مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت: چاقی در میان دانش‌آموزان مدارس مازندرانی باید کنترل شود.
کد خبر: ۱۲۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 07 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید رحیم سیدپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز حرکت کارناوال دانش‌آموزان در سطح شهر همراه با پلاردک‌ها و شعارهای مبارزه با کم تحرکی انجام می‌شود که حرکتی نمادین در جهت تامین سلامت عمومی مردم در تمامی شهرهای کشور به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: برای نخستین بار، وزارت بهداشت و درمان طرحی را در قالب افزایش تحرک در جامعه جهت مبارزه با بیماری‌ها ارائه داد که قرار است روی آن بیشتر کار شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه در حال حاضر به علت زندگی صنعتی، تحرک مردم کمتر شده است، تصریح کرد: کم‌تحرکی موجب بیماری‌هایی دیابت، قلب و عروق، چربی خون و سایر بیماری‌ها خواهد شد.
سیدپور خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ای را در کشور در جهت گسترش تحرک دارد که آن را به صورت عادت در بین همه مردم درآورد تا از کم تحرکی خارج شوند و فعالیت‌های فیزیکی و ورزش تبدیل به برنامه‌های روزمره شود.
وی اذعان کرد: پیشنهاد بهداشت و درمان این است اداراتی که فضای مناسب دارند می‌توانند روزانه یک ربع تا 20 دقیقه را به امر نرمش و روزش در محیط اداری اختصاص دهند تا از بروز بیماری‌های ناشی از کم تحرکی جلوگیری شود.
این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از شهرها فضای مناسب جهت ورزش و نرمش و پیاده روی را ندارند، یادآور شد: در شهر نوشهر نیز جزء سه محل کوچک که شهرداری اقدام به نصب وسایل ورزشی کرده است در سایر نقاط شهر امکانات ورزشی بسیار اندک است و نیاز است در این خصوص برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.
سیدپور پیاده‌روی در سطح شهر را هر دو تا سه هفته ضروری دانست و گفت:  پیاده‌روی باید به صورت یک فرهنگ درآید تا همه مردم در آن شرکت کنند.
وی پیاده‌روی و نرمش را در مدارس لازم و ضروری دانست و ابراز کرد: بهداشت و درمان جهت افزایش تحرک در مدارس و جلوگیری از چاقی دانش‌آموزان با کمک آموزش و پرورش طرح ورزش را در سطح مدارس ضروری می‌داند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر، استان مازندران را یکی از سه استان اول کشور از نظر چاقی معرفی کرد و یادآور شد: علت آن کم تحرکی و نوع تغذیه است که شاید به علت مصرف زیاد برنج در بین خانواده‌های مازندرانی باشد.
سیدپور تاکید کرد: بهداشت و درمان با کمک دستگاه‌های چون آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باید فضاهای ورزشی مناسبی را برای عموم مردم در نظر دارد که فراهم شود.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار