معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت:‌ ۲۸ صنعت آلاینده استان شناسایی شده که باید به صورت مستمر گزارش اقدامات تعیین شده و پایش صورت گرفته را ارائه نمایند.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸ 06 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علی اکبراسدی روز پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی، افزود: باتوجه به اینکه ۲۰ بند از اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا در نشست امروز بررسی شد دستگاه‌های مرتبط باید در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات تعیین شده را انجام و گزارش کار ارائه نمایند.

وی عنوان کرد: شهرداری اراک باید با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از ترافیک در خیابان های شهر اراک شامل تقاطع ولیعصر(عج)، خیابان امام خمینی(ره) و خیابان مخابرات اقدامات لازم را جهت طراحی و ساماندهی حمل و نقل شهری و اعمال ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های زمانی، مکانی و نوعی تردد وسایل نقلیه موتوری و با تأیید شورای هماهنگی ترافیک شهرستان به صورتی که ضمن کاهش آلودگی هوا و کاهش حجم ترافیک، پاسخگوی سفرهای روزانه شهری شهروندان باشد اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی با تذکر به شهرداری گفت: باتوجه به آلودگی هوای شهر اراک و لزوم اصلاح شبکه پایش هوا، لازم است شهرداری نسبت به خریداری پنج ایستگاه سنجش آلودگی هوای استاندارد از محل درآمدهای ناشی از ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام نماید.

اسدی اظهار کرد: باید جلسه‌ای مشترک با حضور نمایندگان اداره کل محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تشکیل و واحدهای مستنفک شناسایی و میزان و نوع پسماند نیز مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار