رییس موسسه تحقیقات دامی کشور از تدوین طرح صنعت شترداری با هدف توسعه این صنعت در سطح کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مرتضی رضایی در بافق با اشاره به گستره پرورش شتر درنواحی بیابانی و نیمه بیابانی کشور افزود: پرورش شتر تقریبا در تمام نواحی بیابانی و نیمه بیابانی کشور از بلوچستان تا جنوب خراسان به تدریج مرکز کشور تا حتی تهران گسترش دارد و در تمام این مناطق بحث پرورش شتر از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس موسسه تحقیقات دامی کشور با تاکید بر توجه به ساماندهی چراگاههای این حیوان افزود: اگر چرگاهها از پرورش این دام خالی شود،مسایل امنیتی کشور را هم تحت شعاع قرار می دهد به این خاطر باید سیاست های کلانی در سطح کشور پیاده شود .
وی همچنین از تدوین طرح کلان صنعت شترداری در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح با هدف توسعه در سطح کشور و مراکز پرورش شتر انجام می شود.
رضایی با اشاره به موقعیت شهرستان بافق از نظر پرورش شتر بیان داشت : جایگاه شهرستان بافق از نظر موقعیت پرورش شتر در قلب کشور قرار دارد و دارای اهمیت ویژه است.
وی همچنین از تجهیز آزمایشگاه و ارتقاء وضعیت ایستگاه تحقیقات شتر بافق به ایستگاه درجه یک خبر داد و گفت: در این زمینه جذب نیروهای تخصصی بومی در ایستگاه تحقیقات شتر بافق صورت می گیرد.
مسوول امور دام جهاد کشاورزی بافق نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون یکهزار و 200 نفر شتر در مراتع و 400 نفر هم در پروار بندی های این شهرستان پرورش داده می شوند.
مسعود عسکری به مقاوم و سازگاری این حیوان با مناطق کویری و گرم و خشک اشاره کرد و افزود: شتر در مزارع و مراتع که علف های شور و کم آبخواه می روید تغذیه می کند و به حیات خود ادامه می دهد.
وی اظهار کرد: این حیوان مفید در منطقه گود گوار، آریز،حسن آباد و صادق آباد که از مناطق شورزار شهرستان بافق هستند، چرا می کند.
مسوول امور دام وطیور و شیلات جهاد کشاورزی بافق خاطر نشان کرد : هم اکنون بیش از 60 بهره بردار بافقی در این شهرستان به پرورش شتر مشغول هستند.
بافق با جمعیت 40 هزار نفری یکی از شهر های کویری کشور در فاصله 110 کیلو متری شرق یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار