مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: بخشی از آب رودخانه کردان شهرستان ساوجبلاغ به تالاب صالحیه در غرب البرز انتقال یافت.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 28 February 2024

به گزارش «تابناک البرز» جلال برتری گفت: در جریان بارش های اخیر استان البرز افزون بر ذخیره سازی بخشی از آب رودخانه کردان، بخش دیگری از آب این رودخانه به سمت تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد هدایت شد.

وی ادامه داد: احیای تالاب صالحیه به عنوان یک مکان زیست محیطی و تفریحی در برنامه کاری شرکت آب منطقه ای استان البرز قرار دارد که این اقدام از مشکلات زیست محیطی استان های البرز و تهران خواهد کاست.

برتری اظهار کرد: خشک شدن این تالاب به گسترش گرد و خاک و ریزگردها در منطقه همراه است از این رو باید اقدام لازم برای احیای این تالاب دنبال شود.

این مسوول افزود: از سوی دیگر تالاب صالحیه یک زیستگاه برای پرندگان و سایر جانوران است و به عنوان یک جاذبه گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای استان البرزگفت: در کنار احیای تالاب صالحیه ، تقویت سفره های زیر زمینی آب استان با استفاده از آبهای سطحی و سیلابی به عنوان یک برنامه محوری دنبال می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون با بهره گیری از ۲ طرح تغذیه مصنوعی در دشت های فردیس و هشتگرد امکان ذخیره سازی ۱۰۲ میلیون متر مکعب آب سطحی در البرز فراهم شده است، گفت: سه طرح دیگر تغذیه مصنوعی دشت ها در دست احداث داریم .

برتری تاکید کرد: عزم واراده شرکت آب منطقه ای البرز برآن است تا تهدید سیلابی را به فرصتی برای تغذیه سفره های زیر زمینی تبدیل کند؛ اکنون این ظرفیت وجود دارد تا بیشتر سیلاب ها به سفره های زیر زمینی استان هدایت شود.

این مسوول با بیان اینکه سفره های آب زیر زمینی البرز طی سال های گذشته تاکنون به علت کم بارشی و برداشت های بی رویه فقیر و کم رمق شده است،گفت: بر همین اساس شرکت آب منطقه ای البرز با توسعه طرح های تغذیه مصنوعی درصدد تقویت و نجات این سفره ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار