت و در این راستا بسیج می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند.

وی بابیان اینکه در حوزه فرهنگ اقدامات درخوری در استان انجام‌شده است، تصریح کرد: ازجمله ۱۰ جلسه در خصوص خشونت، ۱۰ جلسه در خصوص مواد مخدر و چهار جلسه سبک زندگی تشکیل دادیم.

به گفته رئیس شورای اداری استان تغییر سبک زندگی می‌تواند انحرافات مالی و اخلاقی به دنبال داشته باشد و باید بر اساس مؤلفه‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای نهادینه کردن سبک زندگی در جامعه تلاش کنیم.

وی ازجمله مأموریت‌های در دست اجرا را تحقق بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی عنوان و اضافه کرد: اقتصاد برای مصون ماندن از دشمنان باید مقاوم باشد و نحوه مقاوم‌سازی در این ۲۴ بند طرح‌شده است.

خدابخش با تأکید به اینکه یک تعداد از سیاست‌ها کلان است، ادامه داد: درعین‌حال بخشی از سیاست‌ها نیز استانی است و ازجمله اینکه باید به توسعه صنایع دانش‌بنیان توجه داشت.

وی توسعه صنایع دانش‌بنیان باهدف ایجاد ارزش‌افزوده و رها شدن از وابستگی را ضروری خواند و متذکر شد: در این راستا پارک علم و فناوری در استان تشکیل‌شده و باید از حمایت‌های بی‌نظیری که برای صنایع دانش‌بنیان تعریف‌شده است به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

استاندار اردبیل ظرفیت اقتصادی دیگر را ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری برشمرد و با یادآوری کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی، ابراز امیدواری کرد منطقه آزاد در صحن علنی مجلس به‌صورت یک‌فوریت موردبررسی قرار گیرد.

به گفته خدابخش بخشی از اقتصاد مقاومتی به خودکفایی و امنیت غذایی مرتبط است که در این راستا با جذب اعتبار یک میلیارد دلار تلاش می‌شود در طول چهار سال بخشی از حق آبه ارس که استفاده نمی‌شود مورداستفاده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه امسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ در اختیار سازمان آب قرارگرفته و تاکنون هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال را داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات سدسازی در پارس‌آباد، بیله سوار، گرمی و مشگین شهر آغاز شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی و دانش‌بنیان ایجاد رشته بسته‌بندی در دانشگاه محقق اردبیلی را خواستار شد و تأکید کرد: باید به سمت تولید بذر، محصولات گلخانه‌ای و با ارزش‌افزوده بالا در این منطقه برویم و از امکان ایجادشده به شکل بهینه استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار