ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز گفت: درآمد گمرکات استان در ۹ ماهه امسال ۱۳۵ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 29 January 2024

تابناک خوزستان: بهروز قره‌بیگی بیان کرد: امسال دستورالعملی مبنی بر تعیین مالیات سلامت از محل درآمد گمرکات تعیین شد تا به حوزه سلامت کشور تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای تقویت خدمات‌رسانی در حوزه سلامت کشور انجام می‌شود افزود: حوزه بهداشت و سلامت استان نیز می‌تواند از این فرصت برای دریافت اعتبار از این ردیف استفاده کند.

خوزستان دومین استان مسافری کشور

مدیر کل گمرکات اهواز بیان کرد: خوزستان بعد از استان ایلام بیشترین میزان تردد مسافر را از مرز دارد و در ۹ ماهه امسال ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار نفر مسافر از مرزهای استان تردد داشتند.

انجام ۲۱۲ فقره ترانزیت داخلی کالا در خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: ۲۱۲ مورد ترانزیت داخلی کالا به وزن یک‌هزار و ۹۰۰ تن کالا در استان انجام شد که بیشتر موارد ترانزیت مربوط به شرکت‌های تولیدی بوده است.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بسیار خوبی در ترانزیت کالا دارد گفت: به تازگی برای گمرک شادگان نیز مجوز ترانزیت صادر شده است.

مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به میزان ترانزیت خارجی در استان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۶۸۲ فقره اظهارنامه ترانزیت در استان صادر شد که منجر به جابه جایی سه میلیون تن کالا شده است.

ثبت ۴۴۸ اظهارنامه "کارنه‌تیر" به مقصد خوزستان

قره بیگی با اشاره به اینکه دفتر کارنه‌تیر( ترانزیت بین المللی کالا) در استان راه اندازی شده اضافه کرد: این مهم یک امتیاز برای خوزستان برای انجام ترانزیت بین المللی کالا است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این امتیاز صادرات کالا با سرعت بیشتری انجام می‌شود گفت: تا کنون ۴۴۸ مورد اظهارنامه کارنه تیر به مقصد خوزستان و برای صادرات کالا از مرزهای استان صادر شده است.

ناظر گمرکات خوزستان بیان کرد: این اتفاق باعث ایجاد درآمد و رشد اقتصادی استان و هدایت بازرگانان برای استفاده از این امتیاز به منظور صادرات کالا از مرزهای خوزستان می‌شود.

شناسایی ۳۴ محموله قاچاق کالا در خوزستان

قره بیگی با اشاره به شناسایی و ثبت ۳۴ محموله قاچاق کالا در گمرکات استان ادامه داد: این میزان محموله به ارزش یک‌هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل گمرک اهواز بیان کرد: همچنین ۸۰۶ فقره کشف محموله قاچاق نیز در خارج از گمرکات استان به ارزش ۹هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال انجام شد.

تخصیص انبار از گمرکات استان به بازرگانان

قره بیگی با اشاره به یکی از دیگر از خدمات این دستگاه برای حمایت از بازرگانان در امر صادرات و یا واردات اختصاص انبار نام برد و توضیح داد: گمرکات خوزستان ۶ انبار برای بازرگانان تعیین کرده که در صورت نیاز امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

وی گفت: این اقدام نوعی حمایت دولت از بازرگانان برای تسریع در حمل و نقل و ترخیص کالای بازرگانان است.

مدیر کل گمرک اهواز افزود: فعالان اقتصادی می‌توانند از این ظرفیت برای ذخیره کالاهای صادراتی و وارداتی خود در کمترین زمان استفاده کنند.

تامین تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید از گمرکات خوزستان

قره بیگی اظهار کرد: تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید تعدادی از واحدهای صنعتی استان توسط گمرکات استان در حال انجام است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز طرح توسعه پالایشگاه هویزه از اروپا تامین شده و از گمرک اهواز در حال ترخیص است.

مدیر کل گمرک اهواز در ادامه سخنان خود گفت: همچنین تجهیزات مورد نیاز طرح توسعه فاز دوم پالایشگاه آبادان خریداری شده و به زودی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تجهیزات و ابزار مورد نیاز طرح توسعه شرکت فربس و چند پتروشیمی استان نیز خریداری شده و به زودی وارد استان می‌شوند.

قره‌بیگی بیان کرد: پالایشگاه گاز بید بلند بخش عمده کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود را از گمرک اهواز وارد می‌کند و این ظرفیت باعث ایجاد درآمد بیشتر برای استان می‌شود.

درخواست شرکت فولاد خوزستان برای داشتن گمرک اختصاصی

مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به درخواست شرکت فولاد خوزستان برای داشتن گمرک اختصاصی توضیح داد: این تقاضا در فرآیند اجرا قرار دارد و گمرکات کشور موافقت اولیه را صادر کرده است.

وی گفت: پیش از این یک شرکت فولادی در استان اصفهان نیز چنین درخواستی را داشته و با آن موافقت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار