فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کشف و ضبط سکه‌های تاریخی مربوط به دوره ساسانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 14 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ مهدی رحیمیان گفت: برابر اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی سکه‌های مکشوفه از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و مربوط به دوره ساسانی است.

رحیمیان اظهار داشت: در رصد فضای مجازی روز گذشته یک مورد فروش سکه‌های تاریخی کشف شد که پس از انجام امور اطلاعاتی و اطمینان از صحت موضوع، با هماهنگی مقام قضایی و همکاری عوامل کلانتری ۱۸ شهرستان اراک نسبت به شناسایی و دستگیری شخص فروشنده اقدام و از وی تعداد ۷ قطعه سکه نقره کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی سکه‌های مکشوفه از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده و مربوط به دوره ساسانی است.

رحیمیان افزود: با توجه به اینکه اشیای تاریخی و فرهنگی، مواریث تاریخی بوده و به امانت برای آیندگان در اختیار ما است همه افراد جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند.

وی از شهروندان خواست در راستای حفاظت از آثار تاریخی هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به افراد سودجو و فرصت‌طلب و حفاری‌های غیرمجاز و هر گونه خرید و فروش اشیای تاریخی را به یگان حفاظت اداره‌کل با شماره ۳۳۲۵۸۰۴۱ اعلام کنند و افزود: و ادامه داد: عزم جدی برای حفاظت از اشیای تاریخی و مبارزه با قاچاق آثار باستانی به عنوان بخشی از سند هویت ملی کشور و استان مرکزی در تمامی حوزه‌های مختلف وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار