مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰ 02 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی امروز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ به رسانه‌ها بیان کرد: در این مدت یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۹۷ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی زیرپوشش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۲۴.۴۹ درصد ثبت شده است.

شاه‌وردی گفت: همچنین میزان اسکان در اقامتگاه‌های غیررسمی ۴۷۸ هزار و ۷۸۳ نفر معادل ۷۵.۴۰ درصد و اقامتگاه‌های اضطراری ۶۹۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی استان ۳۴ درصد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در بازه زمانی سفرهای نوروزی امسال ۲۶۶ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

شاه‌وردی بیان کرد: از مجموع بازدیدهای نظارتی ۴۰ مورد از مراکز اقامتی، ۱۲۰ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۴ مورد رستوران‌ها و مابقی از مراکز پذیرایی و بین راهی بود که منجر به ۲۰ مورد تشویق، ۶۹ مورد تذکر و سه اخطار کتبی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۱ واحد تاسیسات گردشگری با بیش از ۹۸۱ اتاق و اسکان ۲ هزار و ۹۴۵ نفر در استان به مسافران و گردشگران نوروزی استان خدمات اریه کردند.

وی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۴۰ بقعه با ۱۴۱ سوییت و ۵۷۵ اتاق خواب، ۱۱۰ سوییت تحت نظارت آستان قدس رضوی، ۱۲۳ آموزشگاه با ۸۶۰ کلاس درس و ۴۰ کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود ۲۰ هزار نفر نیز برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد.

شاه‌وردی بیان کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و نوروز امسال میزان اسکان مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان نسبت به سال‌های قبل افزایش بیشتری داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور ساماندهی نقاط حادثه‌خیز استان ۳۹ سیاه‌ چادر عشایری به همت اداره‌کل عشایر در ۳۷ نقطه شهری و روستایی استان نصب شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار گرفت و بدون شک در کاهش تصادفات نیز تاثیر بسزایی داشته است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار