بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 25 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


ماجرای آتش زدن یک حسینیه توسط وهابیون و پاسخ امام جمعه

تابناک گیلان: ابتدا شاهدان عینی از آتش زدن یک حسینیه در اسالم تالش خبر می دهند.

بنابر این گزارش دو شب گذشته یک حسینیه که برای اقامه عزای حسینی در دهه اول محرم برپاشده بود در آتش سوخت.

به گفته کاسپین نیوز،شنیده ها حاکی است که این حسینیه به دست وهابیون آتش گرفته است.

اما حجت الاسلام اصغر جدایی عصر دیروز در تالش  با بیان اینکه آتش زدن یک حسینه در اسالم صحت ندارد گفت : یک ایستگاه صلواتی در یکی از مناطق اهل سنت منطقه توسط فردی فریب خورده آتش زده شده است.

وی با بیان اینکه وحدت بین برادران اهل سنت و تشیع تالش زبانزد عام و خاص است تصریح کرد : دشمنان و منافقان با این رفتار ها نمی توانند این وحدت را از بین ببرند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه عامل این کار زشت یک فرد افراطی از فرقه وهابیت بوده است گفت: هم برادارن اهل سنت و هم اهل تشیع این رفتار را محکوم کرده و می کنند.

جدایی با بیان اینکه دشمنان می دادند که تا زمانی که وحدت کلمه در این کشور حاکم هست هیچ غلط نمی توانند بکنند گفت : اینگونه افراد خود فروخته و فریب خورده هم هیچگاه موفق نمی شوند که سر سوزنی این اتحاد، همدلی و برادری را از بین ببرند.

وی با اشاره به عظمت قیام عاشورای امام حسین (ع) گفت: در همه جای تاریخ به وفور می شود دید که اهل سنت به این فرزند رسول خدا چه علاقه و عشقی داشته و دارند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه مردم اسالم فارغ از هر مذهبی چه اهل سنت و اهل تشیع پیرو ولایت مطلقه فقیه هستند اذعان داشت : برادران اهل سنت ما در همه عرصه ها همگام با برادرن تشیع خود برای سربلندی ایران اسلامی و حفظ امنیت این کشور تلاش می کنند.


آمدن یک احمدی نژادی دیگر به گیلان+عکس

تابناک گیلان: محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دولت دهم و از نزدیکترین افراد به احمدی نژاد در دولت سابق در سفری ۳ روزه در سه شهرستان مرکزی، شرقی و غربی گیلان حضور یافت.

به گفته صبح مشرق،شیخان ابتدا در لاهیجان و تعدادی از هیئت‌های مذهبی این شهر حضور یافت و دیداری با اقوام تازه کرد، وی در دومین روز از سفر به گیلان نیز با حضور در رشت در مراسم عزای حسینی(ع) هیئت ام ابیهای رشت در مسجد قدس حضور یافت و به عزاداری پرداخت.

۰۱


معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دولت دهم سفری به شهرستان ماسال در غرب گیلان نیز داشت.

یک منبع نزدیک به محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دولت دهم در گفت‌وگو با صبح مشرق، اظهار داشت: دکتر شیخان به دلیل حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به گیلان که زادگاهش است سفر کرده است.

وی با بیان اینکه چندین رسانه از قبل برای گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر شیخان درخواستهایی داشتند، گفت: دکتر شیخان با عذرخواهی از رسانه‌های متقاضی ترجیح دادند در این سفر فقط و فقط در مراسم‌های عزاداری حسینی(ع) شرکت کنند.

تصویر منتشره مربوط به حضور شیخان در مسجد قدس رشت است.


ثابت قدم با متحدانش تجدید پیمان کند ؛ برای دیدار با کاردار انگلستان هم به شهردار تذکر دادند!

تابناک گیلان: جمعی از جوانان حزب‌اللهی مرکز گیلان در نامه‌ای سرگشاده به دیدار محمدعلی ثابت قدم شهردار میانسال رشت با شارما کاردار انگلیس واکنش نشان داده و به شهردار رشت تذکر دادند!

در بخشی از این نامه آمده است: آقای شهردار کمی در دیدارهایتان تجدید نظر کنید و به جای هدیه دادن به نماینده کشور خبیث انگلیس و میزبانی شایسته از کاردار این کشور بیش از پیش به فکر مردم رشت باشید.

در ادامه گریزی هم به حوادث سال 88 زدند و اینکه این دیدار چه ارتباطی به وقایع سال 88 دارد برای ما هم مشخص نیست.

این نامه سرگشاده می‌افزاید: آقای شهردار آیا میدانید که امام خامنه‌ای در خطبه های تاریخی ۲۹ خرداد ۸۸ و روزهای آغازین فتنه ۸۸ هم در سخنانی عنوان کردند: دیپلماتهاى برجسته‌ى چند کشور غربى که تا حالا با تعارفات دیپلماتیک با ما حرف میزدند، نقاب از چهره برداشتند؛ چهره‌ى واقعى خودشان را دارند نشان میدهند؛ «قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفى صدورهم اکبر». دشمنى‌هاى خودشان با نظام اسلامى را دارند نشان میدهند؛ از همه هم خبیث‌تر دولت انگلیس.

همچنین شهردار رشت به نوعی تهدید شد که مراقب دید و بازدید هایش باشد!

در بخش دیگر این نامه با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان آمده است؛ این یک امر  به معروف و نهی از منکر و تذکر جدی به محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت است تا در روابط اداری خویش با فعالان و صحنه گردانان فتنه ۸۸ تجدید نظر جدی داشته باشد!

در این نامه  تصریح شده است: آقای شهردار؛ ابوالفضلی(ع) باش! جایی که عباس(ع) دو دستانش را تقدیم کرد تا با دشمن دست ندهد و ثابت کرد که دشمن خبیث همیشه دشمن است.

در  پایان نامه نیز از شورای شهر رشت خواسته اند که علیه شهردار موضع بگیرد!

در بخش پایانی این نامه نیز با انتقاد از سکوت اعضای شورای رشت در برابر این دیدار شهردار رشت با کاردار انگلیس، آمده است: ضمن سپاس از عدم حضور اعضای شورا در این دیدار خفت بار با کاردار دولت خبیث انگلیس، لازم میدانیم اعضای شورای رشت در این باره نظرشان را شفاف بیان نمایند.

بررسی های تابناک گیلان حکایت از آن درد که ثابت قدم برای ادامه کار نیاز به یک بازنگری و تجدید پیمان با متحدانش دارد ؛ چرا که هجم حملات و تاخت و تاز ها به وی تمامی ندارد و شهردار ماندن در رشت با این تفاسیر برای ثابت قدم کار بسیار مشکلی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار