مدیر کل میراث فرهنگی ،‌گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: عرصه و حریم پنج اثر تاریخی این استان در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 06 March 2024

به گزارش «تابناک البرز» رحیم خاکی گفت: این به تازگی مهم در شورای ثبت سیاستگذاری تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: از مجموع ۶ اثر ارسالی به وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، عرصه و حریم پنج اثر آنها تصویب شد.
به گفته خاکی حریم چهار اثر تاریخی در قالب مجموعه صیادیه در شهرستان اشتهارد شامل حمام مردانه، حمام زنانه، حسینیه و امامزاده ام صغرا و ام کبری به تصویب رسید. همچنین حریم منزل مرحوم محمد مصدق در شهرستان نظرآباد مورد تصویب قرار گرفت.
این مسوول دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران را ششمین پرونده ارسالی برای تعیین حریم عنوان کرد و گفت: حریم این مجموعه تاریخی تأیید شده و فقط مرحله بازدید اعضای شورای سیاستگذاری برای ابلاغ ضوابط حریم باقی مانده است که امیدواریم در سال آینده حریم این مجموعه نیز تصویب شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: پرونده تعیین حریم مسجد جامع اشتهارد نیز آماده شده که سال آینده در شورای سیاستگذاری ارائه می‌شود.
تاکنون تعیین عرصه و حریم ۱۹ محوطه و بنای تاریخی دراستان البرز انجام شده که با این تعداد به ۲۴ اثر می‌رسد.

استان البرز بیش از سه هزارو ۵۰۰ اثر ملموس و ناملموس تاریخی را در خود جای داده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار