در گفتگو با تابناک تهران مطرح شد؛
تابناک تهران- همرزم شهید همدانی در مورد عدم حضور سردار در کاندیداتوری مجلس گفت: شهید همدانی گفتند که من لباس سبز پاسداری را با صندلی سبز عوض نمیکنم، نه تنها صندلی سبز بلکه با هیچ منصبی عوض نخواهم کرد.
کد خبر: ۱۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 13 November 2015
همرزم شهید همدانی با حضور در غرفه خبرگزاری تابناک در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد علت حضور سردار شهید همدانی در سوریه و برخی شایعات مطرح شده در مورد علت شهادت وی گفت: شهید همدانی بعنوان مستشار نظامی از سوی ایران به سوریه رفته بود. مستشار در مفهوم کلام به فرد متخصص و مورد اعتمادی گفته می شود که برای اصلاح کار مجموعه و یا تشکیلات خواسته شده راهنما و مشاور می شود.
 
وی افزود: شهید همدانی نه تنها در 8 سال دفاع مفاع مقدس در جبهه های جنگ در مسئولیت های مختلف همانند فرماندهی تیپ و لشگر تا معاون و فرمانده قرارگاه و محورهای عملیاتی فعالیت داشت بلکه قبل از دوران حماسه و ایثار هم با ضدانقلاب و گروهک های تجزیه طلب در غرب کشور حضور چشمگیری داشتند. از عملیات مطلع الفجر در تنگه کورک و جبهه میانی سر پل ذهاب بگیرید تا عملیات مرصاد.
بقول فرمانده وقت سپاه در دوران دفاع مقدس سرلشگر محسن رضایی سردار همدانی در هیچ یک از عملیات ها غایب نبوده است.
 
همرزم شهید همدانی اظهار داشت: بعد از جنگ هم ادامه تحصیل نظافی (دافوس) را پشت سر گذاشت و در سازماندهی و انسجام بخشیدن یگان های رزم از غرب تا جنوب کشور و پایتخت یک لحظه آرام و قرار نداشت و از این مرد کهنه کار و متواضع شخصیتی ساخته شد که امروزه پا فراتر از مرزهای کشور گذاشته و در آفریقا و سوریه هم مستشار ارشد نظامی شده است.  

وی گفت: اکنون نام ابو وهب در سرزمین های ستم دیده و مظلوم آشنا و مردمان با هر دین و آیین مرید مرام و خلق و خوی مردانه اش شده بودند. شهید همدانی برای مردم آن دیار و ایثارگران کشورمان مامن و پناهگاهی شده بود. 3 سال مستشاری در دیاری که حرم آل الله در آن قرار داشت از سردار شهید همدانی علمدار مدافعان حرم، مجاهد فی سبیل اله و فرمانده دلها ساخته بود که اخلاق و ولایتمداری حبیب بن مظاهر سپاه اسلام زبانزد خاص و عام بود.
 
همرزم شهید همدانی در مورد لحظه شهادت شهید همدانی در سوریه گفت: در قاموس شهادت طلبان اصلا نحوه شهادت مهم نیست؛ آنچه کانون توجه مردان الهی است ماهیت شهادت است. چرا که خریدار خون شهید حضرت باری تعالی است. شهید حاج حسین همدانی که نورانیت سیمایش را رهبر معظم انقلاب هم مورد توجه قرار دادند خود را شاگرد تنبل دفاع مقدس می دانست و این شاگرد تنبل چنان قله رفیع شهادت را فتح کرد که با بالاترین معدل، همگان را معطوف باز بودن باب شهادت کرد.

روایت شهادت ابووهب/ شهید همدانی، باکری دوم بود 
وی افزود: روایت شهادت سردار همدانی را از زبان سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه باز گو می کنم. شهید همدانی به همراه 2 تن از همکارانش بطرف حلب برای بررسی اوضاع و احوال منطقه در راستای وظیفه مستشاری اش حدود ساعت 15 تاریخ 16 مهرماه 1394 با یک اتومبیل حرکت می کند. این مسیر چند کیلومتری در تیر رس و در اختیار گروهک های تکفیری قرار دارد و برای عبور از این مسیر باید سرعت بیشتری داشته باشید که در این مسیر اتومبیل سردار شهید همدانی در کمینگاه دشمن قرار میگیرد و به کمین می خورند. حاصل این کمین دشمن تکفیری بشهادت سردار مخلص سپاه اسلام سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی ختم میشود.
 
همرزم شهید همت و سردار همدانی گفت: عزیزانی که با الفبای نبرد و یا جنگ آشنایی دارند می دانند وقتی که در معرض مستقیم کمینگاه دشمن قرار میگیری خصم بر سر راه کمین خود گل و شیرینی پخش نمی کند و نقل و نبات هم نمی دهند. در کمین با آتش تیر و ترکش و گلوله و دیگر ادوات نظامی سرو کار دارید و در طول مسیر هم کامیونی جاده باریک را مسدود کرده بود تا به سختی عبور و مرور انجام شود. همه این روایات و شرح حال شهادت هیچگونه تاثیری در جایگاه جایسته و بایسته شهدا نمی گذارد و مهم آزمون الهی است.

روایت شهادت ابووهب/ شهید همدانی، باکری دوم بود 

وی با بیان خاطره ای از شهید همدانی گفت: درست یادم نیست که دوره ششم یا هفتم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که از طرف اقشار مختلف مردم همدان از خواص گرفته تا عوام و افرادی صاحب نظر که در تهران بودند از شهید می خواستند تا کاندیدای نمایندگی مجلس شوند. حتی نمایندگان مجلس همدان هم در آن دوران به ایشان به صورت جدی پیشنهاد میکردند و با اصرار  و ابرام می گفتند باید در این عرصه حضور پیدا کنید. تا اینکه شهید همدانی با یک جمله پاسخ همگی را دادند: من لباس سبز پاسداری را با صندلی سبز عوض نمیکنم، نه تنها صندلی سبز بلکه با هیچ منصبی عوض نمیکنم.
 
بعد از شهادت سرلشگر محسن رضایی در منزل شهید در حالی که به شدت اشک می ریختند گفتند: شهید همدانی مهدی باکری دوم ما بود و من در طول دفاع مقدس یاد ندارم در عملیاتی حضور نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
اسم این همرزم چی هست ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار