مدیرکل گمرکات استان مرکزی از رشد ۴۴ درصدی مجموع درآمد این گمرکات در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،روح الله غلامی اظهار داشت:، مجموع درآمد وصولی سال گذشته در گمرکات استان را بیش از ۳۶ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال عنوان کرد و با بیان اینکه در این حوزه رشدی ۴۴ درصدی را شاهد بوده ایم، افزود: از این میزان، ۱۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال، درآمد ملی و بیش از ۴۲۲ میلیارد ریال درآمد استانی بوده است.

وی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده کسب شده در گمرکات استان در سال گذشته را با رشدی ۴۶ درصدی، بیش از ۲۱ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی درخصوص عملکرد گمرکات استان در حوزه صادرات و واردات نیز اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون کیلوگرم محصولات غیر نفتی همچون انواع هیدروکربن، سوخت جت، انواع روغن های صنعتی، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه ای، کاشی و سرامیک، سیمان سفید، شیر خشک صنعتی و ... از گمرکات اراک، ساوه و زرندیه به ۸۷ کشور جهان صادر شده است که در این حوزه شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده ایم.

غلامی با بیان اینکه پاکستان، افغانستان، ارمنستان، روسیه، هند، ترکیه و ... از جمله کشورهای مقصد محصولات غیرنفتی استان بوده اند، افزود: ارزش ریالی مجموع صادرات غیرنفتی انجام شده از گمرکات اراک، ساوه و زرندیه، بیش از ۴۵۰ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال بوده است که رشدی ۵۷ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

وی در ادامه، از رشد ۷۰ درصدی ارزش ریالی واردات انجام شده در این مدت نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶۴ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال انواع کالا همچون کویل و شمش آلومینیوم، کربن، آنتی اکسیدان ها، اسانس خوراکی، آب میوه، قطعات ماشین آلات خط تولید، لاستیک کامیون و ... از کشورهایی همچون امارات متحده عربی، چین، ترکیه، ایتالیا، هنگ کنگ، کره و ... به استان وارد شده است.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار