بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 27 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


شوی جنجالی چادر در برج میلاد صحت ندارد+تصاویر

تابناک گیلان: انتشار تصاویری از انواع چادرهای عربی در شبکه‌های اجتماعی و ادعاها مبنی بر نمایش این چادرها توسط مانکن‌های ایرانی با پوشش نامناسب در برج میلاد، جنجال بپا کرده است.


به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

 

**شایعه**

تصاویری از انواع چادرهای عربی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با استناد به آن اینطور ادعا می‌شود که چادرها توسط مانکن‌های ایرانی در برج میلاد به نمایش گذاشته شده و پوشش نامناسب مانکن‌ها جنجال بپا کرده است.

 

 

**واقعیت**

برگزاری نمایش انواع مدل‌های چادر توسط مانکن‌های ایرانی در برج میلاد صحت ندارد و تصاویر فوق پیش از این از سوی سایت‌های تبلیغاتی با عنوان انواع مدل‌های چادر و لباس‌های اسلامی منتشر شده است.

در زیر تصویر مانکنی را مشاهده می‌کنید که در مطلب جعلی فوق ادعای ایرانی بودن آن و برگزاری نمایش زنده لباس در برج میلاد توسط وی مطرح شده، اما حقیقت این است که این مانکن در کنار نمایش چادرهای عربی، لباس بلندی را نیز بدون حجاب اسلامی به نمایش گذاشته که پیش از این تصاویرش در سایت‌های تبلیغاتی منتشر شده است.




گردان «زنان انتحاری» داعش در سوریه +عکس

تروریست‌های داعش برای جبران شکست‌ها در تحولات میدانی، گردانی ویژه شامل زنان عضو این سازمان تروریستی به منظور انجام اقدامات انتحاری در سوریه تشکیل دادند.


در حالی که اقدامات وحشیانه و غیرانسانی داعش در عراق و سوریه ادامه دارد، رسانه‌ها از تشکیل «گردان زنان انتحاری» توسط تروریستها خبر داده‌اند.

روزنامه «دیلی میل» در گزارشی درباره تروریستهای داعش در سوریه خبر داد: «گروه وحشی داعش آنچنان برای بمبگذاران انتحاری درمانده شده که اکنون آنها شروع به آموزش گردان زنان انتحاری در سوریه کرده‌اند».

در این گزارش آمده است که برخی منابع خبر داده‌اند که در شهر «الرقه» مقر داعش در سوریه تروریستها برای انجام حملات مرگبار، آموزش زنان برای اقدامات انتحاری را آغاز کرده‌اند.

این منابع با آوردن مثالی از آموزش زنان انتحاری توسط داعش خبر دادند: «به یک زن مصری پیشنهاد مقادیر زیادی پول و همچنین قول داده شد که "در بهشت به شوهرت می‌پیوندی" اگر او عضو انتحاری داعش شود».

به نظر این رسانه غربی اقدام داعش برای آموزش زنان انتحاری از آن جهت است که از نظر تروریستها به زنان شک و تردید کمتری درباره انجام اقدامات انتحاری و تروریستی می‌شود.

در گزارش آمده که بعید است داعش از «عروسان جهادگرای» عضو بریگاد معروف «الخنسا» که وظیفه حفاظت از شهر «الرقه» را برعهده دارند، استفاده کند. اعضای این بریگاد زنان با تابعیت خارجی هستند که با سفر به داعش به تروریستها پیوسته‌اند.

دیلی میل نوشت: «به دلیل ارزش و اهمیت زنان خارجی در سرزمین داعش، گروه جهادگرا برای ایجاد یک گردان انتحاری جدید به زنان عربی متمنرکز شده و آنها را هدف قرار داده است».




ممنوعیت انتخاباتی جدید برای رئیس‌ جمهور

با تصویب مجلس شورای اسلامی اعضای شورای نگهبان، رئیس جمهور و اعضای ستاد انتخابات کشور نمی‌توانند به نفع یا زیان نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام‌نظر کنند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به اصلاح ماده 60 این قانون پرداختند.
 
طبق این اصلاح اعضای شورای نگهبان، اعضای هیأت‌های نظارت شورای نگهبان، رئیس جمهور، وزیر کشور و معاونان و مشاوران آنها، رئیس و اعضای ستاد انتخابات کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان، استانداران، فرمانداران و معاونان و مشاوران آنها و اعضای هیأت‌های اجرایی انتخابات و بازرسان و سایر دست‌اندرکاران امور اجرایی و نظارتی انتخابات نمی‌توانند به نفع و یا به ضرر نامزدها و جریانات سیاسی در انتخابات اعلام نظر کنند.
 
با تبصره‌ای که نمایندگان به این ماده الحاق کردند در صورت تخلف از حکم این ماده مرتکبان به جزای نقدی درجه 6 موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 92 محکوم می‌شوند.


رشد خیانت بین زوج های ایرانی/ چرا زنان و مردان خائن شده اند؟!

زن نگران به اطراف نگاه می کند.صورتش را با یک عینک آفتابی بزرگ پوشانده و به بهانه آفتاب، روسری اش را جلو آورده است که شناخته نشود.چشمان نگرانش را به درب خانه ای دوخته که به او گفته شده همسرش در کنار زنی جوان تر در آن به سر می برد.

سرویس اجتماعی شفاف:

داستان اول

زن نگران به اطراف نگاه می کند.صورتش را با یک عینک آفتابی بزرگ پوشانده و به بهانه آفتاب، روسری اش را جلو آورده است که شناخته نشود.چشمان نگرانش را به درب خانه ای دوخته که به او گفته شده همسرش در کنار زنی جوان  تر در آن به سر می برد.

چند ساعتی گذشته و او همچنان نگران به درب خانه چشم دوخته است.سرانجام بعد از ساعت ها انتظار به سر می رسد و زن همسرش را دست در دست یک بانوی جوان و زیبا می بیند.

اشک هایش روان است.شاید دلش برای چندین سال زندگی مشترک سوخته یا شاید هم عشق و علاقه به همسر این چنین چشمها یش را اشک باران کرده است.

شاید یک سیلی بتواند تسکین دل پردردش باشد...

داستان دوم

هنوز از یاد مرد جوان نرفته که چطور توانست با زور و ضرب خانواده اش را راضی به ازدواج با دختری کند که از دنیای مجازی سر در زندگی و قلب  او درآورد.دختری که در شهری کوچک زندگی می کرد و به قول خودش همدم تنهایی هایش اینترنتی بود که پنهانی و با ترس  ازپدرش، هر روز در کافی نت محله به سراغش می رفت و سر آغاز آشنایی به مردی بود که همسرش شد.
چند سال زندگی در تهران اما دختر جوان را به کلی تغییر داده و حالا گوشی مبایل آنچنانی، اینترنت همراه و شبه های اجتماعی جای همسرش را گرفته است و مرد جوان را شاکی کرده است.

تازگی ها اما مرد جوان به صحبت های تلفنی همسر جوانش مشکوک است .تلفن هایی که حتی نیمه شب ها هم اتفاق می افتند و همسرش را دچار استرس و حواس پرتی می کنند.او به یک رابطه پنهان مشکوک شده است.

داستان سوم

سال ها از زندگی زن و مرد گذشته و هر چه می گذرد از هم دور تر می شوند.حالا هر کدام زندگی خودشان را دارند  و کار خودشان را.حتی مرز بین رابطه ها هم مشخص شده است.زن هر روز با همکاران مردش وقت می گذراند و مرد نیز با دوستان خانمش مشغول است. تنها نقطه مشترک آنها در این روزها  خانه ای است که نمی توانند از آن دل بکنند و شب ها جای خواب آنها است!خانه ای که شاید اگر امکانات اقتصادی اجازه  می داد آن هم جدا می شد.شاید هم شرم از خانواده ها هنوز نقطه پیوند این زن و مرد در این خانه است.

به این ترتیب است که خیانت یکی از عوامل مهم در فروپاشی خانواده هاست؛ عاملی که با دامن زدن به روابط خارج از خانواده پایه و اساس زندگی را دچار تزلزل می کند.

مسئله خیانت و عدم اعتماد با گسترش ارتباطات کاری و دوستانه به ویژه ارتباطاتی که در فضای مجازی شکل می گیرد پررنگ تر می شود چرا که عده ای در همین ارتباط به سوی خیانت کشیده می شوند و عده ای دیگر دچار سوءتفاهم خیانت همسرشان شده و با رشد و پرورش این سوءظن به سمت جداییی می روند که این روزها به نظر می رسد برای همه آسان است. مسئله ای که به گفته کارشناسان خانواده ریشه در عدم تفاهم و درک متقابل و شناخت از یکدیگر دارد.

بنا برگفته کارشناسان، این روزها بیشترین عامل خیانت ،  مشکلات روانی و عدم ارضای جنسی در همسران است. این امر در کنار مقایسه بین آدم ها سبب شکل گیری انحرافات جنسی و کنجکاوی در این امور و به شکل گیری روابط خارج از خانه منجر می شود.

در کشور، مسئله خیانت بنا بر تجربه های گذشته،  ابتدا در مردان شکل گرفته و در عصر امروز است که  زنان هم وارد صحنه شده اند.در این میان هنجارشکنی هایی که به شکل جوک های جنسی در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی باب شده نیز یکی از عوامل ایجاد فکر خیانت در اذهان زنان و مردان است و سریال های ماهواره ای  که خمیر مایه  آنها خیانت است، را نیز می توان از عوامل مهم باب شدن خیانت و درنتیجه افزایش طلاق نام برد!

در هر حال، بررسی آمار طلاق در جامعه حاکی از رشد دو برابری طلاق عاطفی نسبت به طلاق رسمی در کشور است؛ آماری که به گفته کارشناسان بیشتر در زوجین زیر 40 سال و عمدتا تحصیلکرده بروز می کند؛ نوعی طلاق که با فروکش کردن عشق و علاقه زمان ازدواج و سرد شدن و ناتوانی زوجین در گرم نگه داشتن کانون خانواده، رابطه ای که زمانی با سوز و گداز آغاز شده بود، همسران را به سوی سرنوشتی با زندگی اجباری زیر یک سقف سوق می دهد. بسیاری از همسرانی که با هم اختلاف دارند و تمایلی هم برای بهبود روابط در خود نمی یابند تن به طلاق زرد یا همان طلاق عاطفی می دهند چرا که بنا به دلایلی که شاید ترس از لطمه خوردن فرزندان مهمترین آن باشد به سوی جدایی همیشگی نمی روند.در این میان است که خیانت پنهان و آشکار به همسر آغاز می شود که در هر حال حتی با وجود طلاق عاطفی نیز روح و روان همسران را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت به جدایی منجر می شود.

جدایی که تلخ تر از هر جدایی است و راهکاری هم برای آن نیست که نیست.


بهنوش بختیاری حجابش را تغییر داد + عکس

تابناک گیلان: اخیرا عکسی از بهنوش بختیاری در فضای مجازی منتشر شده است که تعجب کاربران را برانگیخته است.

عکس مذکور، بهنوش بختیاری را در پوشش یک زن محجبه نشان می دهد که مربوط به نقش وی در فیلم سینمایی "من" می باشد.


بهنوش بختیاری حجابش را تغییر داد! + عکس



خاطرات یک زن از اردوگاه ازدواج داعشی‌ ها

یک زن تبعه روسیه از جمهوری اینگوش که بر اثر تبلیغات اینترنتی مبلغان داعش خانواده خود را ترک کرده و از مسیر ترکیه به این گروه تروریستی پیوسته بود، پس از فرار، از وجود اردوگاه ویژه ازدواج برای تروریست ها با حضور صدها زن خارجی خبر داده است.

خبرگزاری ایرنا: یک زن تبعه روسیه از جمهوری اینگوش که بر اثر تبلیغات اینترنتی مبلغان داعش خانواده خود را ترک کرده و از مسیر ترکیه به این گروه تروریستی پیوسته بود، پس از فرار، از وجود اردوگاه ویژه ازدواج برای تروریست ها با حضور صدها زن خارجی خبر داده است.

«آفیناد اسکانووا» درباره عزیمت خود به مناطق تحت تسلط تروریست ها گفته است: مبلغان داعش از طریق اینترنت من را متقاعد کردند که خانواده خود را ترک کنم و به خاورمیانه بروم و با «زندگی ایده آل» آشنا شوم و در واقع من را به عنوان همسر داعشی انتخاب کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آفیناد طی بازجویی به ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: پس از ورود به سوریه من را به مقر زنان داعشی فرستادند تا سرنوشت بعدی ام را تعیین کنند.

وی می افزاید: ازدواج با تروریست هایی که می دانستیم به زودی کشته می شوند سرنوشت زنان اردوگاه بود و بازهم از این مقر سر در می آوردند. در این مقر تعداد بسیار زیادی از زنان روسی و قزاقستانی و از کشورهای دیگر حتی آمریکا هم هستند که همراه فرزندان و حتی نوزادان خود در آنجا به سر می برند.

براساس این گزارش، آفیناد همراه پسر خردسال خود توانسته با خودروهای عبوری با فرار به مرز سوریه و ترکیه و سپس به شهر استانبول فرار کند.

براساس گزارش های انتشار یافته، در صفوف داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق شهروندانی از 83 کشور می جنگند.



آخرین خبرها از مصدومیت بهداد سلیمی+عکس



بهداد سلیمی ستاره تیم وزنه برداری ایران ممکن است شانس حضور در رقابتهای المپیک ریو را از دست بدهد .


به گزارش "ورزش سه"، این خبر تلخ برای ورزش ایران 12 ساعت پس از آسیب دیدگی این وزنه بردار تنومند در اردوی تیم ملی منتشر ده است. زانوی سلیمی که عصر دیروز با آمادگی بسیار خوبی تمرینات خود را دنبال می کرد، پیچ خورده و حتی مشکوک به پارگی رباط بوده است . زانوی او در هنگام بالاکشیدن وزنه 262کیلوگرمی در هنگام قیچی زدن پیچ خورد ه و سنگینی وزنه 262کیلویی زانوی بهداد را با آسیب دیدگی شدیدی مواجه کرده و بخت نخست طلایی شدن کاروان وزنه برداری ایران در جهانی آمریکا را با مصدومیت غیرمنتظره و جدی مواجه کند!

بهداد سلیمی عضو باشگاه یاسین پیشرو قم در گفت‌و گو با ایسنا در مورد آسیب دیدگی زانوی خود و از دست رفتن مسابقات جهانی می گوید : زمانی که وزنه 262 کیلویی را بلند کردم حرکت قیچی را انجام دادم اما زمانی که می‌خواستم پایم را فیکس کنم زانویم چرخید. 100 در صد مسابقات جهانی را از دست دادم و امروز (سه‌شنبه) پیش پزشک می‌روم تا مشخص شود که آسیب‌دیدگی‌ام چقدر حاد است.


پس از این حادثه و شوک غیرمنتظره‌ای که برای بهداد سلیمی در تمرین عصر دیروز تیم ملی وزنه برداری بوجود آمد، رییس فدراسیون وزنه برداری به همراه سرپرست تیم ملی و رییس کمیته پزشکی با انتقال سریع سلیمی به بیمارستان به جهت تشکیل پرونده پزشکی و گرفتن عکس از زانوی آسیب دیده این وزنه بردار، تمامی مواردی که برای تشخیص صحیح میزان و نوع آسیب دیدگی زانوی بهداد نیاز بود را انجام دادند تا هرچه سریعتر زانوی آسیب دیده قهرمان المپیک لندن تحت مداوا قرار گرفته و پروسه درمانی اش بلافاصله آغاز شود.

پیش از سلیمی، سعید محمدپور دیگر وزنه بردار پرامید ایران در دسته 105کیلوگرم نیز در هفته دوم لیگ از ناحیه آرنج دست به شدت آسیب دید تا یکی دیگر از ستاره های وزنه برداری ایران به همین منوال از گردونه جهانی به اجبار کنار برود.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا فشار تمرینات سبب آسیب‌دیدگی او شد، گفت: من از این نظر بسیار آماده بودم و باید وزنه‌هایی را می‌زدم که در مسابقات جهانی نیز راحت به آنها می‌رسیدم. مصدومیت من کاملا اتفاقی بود و به هر حال آسیب‌دیدگی جزئی از ورزش است و نمی‌توان کاری انجام داد. من خیلی آماده بودم اما همیشه آسیب دیدگی اتفاق می‌افتد و این شتری است که در خانه هر ورزشکاری می‌خوابد!

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه از قبل زانوی او مصدوم بوده است، هم می گوید: من از ناحیه همسترینگ پای راست آسیب دیدگی داشتم و کمرم نیز آسیب دیده بود اما زانویم به هیچ عنوان من را اذیت نکرده بود و مصدومیتی نداشتم. مصدومیتم اتفاقی بود اما به هر حال بسیار سخت است زیرا اگر رباط پایم پاره شده باشد حضور در المپیک سخت شده است.

آخرین خبر: امیدواری به حضور بهداد در المپیبک

دقایقی پیش باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در مورد شدت آسیب دیدگی زانو بهداد سلیمی گفت: لحظاتی پیش گزارش اولیه M.R.I زانوی بهداد سلیمی را بررسی کردیم که خوشبختانه مشخص شد پارگی ACL یا همان رباط صلیبی پای بهداد شدید نیست و با انجام عمل آرتروسکوپی می توان به بهبود آسیب دیدگی او امیدوار بود.

باقری درباره زمان احتمالی بازگشت بهداد گفت: صحبت کردن دراین باره کمی زود است و تا جواب نهایی M.R.I نیاید نمی‌توان نظر داد، اما در بهترین حالت یک ماه و در بدترین حالت دو ماه زمان می برد تا بهداد سلیمی بتواند دوباره تمریناتش را از سر بگیرد. این یعنی انشاءالله او مشکلی برای حضور در المپیک نخواهد داشت و با دعای خیر مردم خیلی زود دوباره به وزنه‌برداری بازخواهد گشت.


جدیدترین قیمت خودروهای تولید داخل

هفته جاری قیمت خودروهای داخلی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشت.
به گزارش ایسنا، قیمت روز خودروهای داخلی به شرح زیر است:

خودرو قیمت کارخانه‌ای قیمت بازار
تیبا 23 میلیون و 950 هزار تومان 24 میلیون تومان
پراید SE111 20 میلیون و 140 هزار تومان 20 میلیون و 200 هزار تومان
پراید 131 19 میلیون و 920 هزار تومان 19 میلیون و 900 هزار تومان
پژو 405 30 میلیون و 44 هزار تومان 28 میلیون و 800 هزار تومان
سمند EF7 29 میلیون و 973 هزار تومان 30 میلیون و 100 هزار تومان
پژو پارس سال 35 میلیون و 327 هزار تومان 35 میلیون و 500 هزار تومان
پژو 206 تیپ 5 34 میلیون و 452 هزار تومان 34 میلیون و 500 هزار تومان
پژو 206 تیپ 2 قیمت جدید هنوز اعلام نشده 32 میلیون و 500 هزار تومان
پژو 206 v8 34 میلیون و 991 هزار تومان 36 میلیون و 900 هزار تومان
لیفان 620 46 میلیون و 150 هزار تومان 46 میلیون تومان
لیفانx60 61 میلیون و 100 هزار تومان 61 میلیون تومان
ام وی ام 315 40 میلیون و 200 هزار تومان 40 میلیون تومان
ام وی ام 110 22 میلیون و 400 هزار تومان 22 میلیون و 200 هزار تومان
ام وی ام 530 44 میلیون و 500 هزار تومان 44 میلیون و 500 هزار تومان
ام وی ام x33 66 میلیون و 400 هزار تومان 66 میلیون و 400 هزار تومان
جک j5 49 میلیون و 200 هزار تومان 49 میلیون و 200 هزار تومان
جک j5 اتومات 59 میلیون و 400 هزار تومان 59 میلیون و 500 هزار تومان
جک S5 75 میلیون و 400 هزار تومان 76 میلیون تومان
پارس تندر 39 میلیون و 350 هزار تومان 38 میلیون و 800 هزار تومان
تندر 90 اتومات 47 میلیون و 500 هزار تومان 46 میلیون و 800 هزار تومان
تندر 90 E2 37 میلیون و 290 هزار تومان 38 میلیون و 600 هزار تومان


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار