سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز بر ضرورت تجهیز جایگاه‌های عرضه سوخت مایع منطقه البرز به طرح کهاب تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 29 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» سید امیر فتاحیان در کارگروه کاهش آلودگی هوای البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۸۶ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان فعال بوده که از این تعداد فقط ۱۳ جایگاه به طرح «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین» (کهاب) مجهز هستند.

وی مدیریت و کاهش آلودگی هوا را نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب و بهره مندی از فناوری‌های نوین دانست و مطرح کرد: تزریق وسایل نقلیه و خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی برای ایجاد یک زیست‌بوم پایدار در موضوع حمل و نقل شهری از جمله راهکارهایی به شمار می‌رود که امروزه مورد توجه دولت قرار گرفته است.

سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز افزود: در کلانشهر کرج نیز شاهد خرید اتوبوس‌های برقی برای تحقق قانون هوای پاک هستیم. در راستای تکمیل زنجیره استفاده از سوخت پاک و هیربدی، شهرداری کرج طرح مطالعاتی جایگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی را ارائه دهد تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

فتاحیان با اشاره به الزام کارخانه سیمان آبیک به ارائه طرحی به منظور استفاده از سوخت پاک با همکاری شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: کارخانه سیمان آبیک به عنوان بزرگترین کارخانه تولید سیمان خاورمیانه ملزم به رعایت تکالیف قانونی در خصوص هوای پاک است و باید با استفاده از ظرفیت علمی شرکت‌های دانش بنیان از سوخت‌های پاک جایگزین استفاده کند.

وی مطرح کرد: بر اساس آمار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز، میزان مصرف سوخت نفت کوره تا پیش از این ۱۵۷ میلیون لیتر بوده که طی سال‌های اخیر به ۹ میلیون لیتر کاهش یافته و به صفر رسیدن این آمار نیازمند استقرار صنایع ریخته گری در شهرک‌های صنعتی با هدف دسترسی به سوخت گاز است که باید در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار