رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران گفت: پروسه رسیدن به کسب و کار جدید در ایران طولانی است و قریب به یک سال طول می‌کشد.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 12 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حسنعلی آقاجانی در همایش ملی مدیریت كسب و كار، كارآفرینی و توسعه پایدار در ساری با اشاره به اینکه رتبه ایران در کسب و کار جایگاه 130 از 183 كشور در دنیاست و برای شروع كسب و كار جدید نیز دارای رتبه 162 هستیم، عنوان کرد:  در حالی كه در رشته شیمی در دنیا در تراز اول قرار داریم و بیش از 300 نفر از دانشمندان شیمی كشور جزو 1 درصد دانشمندان تراز اول دنیا هستند و این جایگاه برای كشور در کسب و کار جایگاه مناسبی نیست.
وی با تاكید بر اینكه برای رسیدن به یك كسب و كار در كشور باید 16 مرحله كاری طی شود، گفت: در سال 2013 این مراحل 330 روز به طول خواهد انجامید و این پروسه طولانی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد مازندران با تاكید براینكه برای كسب و كار باید دانش مدیریتی داشت، گفت: مهندسان جوان تا زمانی كه كاركنان آنها 4 تا 5 نفر هستند بسیار موفق عمل کرده و بر اساس آمار 25 درصد موفقیت دارند و با افزایش نیروی انسانی و بزرگتر شدن كسب و كار درصد موفقیت  آنان تا 8 درصد كاهش می‌یابد یعنی نیاز به علم مدیریت، مسائل مدیریتی، هماهنگی، دانش مالی و تولید حاد می‌شود.
آقاجانی با اشاره به سه سطح مدیریتی ادامه داد: در سطح عالی مهارت ادراكی نیاز است و برای سطوح پائین باید مهارت فنی تقویت شود و مهارت انسانی نیاز تمامی سطوح مدیریتی است.
وی با تاكید بر اینكه مدیران باید برنامه‌های خود را بر لوای دو كاسه بزرگ شعار و ارزش‌ها و اعتقادات بدانند، گفت: شعار ویترین كار است و این شعار باید از ارزش‌ها و اعتقادات بیرون آمده باشد.
این مسئول با تاكید بر اینكه به كسب و كار خود اعتقاد داشته باشیم، گفت: برای یك كسب و كار باید به نكاتی توجه داشت كه نكته نخست به چشم‌انداز است كه نگاه به نوك قله است و باید برای كسب و كار یك چشم‌انداز تعریف شود و نكته دوم نیز ماموریت است كه برای چه منظوری می‌خواهیم این كار را انجام دهیم و پس از آن اهداف كلان، استراتژی‌ها و سیاست‌ها و خط و مشی‌ها قرار دارند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار