نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: کردستان به‌دلیل داشتن بیش از ۵۰۰۰ ماموستا و روحانی و ۲۳۰۰ مسجد، سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 04 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام پورذهبی امروز (دوشنبه، ۱۴ اسفند ماه) در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد کشور که با حضور حجت‌الاسلام خداداده در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گرچه نظر‌ها و عقاید مختلفی در کردستان وجود دارد، اما اصل کار مردمی هستند که در کنار هم فعالیت دارند. امید است راه‌اندازی این شورا منجر به جداسازی معناداری در کردستان نشود.

وی با بیان اینکه در میان اهل سنت مباحث محتوا، روش‌ها، تنوع و تکثر اهمیت زیادی دارد، گفت: ۸۲ درصد مردم کردستان اهل سنت و ۱۸ درصد اهل تشیع هستند. این امر در سراسر کشور بی‌نظیر است. تنوع و تکثر مساجد و روحانیون، حضور طلاب زن و مرد اهل تسنن و تشیع، حضور ۴۰۰۰ ماموستا و طلبه اهل سنت و بیش از ۱۰۰۰ نفر در بخش تشیع و ۲۳۰۰ مسجد استان و ۳۵۰ مهدیه، حسینیه و مسجد تشیع ظرفیتی برای این استان تلقی می‌شود.

او بیان کرد: ۳۳۰ هزار نفر دانش‌آموز و ۴۰ هزار نفر دانشجو در کردستان ظرفیت خوبی در حوزه جوانان و نوجوانان در این استان است، هرگاه معلم خوبی همراه آن‌ها بوده است، شاهد موفقیت‌شان بوده‌ایم.

پورذهبی استقبال نوجوانان از کانون‌های مساجد را در این استان ستودنی دانست و گفت: در بستر این کانون‌ها، نوجوانان قرآنی تربیت می‌شوند و این‌ها از دیگر ظرفیت‌های دینی استان است.

وی اظهار کرد: تشکیل چنین نشست‌ها و مسابقه‌هایی مانند مدهامتان در استان، چشم طمع تفرقه را کور می‌کند و منجر به حفظ وحدت در استان می‌شود.

مساقبات ملی مدهامتان از ۱۲ اسفند ماه در سنندج آغاز شده است و تا امشب، ۱۴ اسفند ماه با رقابت ۲۸۰ نفر شرکت‌کننده ادامه دارد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار