رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان گفت: در ۱۱ ماهه امسال، دو میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان صدقه در شهرستان جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 19 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، حسین فداکار با اشاره به ۳۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در رفسنجان، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال، دو میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده ضمن این‌که میزان زکات مستحبی مردم رفسنجان در سال جاری ۵۶۱ میلیون تومان بوده است. همچنین در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری امسال در رفسنجان ۸۱۹ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

وی افزود: در حوزه درآمد کفاره و فطریه، از عید فطر سال گذشته تا اول اسفندماه امسال مبلغ چهار میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال کفاره و فطریه جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان عنوان کرد: در سال جاری ۱۳۰ فقره جهیزیه با سرانه هر کدام ۳۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۴.۵ میلیارد تومان به زوج‌های جوان تحت پوشش اعطا شده است. همچنین ۳۵۰ فقره لوازم منزل و تعمیر لوازم منزل به مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تعداد مددجوی مستأجر تحت پوشش کمیته امداد در رفسنجان را ۳۵۰ خانوار اعلام کرد و گفت: ماهیانه شش میلیون ریال کمک‌هزینه اجاره مسکن و تسهیلات رهن منزل مسکونی در مجموع به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به این مددجویان اعطا شده است.

فداکار با بیان این‌که در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه معیشتی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان داده شده، افزود: ۲۵۵۰ حامی از ۲۶۰ یتیم و ۷۹۰ نفر در طرح محسنین از فرزندان خانواده‌های نیازمند حمایت می‌کنند. شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ بانک ملی به نام صندوق امداد ولایت با شناسه ۸۸۰۱۱۸۹۸۰ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۰۴۵۵ در طرح اکرام در اختیار خیّران گرامی است تا در این طرح مشارکت کنند.

به‌گفته وی، خیّران رفسنجانی در این مدت، در طرح «اکرام» برای کودکان یتیم، فرزندان طلاق و ... مبلغ شش میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان هزینه کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رفسنجان به احداث مسکن برای مددجویان اشاره و عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۸۹ واحد ساخته شده یا در حال احداث است، ضمن آن‌که تعمیرات برای ۹۸ واحد مسکونی مددجویان و احداث و تعمیر فضای جانبی برای ۲۳ واحد انجام شده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی برای ۴۸۵ نفر از مددجویان شغل ایجاد شده و ۱۱۴ نفر مهارت آموخته‌اند.

فداکار ادامه داد: پرداخت سه میلیارد تومان هزینه درمان برای بیش‌از ۳۰۰۰ خانوار، پرداخت ماهیانه کمک‌هزینه برای ۳۱۲ نفر از خانم‌هایی که در دوران شیردهی و دچار سوءتغذیه هستند، پرداخت سبد کالا برای ۲۰۰ بیمار خاص به‌مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، وام قرض‌الحسنه درمانی برای ۳۵ مددجو به‌مبلغ ۶۸۵ میلیون تومان، بیمه زنان سرپرست خانوار به تعداد ۲۲۰ نفر به‌مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در اختیار گذاشتن وسایل کمک‌درمانی مانند اکسیژن‌ساز، تخت و تشک مواج و ویلچر برای ۲۰ نفر از مددجویان تحت پوشش در سال جاری انجام گرفته است.

وی همچنین به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان نیز اشاره و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۶۱۱ مورد وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان در مجموع با ۱۰ میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان پرداخت شده است، همچنین ۳۶ مورد وام اشتغال با بازپرداخت هفت ساله با مبلغ یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان پرداخت شده و تمامی این وام‌ها با سود چهار درصد است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار