کد خبر: ۱۳۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 24 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

معاون اجتماعی مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه هرگونه آزار و آسیب به کودک حیات روانی، جسمی و اجتماعی او را به مخاطره می‌اندازد، گفت: حدود 78 درصد کودک‌آزاری‌ها در محیط خانواده صورت می‌گیرد.

رضا جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت کودک‌آزاری را معضل مهمی در جامعه دانست و اظهار کرد: بیشترین آمار آزار کودکان در خانواده است و به طور میانگین جهانی بین 75 تا 78 درصد کودک‌آزاری در محیط خانواده صورت می‌گیرد.

وی خط 123 را مربوط به اورژانس اجتماعی بهزیستی و خط 140 را نیز مشاوره و پیشگیری عنوان کرد و افزود: این خط‌ها به صورت 24 ساعته فعال است.

معاون اجتماعی مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال کودک آزاری 54 دختر و 47 پسر در گروه سنی پنج تا 10 سال و بیشتر از قشر دختر به بهزیستی استان گزارش شده است، گفت: بیشترین آمار کودک‌آزاری در روستاهاست.

وی کودک‌آزاری را تنها جسمی ندانست بلکه آزار جسمی و روانی دانست و تصریح کرد: کودک آزاری بیشتر بر اثر غفلت و بی‌توجهی صورت می‌گیرد.

جعفری همسرآزاری در خانواده را در کودک‌آزاری تاثیرگذار دانست و یادآور شد: ابتدا اعتیاد و بعد دیگر موارد در کودک‌آزاری نقش دارند.

وی غفلت و بی‌توجهی را بیشترین آسیب به کودکان عنوان کرد و گفت: در مواجهه با کودک‌آزاری با همکاری نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی و جداسازی کودک از خانواده اقدام می‌کنیم و والدین را به مراکز درمانی ارجاع می‌دهیم.

این مسئول حمایت مالی و کمک هزینه تحصیلی، مسکن و تامین شغل برای والدین، را از دیگر خدمات برای خانواده کودک‌آزار ذکر کرد و یادآور شد: اگر والدین نیاز به خدمات مشاوره داشته باشند به این مرکز ارجاع داده می‌‌شوند و شرایط را برای بازگشت کودک به خانواده فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در موارد حاد کودک‌آزاری قوه قضاییه ورود می‌کند، خاطرنشان کرد: پیشگیری و بحث حساس‌سازی جامعه درباره کودک‌آزاری مهم است.

جعفری با تأکید بر اینکه پس از وقوع کودک‌آزاری مداخله کرده و کودک را از محیط ناامن جدا می‌کنیم، اظهار کرد: درمان و بازتوانی خانواده‌ها از اقدام‌های بهزیستی است مگر اینکه قوه قضاییه حکم عدم صلاحیت خانواده را می‌دهد اما هدف اصلی، مصالح کودک است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی مداخله فوری و به موقع انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع هر گونه کودک‌آزاری به 123 اورژانس اجتماعی بهزیستی، مداخله در بحران انجام می‌شود.

معاون اجتماعی مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه هرگونه آزار و آسیب به کودک حیات روانی و جسمی و اجتماعی کودک را به مخاطره می‌اندازد، متذکر شد: اعمال زور فیزیکی، آزار عاطفی و روانی از جمله عوامل کودک‌آزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار