پناهگاه بین‌المللی میانکاله که بیش از یک‌دهه خواب ببر را می‌دید، بالاخره چشمش به هیبت یک ببر روشن شد.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 16 November 2015

 به گزارش تابناک مازندران، پس از شکست پروژه احیای ببر در ایران و البته موفقیت‌آمیز بودن پروژه احیای یوزپلنگ ایرانی در روسیه پیرو مبادلات انجام‌شده در 10 سال پیش بین ایران و روسیه، سایت ببر در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله که با 1.2 میلیارد تومان در مدت دو سال ساخته شد، بلااستفاده ماند و منتظر شد تا شاید روزی روزگاری چشمش به جمال میهمانان خاص! روشن شود.

در اوایل ماه جاری، بالاخره پس از سال‌ها پای یک ببر به میانکاله رسید، این ببر نه از سیبری آمده و نه ربطی به پروژه احیای ببر دارد بلکه یک ببر دست‌آموز بنگالی به نام «مایا» است که در یک فیلم سینمایی نقش‌آفرینی می‌کند.

مایا و دست‌اندرکاران فیلمی که به همین نام به کارگردانی و نویسندگی هادی رحیمی در حال ساخت است، دو‌ هفته‌ای را در شبه‌جزیره میانکاله حضور داشتند.



این فیلم در دل خود از چگونگی انقراض ببرها نیز سخن می‌گوید و داستان دختری است که در خلال گردش در جنگل با یک ببر کوچک مواجه می‌شود و او را به خانه می‌آورد، ببر بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و ماجراهایی دیدنی رقم می‌خورد.

نفیسه روشن، در نقش این دختر بازی می‌کند و از اینکه با یک ببر هم‌بازی شده است هم ترس دارد و هم هیجان.

ببر بنگال که از باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد به میانکاله منتقل شده بود، توسط کارشناسان مربوطه در سایت احیای ببر این پناهگاه به مدت دو‌ هفته نقش‌آفرینی کرد.

شبه‌جزیره زیبای میانکاله که روزگارانی جولانگاه ببر مازندران بود، پس از حدود نیم‌قرن بار دیگر ببر را به چشم دید، اما دریغ از غرش طوفانی و قدرت آن ببرهای باهیبت.

شاید قدم این ببر بنگال سبک و مبارک باشد و پروژه احیای ببر در قلب پناهگاه حیات‌وحش میانکاله، از سر گرفته شود.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار